Visa era Windows 7-skrivbord!

Permalänk
Medlem

Såhär ser det ut dagar innan man ska blåsa om burken till ett clean windows ;D

Så vackert

Permalänk

Ett skrivbord ska enligt mig vara tomt, enkelt, stilrent, och helt enkelt välordnat.
Riktigt nöjd just nu faktiskt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Permalänk
Entusiast

Har setat flertal timmar och googlat och letat efter ett skin eller liknande som visar temperaturer (Inte via Speedfan), Använder mig utav Rainmeter. Precis börjat använda mig utav programmet så kanske inte är så ''proffsig'' så att säga.

Bild på hur det ser ut hittils:

Några tips?

//Jonssown

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Permalänk

På min AAO D250 netbook. Lite fail dock att jag kör med Samurize i kompatibilitets läge för att kunna köra det xD Men men, bryr mig inte så mycket.

Längst nere så ser ni samurize och där vid Temp: så har jag ingeting just nu då ja längst uppe i taskbaren har siffrorna där som coretemp då aida64 mäter åt helvete fel. Mp3 spelaren heter coolplayer. Annars äre väl bara Windows Klassisk för annars så laggar denna datorn soppa. Vilket jag märker lite nu när jag moddat utseendet och allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryden:

Här är min bakgrundsbild jag precis slängde ihop, kanske skulle använda den på Ipaden också

Inte lite motsägelsefullt att ha ett Android wallpaper på en iPad?
Äger man en Volvo så klistrar man väl inte på Saabs emblem?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Och bara för jag har tråkigt så postar jag på stationära med. Kan inte sova heller ><

Permalänk
Medlem

Hur fixa du dessa fina grejor :)?

EDIT: Vart inspirerad och försöker göra likadant i rainmeter, och det går faktiskt bra!

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Har setat flertal timmar och googlat och letat efter ett skin eller liknande som visar temperaturer (Inte via Speedfan), Använder mig utav Rainmeter. Precis börjat använda mig utav programmet så kanske inte är så ''proffsig'' så att säga.

Bild på hur det ser ut hittils:
[BILD]

Några tips?

//Jonssown

Hur får du ikonerna i aktivitetsfältet att lägga sig i mitten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Har setat flertal timmar och googlat och letat efter ett skin eller liknande som visar temperaturer (Inte via Speedfan), Använder mig utav Rainmeter. Precis börjat använda mig utav programmet så kanske inte är så ''proffsig'' så att säga.

http://abu46.deviantart.com/art/mii-system-skin-2-206965499 detta kan vara något för dig, använder det själv. Man använder msi afterburner och coretemp för temperaturer och fläkthastigheter m.m

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Entusiast
Skrivet av andchi:

Hur får du ikonerna i aktivitetsfältet att lägga sig i mitten?

Finns en guide här på Swec har jag för mig, men det är ganska simpelt.
Här är en guide som jag hittade nyss via google, Lycka till

Skrivet av Mishy:

http://abu46.deviantart.com/art/mii-system-skin-2-206965499 detta kan vara något för dig, använder det själv. Man använder msi afterburner och coretemp för temperaturer och fläkthastigheter m.m

Ska genast testa mig fram. Tack så mycket!

//Jonssown

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Finns en guide här på Swec har jag för mig, men det är ganska simpelt.
Här är en guide som jag hittade nyss via google, Lycka till

//Jonssown

Tackar ödmjukast! Nu kommer då en fråga till. Hur ändrade du ikonerna på programmen i aktivitetsfältet?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av andchi:

Tackar ödmjukast! Nu kommer då en fråga till. Hur ändrade du ikonerna på programmen i aktivitetsfältet?

Fick skapa en genväg till programmen (Om det inte gick att ändra den ''ursprungliga'' iconen. Ändra icon och så är det bara att fästa den där nere.
Lycka till! Kan tyvärr inte ge dig någon länk till iconena då jag tappat bord länken, men kan säga att det var på denna sida jag hittade dem.
Annars är det bara att googla lite

//Jonssown

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Fick skapa en genväg till programmen (Om det inte gick att ändra den ''ursprungliga'' iconen. Ändra icon och så är det bara att fästa den där nere.
Lycka till! Kan tyvärr inte ge dig någon länk till iconena då jag tappat bord länken, men kan säga att det var på denna sida jag hittade dem.
Annars är det bara att googla lite

//Jonssown

Tack som fan, åter igen!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av andchi:

Tack som fan, åter igen!

Härligt att man kunde hjälpa till

Ha det!

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Visa signatur

| Fractal Design Define R2 Black | PowerColor Radeon 5850 pcs+ | AMD Phenom II x4 955 BE | Scythe Ninja III | Gigabyte 790XTA UD4 | Fractal Design Tesla 550w|

Permalänk
Medlem

Letar efter en blandning av dessa två wallpapers. Det var som 4 vita fönster, 2 lite större och 2 lite mindre, och så såg man den andra bilden igenom fönstren.
Någon som har länk eller vet vart jag kan hitta?

Permalänk

Håller det rent

Permalänk

Vita ikoner av samma typ i docken kanske skulle passa bättre till bakgrunden?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

It's awesome

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboKossaN:

Wallpaper please?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Wallpaper please?


http://static.funnyjunk.com/large/pictures/a0/b7/a0b714_81116...

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 Black | PowerColor Radeon 5850 pcs+ | AMD Phenom II x4 955 BE | Scythe Ninja III | Gigabyte 790XTA UD4 | Fractal Design Tesla 550w|

Permalänk
Medlem

Tack Tack!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

http://img36.imageshack.us/img36/8607/desktopftw.jpg

Såhär ser det ut dagar innan man ska blåsa om burken till ett clean windows ;D

Så vackert

Är bilden lolinspierarad? ser lite ut som cho gath och morgana..

Visa signatur

CM scout - Amd Phenom II 965 Be - Powercolor 5770 - A-data 4 gig 1600mhz - random gammal hårddsik - gigabyte moderkort -
Enkelt och bra!:)

Jag tror inte någon kommer att behöva mer än 512 Kb RAM nånsin./Bill Gates

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

http://brainstorm-labs.net/desktop.png

Bilden blev så pass stor så den laddar inte alltid här, så gå in på http://brainstorm-labs.net/desktop.png

Mycke gadgets

hur fick du ditt födelsedagen??

Permalänk
Skrivet av jonte234:

hur fick du ditt födelsedagen??

en windows 7 gadget antar jag

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Vita ikoner av samma typ i docken kanske skulle passa bättre till bakgrunden?

Venne om det blev bättre eller sämre