Permalänk
Medlem

svchost.exe

Hej, jag har problem med processen svchost.exe den använder väldigt mkt av processorn och jag undrar hur jag kan bli av med detta, har precis formaterat min dator med windows 7 professional 64-bit och innan jag formaterade datorn hade jag inte detta problem och då hade jag windows 7 ultimate 64-bit.

Har googlat jätte mycket och letat överallt bland massa forum men ej hittat något svar.
Det är tydligen många som har/haft problem med svchost.exe också.

är tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

svchost.exe är olika windowstjänster som körs och tar inte någon prestanda av datorn. Läs mer om det hos idg: http://www.idg.se/2.1085/1.175733/detta-ar-svchostexe

Permalänk
Medlem

Virus kanske? skanna din dator med en online virus skanner, se om den hittar något, kan ligga skräp i minnet som smittar ner din ny installerade dator. Annars kan den vara så att det blev något fel på filen under installation, testa installera om på nytt?

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Panril:

Råkade lägga tråden på fel avdelning först, så la den här istället.

*Trådar sammanfogade*

Om du råkar göra samma misstag fler gånger är det bara att anmäla ditt inlägg eller PM:a en moderator så flyttar vi tråden åt dig.

Permalänk
Medlem

hmm nu har jag upptäckt en skum sak.
har 2 bildskärmar kopplade till datorn, den ena är den jag använder mest, en vanliga LCD display och den andra är en 32'' platt tv som jag brukar utöka bilden på för att ibland se på film. och när jag gör detta då använder inte den här svchost.exe nån cpu alls, men när jag inaktiverar tvn så börjar svchost igen och jobbar runt 30% hela tiden.

Permalänk
Medlem

Drivrutins problem som enbart visar sig då du kör igång din LCD display.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Hur kan jag lösa det problemet, och det låter skumt eftersom jag har dem senaste drivrutinerna till grafikkortet?