Permalänk

Fan ni som gett mindre än 5/5 måste ha nåt otroligt hjärnfel, fan ge inget betyg alls om ni bara ska hata era negativa energi tjuvar.

Denna dator förtjänar att stå på ett museum.
Oändligheten/5 i poäng tror du hajjar vad jag tycker!

Permalänk

Mest genuina bygget jag sett! 5/5 utan tvekan

Permalänk

Häftig!

Permalänk
Proffsmoddare

återigen, TACK ALLESAMMANS!

Skrivet av xrvjorn:

Jag kommer att tänka på trädatorn "Flink" i furu, som fanns för ca 30 år sedan. Sputnik är dock betydligt snyggare!

Passande annons:
http://laughingsquid.com/wp-content/uploads/skype-20100805-04...

tack! fin annons! jag tänkte att jag skulle sätta mig med något liknande i dagarna, bara för skoj skull...
"Flink" som du pratar om, jag hittade ingenting om den. Vad är det för nåt?

Skrivet av Roger W:

Helt klart en 5/5 - och även jag skäms lite över att man missat det mesta i byggloggen!
Har för mig att jag kollade tidigt men sen glömde bort den - skämmigt!

På tal om det: det vore kul om galleriet hade några bilden från inuti burken... Nu är det svårt att få nån känsla alls för layouten i burken, hur ventilationen funkar och hur man öppnar/stänger tex. ... och vad är den där ljuspanelen för något? Det framkommer väl inte av galleriet?

Imponerande jobb och en riktigt skön old-school look

tackar! jo, jag anade att denna fråga skulle dyka upp förr eller senare. jag ska försöka fota inälvorna så snart jag fått låna en bra kamera igen. ha inga höga förväntningar bara, det ser ut som skit där inne. men det är väl utsidan som räknas ang. "ljuspanelen" så tror jag det framkommer i galleriet att det är ett ljusbord. för kalkering, teckning, animering osv...

det är en fin mus det där! men jag tror det skulle bli lite kaka på kaka med för mycket trä...

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Medlem

5/5 & Respekt till byggaren !!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

MYCKET vackert!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Riktigt snyggt! Diggar verkligen annonserna :D!

Fungerar ljusbordet som en slags ritplatta eller fungerar det bara för kalkering ?

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

sjukaste! 5/5

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem

Hade det sen varit en Trackball, med styrkula och knappar i bakelite istället för den där plastiga musen, så hade det blivit 5.0. Nu blir det bara 4.95

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk

Hatten av!!!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Pannkakspajjas:

Riktigt snyggt! Diggar verkligen annonserna :D!

Fungerar ljusbordet som en slags ritplatta eller fungerar det bara för kalkering ?

Tack tack! ljusbordets funktion är kalkering, men jag har planer på en ritplatta. storleken är faktiskt anpassad efter en A6-platta a la Wacom... men det blir ett höstprojekt.

Skrivet av orginallinus:

Hade det sen varit en Trackball, med styrkula och knappar i bakelite istället för den där plastiga musen, så hade det blivit 5.0. Nu blir det bara 4.95

tackar! hade faktiskt tankar på en trackball först, men jag har använt det i ett annat projekt tidigare, och tappade humöret efter 3 dagars rullande... klarar inte av sånt där

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Medlem

Jag är imponerad sån där skulle jag vilja ha!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

inte ett öga torrt. suveränt arbete!

Permalänk

Bästa jag någonsin sett!

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk

Herregud vilket snyggt bygge! Sjukt imponerad!

Visa signatur

P182, GA-P35 DQ6, Q6600 (G0 - kyld av TR Ultra 120 + Noctua NSF12), Mushkin SP2+ PC6400 5-5-5-12 2*2048= 4GB,
Leadtek 8800GTX, WD Raptop 150GB Gamer, WD 500GB AAKS, Silverstone Decathlon 750W, Windows Vista Home Premium 64, HP W2207

Permalänk

Tror det skulle passa ganska bra om du implementerade den här stilen på tangentbordet:
http://steampunkworkshop.com/keyboard.shtml

Annars är dator sjukt ball!

Visa signatur

  ▲
▲ ▲

Permalänk
Medlem
Skrivet av freerajder:

Tror det skulle passa ganska bra om du implementerade den här stilen på tangentbordet:
http://steampunkworkshop.com/keyboard.shtml

Jag säger bara http://www.datamancer.net/
(för de som nu missat den sidan av nån anledning)
Kolla custom keyboard avdelningen, men kolla resten oxå
Ditt exempel ovan verkar ju nästan vara en kopia av Datamancers Aviator tgb?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Troligen det snyggaste som lagts upp här!

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag älskar pin-up-bilderna i slutet. Magisk dator

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Skäggig legend

Jag tröttnar aldrig på att se denna!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

5/5!
MEN, man kan väll ändå inte ha 4GB RAM i Windows XP, Home Premium? ;O

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av holin59:

5/5!
MEN, man kan väll ändå inte ha 4GB RAM i Windows XP, Home Premium? ;O

Kan man väl? ... fast man kan inte utnyttja riktigt hela RAMet... Det brukar bli ca 3.2 gig kvar som går att använda.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Grattis!

Väl förtjänt säger jag bara. Någon som lyckas få min gamla mamma att tappa hakan över något datorrelaterat är mycket väl värd ett pris.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Man blir mållös när man ser arbetet du lagt ner... IMPONERANDE Ps Starta tillverkning och sälj Ds

Visa signatur

Almvide

Permalänk
Medlem

Fy fan va snygg! Får betyg 5/5

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Finns inte ord för hur sanslöst grymt detta bygget är! Kan inte förstå hur det kan ha 4,8 i betyg, vem fasen har röstat mindre än 5???

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk

Riktigt fint bygge
Hur är den att jobba vid, blir inte lutningen på tangentbordet lite jobbig efter ett tag?

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Svartsmurfen:

Riktigt fint bygge
Hur är den att jobba vid, blir inte lutningen på tangentbordet lite jobbig efter ett tag?

tack! jo, vinkeln blev ju något extrem. Men nu jag har monterat fast liten list i skrivbordet som minskar lutningen och gör Sputnik till kanske världens mest ergonomiska dator

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk

Ursnyggt!