The ComPound @ Blocket.se, bluff eller inte?

Permalänk

The ComPound @ Blocket.se, bluff eller inte?

Hejsan, glada vänner. Jag har stött på ett litet problem i vardagen.

http://www.blocket.se/vi/34430168.htm

Hur legit tror ni det här är? Mailade även dom och frågade om företaget, varav jag fick det här svaret.

Vi vill be om ursäkt om ni fått vanta på ert svar, då vi fått in mer än 400 st mail som svar på denna annons, normalt sett så svarar vi inom 12 timmar. Vi är en grupp på 2 st svenskar och 2 st tyskar och har ett företag som heter The ComPound Co. Ltd. Vårt företag är registrerat i Thailand, där vi också köper upp det mesta av vårt sortiment. Våra produkter är helt nya, och köps upp som överskott och konkurspartier från i huvudsak Thailand, men även i ovriga Asien. Internationell garanti gäller på de flesta produkter idag. Tack vare dessa uppköp så kan vi erbjuda priser långt under vanliga listpriser. Vi har jobbat med detta i 4 år med huvudkategori av tyska kunder, men vill nu in på den svenska marknaden. Tyvärr så kunde vi inte lägga denna annons under kategori utland på blocket då det enbart handlar om fastigheter och dylikt. I vilket fall så har ni visat intresse av vårt sortiment. Vi har idag lagt upp en websida, där ni kan se vad som finns för dagen och göra er beställning genom , samt finna olika möjligheter att kontakta oss. Länk till hemsidan: http://thecompound.my3gb.com Hoppas att ert intresse för våra produkter kvarstår. Mvh. Mats The ComPound

Hemsida: http://thecompound.my3gb.com

Permalänk
Medlem

Om det där är legit så är det ett riktigt kap! GTX590 för 1900kr?!

Visa signatur

|ASUS P8P67 EVO B3|I7 2600K 4,2GHz|8GB XMS3 1600MHZ|Sapphire HD6970 CF|NZXT Tempest Evo|NZXT HALE 90 850W|

Permalänk
Avstängd

Luktar rutten fisk med tanke på deras hemsida..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappkossa5000:

Jo, det har jag insett också. Dock blir man ju jäävligt skeptisk.

Mjo men sen är det ju halva pengarna i förskottsbetalning så det är nog värt att "chansa", jag funderar nog på att beställa nånting därifrån, antagligen ett till 6970 då det kostar 1000kr hos dom.

Visa signatur

|ASUS P8P67 EVO B3|I7 2600K 4,2GHz|8GB XMS3 1600MHZ|Sapphire HD6970 CF|NZXT Tempest Evo|NZXT HALE 90 850W|

Permalänk
Medlem

Är det för bra för att vara sant så brukar det tyvärr vara bluff bara.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Nja det där skulle jag avstå ifrån

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eiai:

Mjo men sen är det ju halva pengarna i förskottsbetalning så det är nog värt att "chansa", jag funderar nog på att beställa nånting därifrån, antagligen ett till 6970 då det kostar 1000kr hos dom.

Satsar 100 kr på att du blir blåst

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Satsar 100 kr på att du blir blåst

Jag skulle nog också satsa på det

Visa signatur

|ASUS P8P67 EVO B3|I7 2600K 4,2GHz|8GB XMS3 1600MHZ|Sapphire HD6970 CF|NZXT Tempest Evo|NZXT HALE 90 850W|

Permalänk
Rekordmedlem

Det där är bluff, hur ska man handla, klickade på en cpu, de hade länkat den till Dustin, verkar ju seriöst... nä bluff o båg !!

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

La en beställning, krävde någon typ av identifiering av produkterena samt företagets existens. Vi får väl se vad de svarar!

Skrivet av mrqaffe:

Det där är bluff, hur ska man handla, klickade på en cpu, de hade länkat den till Dustin, verkar ju seriöst... nä bluff o båg !!

Ja du, om du läser under information så står det att man ska skicka ett mail till dom.

Permalänk
Medlem

Lite snabbt googlande gav detta: http://www.thailandbizlist.com/search.php?where=ratchadapisek...
De finns inte med på listan, det behöver iofs inte betyda något, men det känns väldigt mycket som rysk roulette.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

Om de går med på postförskott så ska det väl inte vara någon fara att beställa och hoppas på det bästa De har ju kontakt med telefon, skype och adress (i Thailand dock). Om någon beställer och får grejorna så är det ju bara tuta o köra

På Blocket står det att de finns på Vasastan i Sthlm. Någon som åker dit (haha)?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Eiai:

Mjo men sen är det ju halva pengarna i förskottsbetalning så det är nog värt att "chansa", jag funderar nog på att beställa nånting därifrån, antagligen ett till 6970 då det kostar 1000kr hos dom.

Tvärtom, det pekar om något ännu mer på att det är bluffmakeri.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Tvärtom, det pekar om något ännu mer på att det är bluffmakeri.

Precis, det här är hugget i sten

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Frågan är väl om man kan betala på plats när man hämtar kortet? Isåfall är det ju bara att prova Låter väldigt nice med ett 590, må jag säga

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

När ska beställningen anlända?

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Om de går med på postförskott så ska det väl inte vara någon fara att beställa och hoppas på det bästa De har ju kontakt med telefon, skype och adress (i Thailand dock). Om någon beställer och får grejorna så är det ju bara tuta o köra

På Blocket står det att de finns på Vasastan i Sthlm. Någon som åker dit (haha)?

Du kan inte kontrollera innehållet innan du betalar för paketet. Jag skulle aldrig göra affärer med "The Compound" utan att stå ansikte mot ansikte med dem.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Klappkossa5000:

La en beställning, krävde någon typ av identifiering av produkterena samt företagets existens. Vi får väl se vad de svarar!

Ja du, om du läser under information så står det att man ska skicka ett mail till dom.

Du förskottsbetalade inte halva beloppet hoppas jag.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Du förskottsbetalade inte halva beloppet hoppas jag.

Nä, så långt har jag inte kommit än, om jag ens kommer dit.

Permalänk
Medlem

Skickade ett mail och frågade om man kunde betala med paypal.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

kan inte överskottsvaror vara saker med små defekter ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Skulle bara handla av dom om man kunde mötas upp och få testa grejerna, troligtvis är det ju pure scamm

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem

Det stinker stöldgods låååååång väg!

Säg att de talar sanning, varför håller de då ned priserna så otroligt lågt att de förmodligen knappt tjänar något på affären?

Varför vill de ha hälften inbetalt i förskott?

Uppenbar bluff.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

För övrigt ser det här kanske inte så lovande ut?

http://www.mywot.com/en/scorecard/thecompound.my3gb.com

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Vill gärna se nån beställa

Permalänk
Medlem

Fick svar nu om paypal. Känns väldigt skumt då jag inte heter Fredrik. O_o
Dessutom så skrev jag på engelska och fick svar på svenska...

Citat:

Godmorgon, Fredrik

Jag har konstant sagt nej till internetgitot, samt payson då jag inte har ett konto där.
Skulle bli alldeles för mycket jobb att regga och hålla koll på allt med manga konton.

Dock har vi ett konto i paypal, så det går bra.
Ge mig information om vad du vill ha så ordnar vi det.

Mvh. Mats
The Compound

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Med de priserna så kan jag bara se två alternativ, häleri eller bedrägeri. Kan inte se hur de skulle kunna få tag i komponenter som är fullt fungerande på lagligt vis till priser som är tillräckligt låga för att de ska kunna sälja de till dessa priser (där frakt till Sverige är inräknat) och samtidigt göra vinst. T.o.m. konkurslager borde vara dyrare än sådär. Jag har jobbat på datorbutiker och deras inköpspriser är fortfarande inte i närheten av de priserna som "The Compound" erbjuder så det känns mycket tveksamt att detta skulle kunna vara helt ärligt.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Med de priserna så kan jag bara se två alternativ, häleri eller bedrägeri. Kan inte se hur de skulle kunna få tag i komponenter som är fullt fungerande på lagligt vis till priser som är tillräckligt låga för att de ska kunna sälja de till dessa priser (där frakt till Sverige är inräknat) och samtidigt göra vinst. T.o.m. konkurslager borde vara dyrare än sådär. Jag har jobbat på datorbutiker och deras inköpspriser är fortfarande inte i närheten av de priserna som "The Compound" erbjuder så det känns mycket tveksamt att detta skulle kunna vara helt ärligt.

Även om det skulle vara riktiga grejer så känns det ju som du säger, inte så ärligt. Väntar på svar om hur det fått tag på grejerna.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10