Ljudkort / Hörlurs förstärkare till Akg k242 hd

Permalänk
Medlem

Ljudkort / Hörlurs förstärkare till Akg k242 hd

Tjena! Jag köpte för ett tag sen Akg k242 hd. Och jag är sådär nöjd med köpet. Jag vill tillägga att jag inte är jätte kräsen då Akg k242 hd är mitt första ''riktiga'' headset innan har jag bara haft gaming skit. Men i alla fall nu kör jag med mina hörlurar direkt inkopplat till mitt moderkort (Asus M4N72-E) och jag misstänker att hörlurarna kan leverera betydligt mer än vad dem gör med mitt moderkort. Så jag letar efter något prisvärt ljudkort / Hörlurs förstärkare för att äntligen bli nöjd med ljudet!

/ BlommaN

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Tjena! Jag köpte för ett tag sen Akg k242 hd. Och jag är sådär nöjd med köpet. Jag vill tillägga att jag inte är jätte kräsen då Akg k242 hd är mitt första ''riktiga'' headset innan har jag bara haft gaming skit. Men i alla fall nu kör jag med mina hörlurar direkt inkopplat till mitt moderkort (Asus M4N72-E) och jag misstänker att hörlurarna kan leverera betydligt mer än vad dem gör med mitt moderkort. Så jag letar efter något prisvärt ljudkort / Hörlurs förstärkare för att äntligen bli nöjd med ljudet!

/ BlommaN

http://www.inet.se/artikel/6303370/asus-xonar-essence-stx

Permalänk
Medlem

Xonar ST/X är ett prisvärt och bra kort där du får en bra DAC och hörlursförstärkare som räcker gott till dina hörlurar. Problemet är då att du inte kan använda dem någon annan stans än till den stationära datorn men det kanske inte är något problem ?

mvh

Mattias

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Xonar ST/X är ett prisvärt och bra kort där du får en bra DAC och hörlursförstärkare som räcker gott till dina hörlurar. Problemet är då att du inte kan använda dem någon annan stans än till den stationära datorn men det kanske inte är något problem ?

mvh

Mattias

Tack för svaret! Nej det är absolut inga problem frågan är bara, vad är skillnaden mellan Xonar ST och STX?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

ST - PCI + Att det sägs ha mindre jitter
STX - PCI express

Summan av detta tycker jag dock är att du väljer det kortet med den kontakt som du föredrar

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

ST - PCI + Att det sägs ha mindre jitter
STX - PCI express

Summan av detta tycker jag dock är att du väljer det kortet med den kontakt som du föredrar

Tack så hemskt mycket för hjälpen! Blir till att beställa ett STX nu i dagarna, hoppas bara att det blir en stor förbättring

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Lycka till då. Efter uppgraderingen behöver du inte tänka på dac och hörlursförstärkare längre. Då är nästa steg nya lurar o kablar om du vill ha bättre ljud.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

STX är ett mycket bra ljudkort

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare