Mozilla Firefox 5 i skarp version

Permalänk
Melding Plague

Mozilla Firefox 5 i skarp version

Trots att det är några dagar kvar till den officiella lanseringen finns det skarpa versioner av webbläsaren Firefox 5 att ladda ned från Mozillas FTP-server.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

småsugen på att byta från chrome nu :]

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Ser ingen skillnad men den upplevs snabbare, om det är placebo eller inte vågar jag inte svara på.

Permalänk
Medlem

Fortfarande suddig text för mig :/ Hur tusan får man likadan text som i Firefox 3.x? Testade en massa grejer innan men det löste sig inte. Så om någon lyckats få tillbaka samma text, skicka gärna ett PM och förklara hur du gjorde!

Permalänk
Medlem

testade det precis, har bytt ut från någon 3.?? version:)

Jag tycker det funkar fint, men kan inte testa skillnader med 4:an dock:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoorex:

Fortfarande suddig text för mig :/ Hur tusan får man likadan text som i Firefox 3.x? Testade en massa grejer innan men det löste sig inte. Så om någon lyckats få tillbaka samma text, skicka gärna ett PM och förklara hur du gjorde!

Stängt av hårdvaruacceleration?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoorex:

Fortfarande suddig text för mig :/ Hur tusan får man likadan text som i Firefox 3.x? Testade en massa grejer innan men det löste sig inte. Så om någon lyckats få tillbaka samma text, skicka gärna ett PM och förklara hur du gjorde!

Skriver här istället så ser alla.

Jag hade samma problem i FF4, då löstes det så här:

Gå till about:config i adressfältet. Sök (CTRL+F) efter "gfx.font_rendering.directwrite.enabled". Sätt den på False. Starta om FF.

Det gick på FF4, vet ej om det fungerar i FF5.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

Den ligger i Ubuntu (natty) proposed-repot redan. Drog precis hem den.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Keeper of Traditions

Alla bokmärken och sånt försvinner väl inte vid en uppgradering, antar jag?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Alla bokmärken och sånt försvinner väl inte vid en uppgradering, antar jag?

Jag installerade bara rakt över, fungerar utmärkt och alla bokmärken är kvar.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Lika snabb som Chrome låter ju underbart! Idag enda anledningen att använda Chrome imo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

Va kass, krashar och startar om sig på 2 av mina favoritsidor.
UNINSTALL skarp version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Va kass, krashar och startar om sig på 2 av mina favoritsidor.
UNINSTALL skarp version.

Har du några exempel på Report ID från about:crashes?

Permalänk
Medlem

Var hittar man denna release i 64 bitas till windows? letat, men finner inte

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem

Dom försöker få upp versionsnumren så att det inte ser så förlegat ut alltså? Fantastisk, vilken bragd.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Medlem

Märkte ingen större skillnad annat än att 2 av mina mest använda plugins slutade fungera.

Permalänk
Sötast

Är det bara jag som är yr men släpptes inte just 4an för någon månad sen?

Permalänk

Drog ner det nyss. 4an var rätt ostabil för mig o bråkade mycket de få gånger den bråkade. kändes ibland slö men 5an känns snabbare iaf. få se lite sne när man testat

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Är det bara jag som är yr men släpptes inte just 4an för någon månad sen?

3 månader sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie:

Dom försöker få upp versionsnumren så att det inte ser så förlegat ut alltså? Fantastisk, vilken bragd.

Utvecklingen av Firefox sker till största delen inför öppen ridå. Har du några länkar till Mozilla som styrker dina påståenden?

Permalänk
Medlem

fixade ett problem med att Firefox frös helt i 5-10 sekunder vid varje kall start

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Är det bara jag som är yr men släpptes inte just 4an för någon månad sen?

Firefox 4 släpptes 2011-03-22.

Permalänk
Medlem

Firefox 4 uppstart tid är ingen vidare från tidigare versioner. Hur är den med 5:a?

Visa signatur

Fractal define R6 » Corsair RM750X » Asus Z390-F » Intel i7 9700K » Asus Strix GTX 1080Ti » Corsair 32GB 3200Mhz » Samsung 970 Evo Plus 1Tb x2» Creative Soundblaster Z » Logitech Z-906 5.1 » Sennheiser HD 598 » Razer Blackwidow Elite » Mionix Naos 7000 » LG OLED48CX

Server: ODROID-H2+, ODROID-HC1

Permalänk
Sötast

3 månader mellan "full"versionerna? Yikes....

Permalänk

tyckte att 4an var mycket jobbigt, strular mycket, 3an var grym, hoppas att 5an är bättre

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Visst är det lite löjligt att Mozilla börjat släppa på det här viset.
Men när Chrome är uppe i 13 och IE ligger på 9 så blir det lite konstigt att ligga kvar på 4.
Men samtidigt är det väldigt konstigt att 4.1 heter 5 istället.

Men men, jag bryr mig inte om namn och siffror utan funktion och än så länge är Firefox helt ohotad överlag.
Chrome har ett gäng saker som är bättre men överlag är det ingen match vad gäller mina behov och preferenser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Visst är det lite löjligt att Mozilla börjat släppa på det här viset.
Men när Chrome är uppe i 13 och IE ligger på 9 så blir det lite konstigt att ligga kvar på 4.
Men samtidigt är det väldigt konstigt att 4.1 heter 5 istället.

Om du tycker det så förstår du inte varför de gör såhär.

Permalänk

Definitivt snabbare än 4.0 men som någon annan skrev, kanske placebo

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Entusiast

Vet inte om jag märken någon hastighetsskillnad direkt men kanske inte kör tillräckligt tunga sidor. Något jag märkte direkt var dock att det fungerar att mellanklicka på taskbaren för att få ett nytt fönster igen. Det krånglade i fyran för mig och jag saknade det. En smidig funktion i Windows 7.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Verkar lite fånigt med många releases på kort tid. Dock tänker jag hålla mig till Chrome.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841