Permalänk
Medlem

8 eller 12 GB ram till photoshop

Hej.
sitter just nu på datorn i signaturen och går i tankarna på att skaffa lite mer ram minne.
Och då är frågan, ska jag skaffa 2 x 2 Gb eller 2 x 4 Gb till? använder datorn främst till photoshop, men även after effekts och indesign. spelar lite ibland också.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Är det en 4GB sticka? köp en till 4GB sticka.
Är det 2*2GB stickor? köp 2*2 GB till.

Mer ram än så behöver du inte.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

jag står i valet om jag skall köpa 2 4 GB stickor eller 2 2 GB stickor :/

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

jag står i valet om jag skall köpa 2 4 GB stickor eller 2 2 GB stickor :/

2 4gb stickor kostar inte så mycket

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

men hur mycket ram har jag nytta av i photoshop?

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Hedersmedlem

PS har jag inte så bra koll på, men After Effects kan ju sluka hur mycket som helst. Mer RAM = längre RAM preview, vilket är trevligt.

Permalänk

Jag tycker att 8 Gig räcker mer än väl. Visst det ser bra ut med 12 gig ram, men du kommer troligtvis toppa 7 gig som max.

Permalänk
Medlem

Jag kör med 8gb ram och det räcker då till för min del

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av Hagis2k:

Jag kör med 8gb ram och det räcker då till för min del

För med mig

Permalänk

jag förstår inte, varför kräver photoshop så mycket ram ? Jag har 2,5 gb ram i den här gamla datorn och dem sakerna jag provat i photoshop än så länge har inte gjort min dator laggig eller något.

Permalänk
Medlem

Det som kräver ram i Photoshop är saker som att sätta ihop ett panorama det kräver maaassor med ram

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360