Zotac geforce gtx 560 sli eller 570?

Permalänk
Medlem

Zotac geforce gtx 560 sli eller 570?

Hej, tycker ni att jag borde satsa på gtx 560 sli eller ett 570? Ha en trevlig natt allihopa!

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 2600k | GPU: ASUS GeForce GTX680 |Moderkort: Asus Maximus IV Extreme-B3 | Chassi: Fractal Design XL | PSU: Corsair AX850 | Minne: Corsair Dominator GT 2133MHz | Hårddisk: 1tb Western Digital Caviar Black, 1tb Western Digital Caviar Blue |

Permalänk

GTX 560ti sli om du har inga planer för att skaffa sli till 570 annars tycker jag att du ska köra på ATI 6950 CF då CF presterar bättre än sli men vill du hålla dig till gröna sidan ...

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Medlem

Jag vet faktiskt inte än om jag ska köpa ett 570 senare (ifall jag köper det kortet), fast då är frågan, vad presterar bäst 3st 560ti eller 2st 570? Jepp det är den gröna sidan som gäller nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 2600k | GPU: ASUS GeForce GTX680 |Moderkort: Asus Maximus IV Extreme-B3 | Chassi: Fractal Design XL | PSU: Corsair AX850 | Minne: Corsair Dominator GT 2133MHz | Hårddisk: 1tb Western Digital Caviar Black, 1tb Western Digital Caviar Blue |

Permalänk

För att vara helt ärlig med dig. För de flesta användare så är det bättre att bara köra på med ett vanligt kort istället för SLI.

SLI är trevligt och så men det finns även mycke problem med det.

Mina problem jag hade var att SLI korten satt så nära varandra så att fläkten på det övre kortet inte drog in nog mycket luft så det låg alltid cirka 20 grader högre i temp än det nedre kortet, detta ledde till att kortet havererade efter cirka 6 månader.

Hade jag vetat det jag vet nu hade jag utan problem kört på en Ett-korts-lösning. Problemfritt och skillnaden i kostnad är inte så mycket.

Permalänk

Om du bara vill veta Benchmarks så kan du hoppa över till tomshardware, dom har benchmarks på massa olika spel och applikationer. Välj alltid det benchmark som reflekterar det du skall använda datorn till. Om du inte har en 30" skärm med en snuskhög upplösning så är de benchmarken ganska irrelevanta etc etc

Permalänk
Medlem

Ajaj, det lät inte så kul :(. Dock hade jag tänkt att köra med vattenkylning så det där med fläktarna är nog inget jag kommer råka ut för. Fast visst det kanske fins mycket mjukvaru problem med det också. Får fundera på hur jag gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 2600k | GPU: ASUS GeForce GTX680 |Moderkort: Asus Maximus IV Extreme-B3 | Chassi: Fractal Design XL | PSU: Corsair AX850 | Minne: Corsair Dominator GT 2133MHz | Hårddisk: 1tb Western Digital Caviar Black, 1tb Western Digital Caviar Blue |

Permalänk
Medlem

GTX560ti är vid standard klockning ca 20% svagare än ett GTX570.
dom flesta 560ti korten kommer fabriksöverklockade.
2st GTX560ti kort presterar ca 20% bättre än GTX580 och 30% snabbare än GTX570..

560ti går att klocka upp till GTX570 prestanda men sen går också GTX570 att klocka upp till GTX580.

Skillnaden mellan 560ti och radeon 6950 är några % och så kostar också 6950 några hundra mer.
Dom pendlar beroende på spel..
http://www.guru3d.com/article/msi-n560gtx-ti-twin-frozer-ii-r...

Om du spelar på 1900x1200 upplösning eller lägre behövs inget starkare än ett 560ti som klarar alla spel på höga inställningar..

Skrivet av C20N31:

Ajaj, det lät inte så kul :(. Dock hade jag tänkt att köra med vattenkylning så det där med fläktarna är nog inget jag kommer råka ut för. Fast visst det kanske fins mycket mjukvaru problem med det också. Får fundera på hur jag gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns inte mycket problem med nyare sli setups, skilljer ca 1-2% mot CF i skalning,
har själv använt GTX470/GTX460 och GTX560ti i sli när det gäller Fermi korten, inga problem alls.
dock var ingen med referens kylaren som bli varmare..
Därimot fanns det mer problem förr...

Permalänk

Om du ska kö singel så ta Sparkle gtx 580 v-go som sägs vara världens snabbaste single gpu (ingen sli graffe) man kan kö de men presterar sämre än andra modeller.

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gingerejl:

Om du ska kö singel så ta Sparkle gtx 580 v-go som sägs vara världens snabbaste single gpu (ingen sli graffe) man kan kö de men presterar sämre än andra modeller.

GTX580 är världens snabbaste singel gpu..

v-go är ett helt vanligt GTX580 kort med referens kylaren, Finns inget som är unikt med det kortet alls,
den följer även referens klockningen
Så det är inget specielt med det kortet tyvärr..

Finns bättre för samma peng som har bättre kylare samt fabriksöverklockad..

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

GTX580 är världens snabbaste singel gpu..

v-go är ett helt vanligt GTX580 kort med referens kylaren, Finns inget som är unikt med det kortet alls,
den följer även referens klockningen
Så det är inget specielt med det kortet tyvärr..

Finns bättre för samma peng som har bättre kylare samt fabriksöverklockad..

Aha, de va intressant information, trodde de va just sparkle

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3