Har du Telia samt Thomson TG789vn och har laddningsproblem?

Permalänk
Medlem

Har du Telia samt Thomson TG789vn och har laddningsproblem?

Fick en ny gateway av Telia i förra veckan, sedan dess har jag haft problem med loading screen. Det tar ibland flera minuter innan den börjar ladda när man zonar in och ut ur instanser etc.

Telia vill som vanligt att man ska kontakta premiumsupporten. Därför vill jag veta om det är några flera som upplever liknande problem så man får lite pondus när man kontaktar dem (igen).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem, exakt samma skit Gateway också skulle jag förmoda. En Thomson Gateway TG789vn, korrekt?

Kan dock även påverka inloggningsprocessen till spelet också; Någonsin fastnat på "Connected"?

Kan även bekräfta att försöka ställa in Gatewayen för att få saker att flyta på inte hjälper ett jota med detta problemet, vare sig det gäller att ställa in port redirection eller stänga av brandväggen på den. Och kan även bekräfta att det definitivt är Gatewayen som orsakar det: Modemet som denna Gatewayen ersätter fungerar finfint med WoW.

Jag är medveten om att tråden är lite gammal, men jag anser det viktigt att lyfta fram detta problemet, då det inte finns någon klar lösning på detta och det kan vara många Telia användare här som stött på samma eller liknande problem.

Permalänk
Medlem

Jag har samma router och hade samma problem läänge. Blev tokig av att skiten laddade i tid och otid.
Till slut så gick jag in på Portforward.com och öppnade alla portar som står där till wow i routern
Och efter det så funkar allt bra.

Edit:
TCP 1119, 3724, 4000, 6112-6114
UDP 3724

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med Thomson TG787, När jag connectade till servers i spel via steam tog det mellan 3-5minuter att komma in. som borde ta 10-30sek.

Verkade som portarna aldrig gick att öppna trots att jag hade öppnat dom i min egen brandvägg och i routern.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk

Har samma problem!
Någon som har en lösning?

Update:

Testade att "öppna" alla portar i routerjäveln, problemet kvarstår
testat portarna med PFPort Checker, de funkar.

Permalänk
Medlem

Har samma problem.. Har även problemet att när man connectat till en server på t.ex cs så blir man DC från den server efter någon minut och det står "timed out". Sen efter en stund kan man connecta igen och då funkar det

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Telia's skit gateways är så värdelösa. Fattar inte hur de kan leverera dom fortfarande. Har en TG787 med samma problem samt att den slår av sig lite då och då utan anledning. Och inte heller kan man byta ut den mot något annat då den är låst till Telia. Telia har även direkt anslutning till routern och kan därmed se alla portar och trafik som går genom routern. Dem har till och med ett eget inloggningskonto på routern som inte går att ta bort. idioter!

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem

Alla med den här routern har samma problem i WoW, finns massor med trådar på blizzards forum.
Jag är ganska säker på att jag läste en bluepost där dom berättade att dom hade kollat på problemet och kommit fram till att det är routern eller den låsta mjukvaran som dom flesta är fast med som orsakar problemen.

Permalänk

Lite goda nyheter här!

saxat från battle.net forum
- Svenssonjr 1 day ago

"The support at Telia just called me back with some postitive info. There is new software on its way for the dc/loadingscreen issues for TG789vn!
Also, disabling Peer-to-Peer Transfer in the launcher options should help a little until the new software hits."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta_ponta:

Lite goda nyheter här!

saxat från battle.net forum
- Svenssonjr 1 day ago

"The support at Telia just called me back with some postitive info. There is new software on its way for the dc/loadingscreen issues for TG789vn!
Also, disabling Peer-to-Peer Transfer in the launcher options should help a little until the new software hits."

Vad trevligt.

Hade en ganska lång konversation med en i deras support som spelar wow. Som jag börja prata med efter jag idiotförklarade den första.
Slutade dock med att jag gav upp på att försöka få han att förstå också ville bara att man skulle ringa premium-supporten. Är ju rätt uppenbart när både jag och en polare får exakt samma problem efter bytet till den routern.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Det är nu den 15 juni och jag ser ingen ny software. Det är skamligt att detta får ske, då vi BETALAR för detta skitet!

Permalänk
Medlem

Problemet kvarstår, tyvärr.. :'(

Jag har en TG789vn med 8.8.B.6 mjukvaru-version..

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem

har samma problem med 787, detta kom till mig precis efter 4.0.6 :>

Visa signatur

CPU: i7 2600K @4.5 GHz, Zalman 9900,Mobo: ASRock P67 Extreme4, GPU: XFX 6950 -> 6970, RAM. Corsair Vengeance 8GB 1600MHz,Corsair SSD 120GB

Permalänk
Medlem

FYYFAN. jag har också samma problem. får stänga ner wow o logga in igen typ 10 gånger efter varje Wipe, Så jävla VÄRDELÖST!!! CP ÄCKEL HELVETES SVIN TELIA!!! APOR!!

Visa signatur

-PayasH

Permalänk

Japp, detta är inte så roligt för oss WoW-gamers, speciellt segt är det när man fastnar på loading screenen till arena games i 1/5 games...

Permalänk
Medlem

TG799vn, samma problem. Kul när guildet får vänta 10minuter när jag inte kan bli ressad...

Permalänk

Tack för denna tråd. Har varit inaktiv ett par månader nu och har sen jag slutade bytat gateway från Telia till just den som nämns här(TG789vn).
Blev lite sugen på att köra igång igen men så ramlade jag över denna tråden och blev förstås tveksam.
Känns ju onödigt att köpa gamecard/betala månadsavgift om det nu är problem med WoW tillsammans med denna routern.
Ser ju dock ut som om en lösning är på G, men hur vet man att de släppt ny mjukvara? Uppdaterar den automatiskt eller finns det någonstans man kan läsa "releasenotes" om uppdaterad mjukvara till routern?
Tacksam om någon kan hålla tråden uppdaterad om det dyker upp någon ny info.

Finns det förresten någon som läser här som har denna router men som inte har problem med WoW.

Permalänk
Medlem

Jag har denna och utan problem efter att portarna är öppnade..

Enl. inlägg ovan så skulle en uppgradering komma till dessa routers. Jag har varit i kontakt med telia för att få reda på mer.
Här nedan är svaret jag fick..

Hej!
Tack för din förfrågan.
Jag vill börja med att beklaga det sena svaret, vi har haft ett högt inflöde under senaste tiden vilket har gjort att svaren dröjer.

Exakt när den släpps har vi inget datum på i nuläget. Den bästa informationen jag kan ge är att den förmodligen kommer vara ganska stor och innehålla funktioner som våra kunder har efterfrågat, utöver diverse fixar.
Något bättre svar än så kan jag dessvärre inte ge dig, mer än att den arbetas för fullt på och är på gång.

Även om detta inte var svaret du önskade höra, så hoppas jag att du i alla fall känner dig nöjd med mitt bemötande.

Med vänlig hälsning

Robin Berggren
Telia Kundservice

Permalänk

Gör FR av modemet, låt mjukvaran installera i ca ~20 min (blå lampa lyser om ni ej har diodfel). Fix kommer i slutet av Juli. Och om ni ej vill använda RGW och är teliakunder så koppla bara era medföljda Zyxel 660h-d1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christianbeck:

Och om ni ej vill använda RGW och är teliakunder så koppla bara era medföljda Zyxel 660h-d1?

Skulle ha gjort detta för länge sedan, om det inte var för en liten men superviktig detalj: Zyxel 660h-d1 har ingen inbyggd funktionalitet för IP-telefoni, vilket Thomson Gatewayarna har. Telia kunder som väljer att ha hemtelefon via bredbandet istället för det traditionella är beroende av Gatewayen för att ha fungerande hemtelefoner.

För att inte nämna att nyare Telia kunder inte ens har tillgång till det gamla hederliga Zyxel modemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ransalad:

För att inte nämna att nyare Telia kunder inte ens har tillgång till det gamla hederliga Zyxel modemet.

Det finns en adapter att köpa till Zyxel:n. Dessutom kan du undvika "DUM" genom att välja 2Mbit, du får dock köpa till modemet för 500 kr...

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem när det gäller WOW. Jag ringde till Telias support och förklarade mitt problem, de ville skicka en ny router, men jag förklarade flera gånger att detta är ett mjukvarufel inget hårdvarufel, men dem insisterade och skickade iväg den. Jag fick den idag, kopplade in och testade, guess what.. Den funkade INTE!

Men när jag lirar WOW och blir DC brukar jag köra min lilla BAT fil, vilket brukar fungera bättre ett litet tag. Testa ni också.

Öppna ett vanligt textdokument och skriv i följande:

ipconfig /release
ping 127.0.0.1 -n 10
ipconfig /renew
ipconfig flushdns

Se till att allt kommer i denna ordning, när detta är klart, klicka på "Spara Som" Filnamn: wowrenew.bat Filformat: Alla filer, tryck sedan spara. Dubbleklicka på körfilen du skapade! Hoppas det hjälper någon!

Permalänk
Medlem

Löser sig problemet på en sekund efter att du klickat på .bat knappen? ellr tar det längre tid?

Själv så kör jag i win mode och har wow i snabbstartfältet så när det fryser sig så startar jag bara ett nytt wow. tar kanske 10 sec att starta och logga in. och 2 sec att stänga den som inte funkar..

Vet att FELIA jobbar på ny mjukvara.. bara att vänta och se...

Permalänk
Medlem

Går det att köra denna router som bridge?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Går det att köra denna router som bridge?

Nej det går inte.

Visa signatur

EndeavourOS: Your Search for Best Arch Distro Ends Here
Ryzen 7 7800X3D » RX6950XT » 32GB DDR5 6000MHz CL30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Löser sig problemet på en sekund efter att du klickat på .bat knappen? ellr tar det längre tid?

Själv så kör jag i win mode och har wow i snabbstartfältet så när det fryser sig så startar jag bara ett nytt wow. tar kanske 10 sec att starta och logga in. och 2 sec att stänga den som inte funkar..

Vet att FELIA jobbar på ny mjukvara.. bara att vänta och se...

Jag har gjort en nedräkning på 10 sekunder, då den pingar sig själv, men du kan ju testa att dra ned counten eller ta bort den helt! Jag brukar använda den när jag fastnar i t.ex Stormwind och blir dc : d så fort jag loggar in

Permalänk
Avstängd

Hade samma problem med mitt TG789VN tills jag ringde 90200 och sa "Telia smart" . De la sedan in en "Port mapping patch" som den heter så funkade sedan WoW prima igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Hade samma problem med mitt TG789VN tills jag ringde 90200 och sa "Telia smart" . De la sedan in en "Port mapping patch" som den heter så funkade sedan WoW prima igen.

Ursäkta men vad menar du med "Telia Smart"?

Permalänk
Avstängd

Säg Telia smart när datorn frågar dig vad för hjälp du vill ha när du ringer 90200.

Permalänk
Medlem

När fan kommer den nya patchen som de lovat!?
Står fan inte ut mer!
Blir fan ingen gladiator titel denna seasonen om de inte skyndar sig lite. Är väl fan inget mastodont-problem heller, öppna bara portjävlarna så vi slipper detta!!