Permalänk

Krångel vid fullskärmsspel!

halloj där, nu är det såhär att min dator min dator har ballat ur helt när det kommer till spel som man spelar fullskärm på, men bara vissa spel.. går utmärkt med cs och wow. men när man kommer till t.ex need for speed m.fl så dör den efter ett tag. eller dör och dör.. den liksom lägger sig i vänteläge om man säger, fläktarna snurrar jävligt fort, och skärmen går stängs av. detta är väldigt störande då jag vill spela t.ex need for speed m.fl på datorn.

Operativsystem: Microsoft Windows XP med SP2 och senaste drivrutinerna
Processor: DualCore AMD Athlon II X2 250, 2959 MHz (15 x 197)
Processorkylare: någon v8 cooler master trorja.
Moderkort: Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H
Minne: 1x några ddr3 minnen, hittar inte namnet på dem, 1333mhz 4gb
Grafikkort: nVidia geforce 9600 GT
Hårddisk: sSAMSUNG HD503HI 500gb
Nätaggregat: oj, det vet jag inte. 500watts äre iaf.
Övrig kylning: 1x 120mm utblås 1x 120mm inblås.
Övriga komponenter: Enhetsbeskrivning Optiarc DVD RW AD-5260S dvd/cd brännare.

då jag kan ytterst lite om komponenter i datorn hoppas jag att informationen ovan räcker. annars får ni klaga så ska jag försöka hitta mer!
jag har uppdaterat grafikkortsdrivrutinerna men det hjälpte inte. även testat olika spel men händer samma..
någon som har någon aning om vad det är för fel?

Permalänk

Har du stängt av viloläge och skärm släckaren? Kör du med ratt eller gamepad till need for speed?

Visa signatur

http://planetnimn.blogspot.se Välkommen till Planet Nimn!

Permalänk

jag har båda avstängt, har alltid varit!
kör inte med nåt utav det faktiskt. kör med tangenbordet.
jag hade först en teori om att de kanske va för att de var crackade spel, men sen ändrades den teorin för när jag testade o spela sims, så stängdes den inte av, (än!!) allt jag kör i window mode fungerar, testade med tony hawk(fullscreen) jämt nyss, men hände samma.. och då va de ändå ett av dom gamla spelen.. har väl hänt 2-3 gånger att den ställt sig i det här läget när jag spelar cs oxå, men det är inte ofta!
lyssnar man på musik samtidigt så hakar den upp sig o spelar samma grej om och om och om.