Ursprungligen inskrivet av olirc
pucko du skulle ha sagt till Mycom att du skulle begära ersättning för ALLA dina merkostnader pga detta garantifel så skulle dom säkert ha dragit öronen åt sig och gett dig ett nytt nätagg.
Om dom ändå hade vägrat så hade det blivit ARN isf och skit samma hur lång tid det skulle tagit för företag som inte kan vara smidiga och serviceinriktade mot kunder dom skall klämmas åt hårt.
Skulle ju även kunnat köpt ett annat nätagg hos en annan säljare och sen hävt köpet hos Mycom enligt ditt exempel.
Tyvärr är det så att ska man få sin rätt mot vissa företag så gäller det att vara påstridig och som i ditt fall även påläst. Sen att vissa företag verkar köra sitt race iaf det får stå för dom det och förhoppningsvis så saneras marknaden på sådana iom att dom inte får några kunder när dom stört marknaden tillräckligt länge så gemene man vet vad dom går för.
Och till er som undrar så ja jag drar mig inte för att reklamera en uberbillig vara som inte håller måttet under 6 mån enligt min lagstadgade rätt om det så är killen i hörnan butiken eller ett stort multinationellt företag för jag ska ha min rätt inom rimliga gränser och retar det dig så buhuu säger jag och bryr mig inte alls!
Jag sa att jag skulle begära ersättning för alla merkostnader. De lyssnade inte det minsta. Jag gjorde som konsumentvägledearen rekomenderade mig. Skriv ut detta exempel och visa dem. (Det var han som hänvisade till det) Utan resultat.
Jag köpte ett nätagregat hos Webhallen istället där de hanterar sådadna här saker bättre och dessutom är trevliga.
Dock så fick jag en köpare på nätagregatet och sålde det isf att vänta ett år. Tyvärr är det så när man behöver pengarna. hade ekonomiska situationen varit anorlunda så hade jag inte tvekat att driva det hårt.