Permalänk
Medlem

Skärm ca 1000-1200:-

Hej min gamla CRT skärm ger upp nu men jag vet inget om skärmar så jag vänder mig till er.
Kanske kan knöla in en hundring eller två extra, men min budget är rätt så lam just nu. (Måste köpa kläder (urk)).
Jag kollade in denna för de som köpt den verkar vara nöjda:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=599919#reviews

Kom gärna med kommentarer och tips, tack på förhand.

Edit; Jag använder datorn till att surfa och spela lite spel när jag har tid över. Inget produktions arbete eller dylikt.

Permalänk

väldigt bra skärm, jag har en sån också fast 24" "G2420HDBL" är snart 2 år gammal nu funkar klockrent inga pixel fel eller något, sen finns det förinställda lägen för hur färgerna är på skärmen så när man till exempel lirar på dagen så kan man köra "game" mod på skärmen så lyser alla färger starkt och trevligt, och på natten så kan man köra eco eller standard som är lite gråare men mycket skönare för ögonen när det är mörkt i rummet

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Så den jag länkar är samma som den du har fast minndre?
Jag är inte så beroende av storlek så det låter nästan som att denna kommer att duga skitbra åt mig

Permalänk
Skrivet av Turbis:

Så den jag länkar är samma som den du har fast minndre?

det är samma model fast min är 24 tum och den du länkade är 22 tum

EDIT: + att min har överlevt en coca cola dush utan att det syns på skärmen efter en stund med tvätt trasa så det är bra kvalitet tycker jag

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Denna skärm har jag http://www.inet.se/artikel/2203072/benq-tft-24-g2420hdbe bra bild och ja är super nöjd

Visa signatur

Processor: Core I5. Antec Küler 620 PnP 2x Gentle typhoon 1850 Rpm. RAM: 8Gb Vengance. GPU:CF 6950 twin frozr@ 950/1400. Mobo: P8P87 Pro. Nätagg: Ax 850. OS: W7 ultimate 64bit. Allt detta i ett Define R3 med 4 120mm fläktar. Vertex2 120gb ssd, 3 Tb lagring på HDD´s
Apple iPhone 32gb
MacBook Pro I5

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen wingman, beställde den skärmen nu och hoppas på en strulfri leverans

Permalänk

Har också den skärmen fast 24", riktigt nöjd trots en död pixel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskmasen_99:

Har också den skärmen fast 24", riktigt nöjd trots en död pixel.

Är det inte pixelgaranti på dessa skärmar ?

Funderar på en BenQ TFT 24'' G2420HDBE jag med bara för att den är så billig och är less på sitta med en 19" i 1280x1024..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte 24" G2420HDBL i söndags. Jag gråter av spelglädje när jag spelar Starcraft2 i 1080p på 24"

Rekommenderar starkt

Visa signatur

"Maybe if you weren't so distracted by sick children in Africa, you could've put a little more thought into Windows Vista."

Sheldon Cooper

Permalänk
Medlem

Fick skärmen igår och är väldigt nöjd med den än sålänge
Jag har ingenting att jämföra med dock eftersom jag har hållt mig till gamla CRT skärmar förr.
Det ända jag har att klaga på är att menyknapparna är väldigt kasst placerade (kanske bara är jag som är för old-school) men det gör ju inte kvalitén någon skillnad

Permalänk
Medlem

Har en likadan fast en 24 tum. Kostade 2k och jag är sjukt nöjd

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64