Tips på spel med "frihetskänsla" och stora miljöer.

Permalänk
Medlem

Tips på spel med "frihetskänsla" och stora miljöer.

För 50 kr köpte jag på Steam Left 4 Dead 2 i hopp om ett litet mini-nöje två gånger i månaden. Har nu spelat en del och jag är helt såld. Trots spelets något tråkiga grafik så är det helt magiskt att springa runt och skjuta zombies i högt tempo. Har spelat zombiemode på Black Ops en hel del men det är inte alls samma sak, mycket större och friare banor i Left 4 Dead.

Så, min fråga är vet ni några bra spel som är "fria" med stora banor osv? Spelar ingen roll vad för typ av spel.

Tackar!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Just Cause 2 har nog störta kartan hos FPS, testat det? Det är rea på steam också

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Just Cause 2 har nog störta kartan hos FPS, testat det? Det är rea på steam också

Du menar väl TPS (Third Person Shooter)?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Jag har lirat Just Cause 2 lite. Enligt den inbyggda avståndsmätaren i spelet sa att det det 400km från nord västligaste öspetsen till sydöstligaste ön och det fanns ingen anledning att tvivla på det Tyvärr känns spelet ganska tomt efter ett tag, det är bara du och fiender, finns bara en sak och göra=förstöra allt man ser.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Far Cry 2 har du med stor frihet, och där tycker jag djungeln känns mer levande. Tyvärr respawnar alla AI bots, har du tex dödat alla fiender vid en vägspärr så ska du inte tro att den är tom när du passerar den 5 min senare... Och så mycket som du kör i det spelet så är det de enda du gör, passerar vägspärrar...

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Assassins Creed-serien!

Visa signatur

"Maybe if you weren't so distracted by sick children in Africa, you could've put a little more thought into Windows Vista."

Sheldon Cooper

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Du menar väl TPS (Third Person Shooter)?

Spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sLiveR:

Assassins Creed-serien!

Håller med, har spelat ettan och sett en hel del trailers. Älskar miljöerna och springa/hoppa på tak osv. Hur är dom spelen till dator, alltså är det någon dålig portning eller liknande? Isf överväger jag nog att köpa till ...*suck*... Xbox.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lalingoo:

Håller med, har spelat ettan och sett en hel del trailers. Älskar miljöerna och springa/hoppa på tak osv. Hur är dom spelen till dator, alltså är det någon dålig portning eller liknande? Isf överväger jag nog att köpa till ...*suck*... Xbox.

De är helt ok (tycker väldigt mycket om de spelen), spelar med en 360 kontroll till PC och visst finns det en del tydliga konsolgrejer men det är en väldigt bra portning överlag. Kunde inte låta bli att lägga in en länk på trippelskärm, apropå stora miljöer och frihetskänsla.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalingoo:

Håller med, har spelat ettan och sett en hel del trailers. Älskar miljöerna och springa/hoppa på tak osv. Hur är dom spelen till dator, alltså är det någon dålig portning eller liknande? Isf överväger jag nog att köpa till ...*suck*... Xbox.

Spelen funkar riktigt bra på pc, första flöt på lägre inställningar på min htpc med athlon II x2 på 3 ghz och ett 9400 gt.

Det senaste är min favorit då det finns grymt mycket att göra och uppdragen skiljer en hel del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

http://www.youtube.com/watch?v=LqrP-NxZzrM

De är helt ok (tycker väldigt mycket om de spelen), spelar med en 360 kontroll till PC och visst finns det en del tydliga konsolgrejer men det är en väldigt bra portning överlag. Kunde inte låta bli att lägga in en länk på trippelskärm, apropå stora miljöer och frihetskänsla.

Är det din dator? Ser jääääkligt snyggt ut. Men, vilka av de tre är bäst/nyast i serien? Btw. Vad använder du för grafikkort till det där?

Permalänk
Medlem

Far Cry (Ettan, då det fan är roligare än tvåan)

Crysis

TES: Oblivion

Fallout 3/New Vegas

Hela GTA serien?

Medal of Honor: Airborne

Operation Flashpoint: Dragon Rising/Red River (Gillar dock INTE dessa spel)

Brothers in Arms

Det är väl de som jag kan komma på så här på rak arm som är shooters (förutom Oblivion då) som har hyfsat stora spelvärldar/banor.

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk

Red Dead Redemption

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lalingoo:

Är det din dator? Ser jääääkligt snyggt ut. Men, vilka av de tre är bäst/nyast i serien? Btw. Vad använder du för grafikkort till det där?

Japp, tack du. Finns i galleri här på Sweclockers för övrigt. Eyefinity heter tekniken för multiskärmsspelande och den är billigare än man kan tro. Allt du behöver är tre skärmar, ett nyare AMD kort (5770 eller nyare) och kanske en AKTIV adapter om du inte kör displayportsanslutning. Jag kör just nu på ett nästan 2 år gammalt XFX 5970.

Assassins Creed 2: Brotherhood är väl nyast men är ju på samma motor som grundspelet AC2.

"Stranger"s lista ovan är inte dum alls. Lägger till BF2 serien med alla mods för en multiplayervariant. BF2 Project Reality speciellt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Japp, tack du. Finns i galleri här på Sweclockers för övrigt. Eyefinity heter tekniken för multiskärmsspelande och den är billigare än man kan tro. Allt du behöver är tre skärmar, ett nyare AMD kort (5770 eller nyare) och kanske en AKTIV adapter om du inte kör displayportsanslutning. Jag kör just nu på ett nästan 2 år gammalt XFX 5970.

Assassins Creed 2: Brotherhood är väl nyast men är ju på samma motor som grundspelet AC2.

"Stranger"s lista ovan är inte dum alls. Lägger till BF2 serien med alla mods för en multiplayervariant. BF2 Project Reality speciellt.

Nice, har 6950 2gb. Borde väl isf kunna driva tre skärmar. Funderar dessutom på ett till för CF. Blir köp först till hösten isf.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lalingoo:

Nice, har 6950 2gb. Borde väl isf kunna driva tre skärmar. Funderar dessutom på ett till för CF. Blir köp först till hösten isf.

Vi går inte mer OT på detta spåret men det finns rätt mycket i forumet om Eyefinity, gör en sökning eller gå till samlingstråden. Där finns det gott om tester och tips. 6950 CF klarar det mesta på tre skärmar men ju mer man gillar AA och grafikgodis, desto dyrare blir lösningarna.

Samlingstråd för multiskärmsspelande.

Bra tråd, bra ämne. Hoppas jag ser några bra tips själv

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt om det räknas eftersom spelet nästan är dött... Men Joint Operations Typhoon Rising är antagligen ett av dom största multiplayer fpsen som finns 128 spelare på king of the hill... På den tiden då folk spelade det var det magiskt. Numera är det väldigt buggigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkies:

Vet inte riktigt om det räknas eftersom spelet nästan är dött... Men Joint Operations Typhoon Rising är antagligen ett av dom största multiplayer fpsen som finns 128 spelare på king of the hill... På den tiden då folk spelade det var det magiskt. Numera är det väldigt buggigt...

Okej, tack! Ska kolla in men är det alltför buggigt och spelarfattigt så blir det nog något annat.

Permalänk

Armed Assault 2 (ArmA 2)

Tuff video! http://www.youtube.com/watch?v=8KK6Fo3Y0AU

Det borde dock spelas med en stor klan, annars tror jag inte det är så skoj. (http://www.ssg-clan.se/)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl
S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky
S.T.A.L.K.E.R. - Call of Pripyat

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

Har du konsol är Red Dead Redemption allt du behöver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Har du konsol är Red Dead Redemption allt du behöver!

Har det, hatar kontroll dock.