P8Z68-v + fractal design newton R2 650W PSU

Permalänk
Medlem

P8Z68-v + fractal design newton R2 650W PSU

Hejsan

Jag skulle skruva ihop min dator (mitt första bygge) och hade missat att moderkortet ska ha eatx-kontakt, en 8-pin och en 24-pin. Min atx 8-pin passar inte och jag har inte testat min 20+4-pin. måste jag byta nätagg eller finns det någon bra lösning?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL | Moderkort: Asus P8Z68-V | CPU: I5 2500K @ 3.3GHz | RAM-minnen: Corsair 16GB (2x8GB) 1600MHz | GPU: Gigabyte Geforce 780 Ti 3GB | Nätagg: Fractal Design Newton R2 650W 80+ | HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB |

Permalänk
Hedersmedlem

Är du helt säker på att 8-pinnaren inte passar? För den ska passa, det är inte så att du råkat ta en PCI-e kontakt och försökt klämma på den istället. Den 8pins kontakten som du ska ha till processorn brukar vara tvådelad, så det är det två 4pinnare. De kablarna som går till moderkortet är de som inte är modulära på nätaggregatet. 20+4 pinnaren ska också passa.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Tjo

Det var förlängningskabeln som gjorde att den inte passade, orginalet passade men är lite för kort.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL | Moderkort: Asus P8Z68-V | CPU: I5 2500K @ 3.3GHz | RAM-minnen: Corsair 16GB (2x8GB) 1600MHz | GPU: Gigabyte Geforce 780 Ti 3GB | Nätagg: Fractal Design Newton R2 650W 80+ | HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB |