Permalänk

Inköp av ny bärbar dator.

Tjena!
Nu ska man skaffa ny dator, en bärbar dator. Jag behöver hjälp med vilken jag ska köpa. jag ska kunna spela World of warcraft och andra nyare spel såsom Battlefield 3,MW3, Black Ops, osv osv....det ska helst vara en 15,6" stor skärm eller större. Budgeten ligger på 6000-8000 kronor. Gå inte över budgeten!

Tack på förhand! MVH

Permalänk
Medlem

Synd att du kan inte gå över 8000 kr för att en Asus g53 det bästa man kan köpa just nu för 9000kr http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=817676

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

Du får nog öka budgeten lite om du vill kunna köra spelen på mer än lägsta grafikinställningarna :/

Visa signatur

Fractal Design North | Asus Crosshair VI Hero | AMD Ryzen 1800x | RX Vega 64 | 32 GB DDR4 (2x8) | Corsair 850W 80+ gold PSU| 2 TB M.2 SSD |

Permalänk
Skrivet av Nascend:

Du får nog öka budgeten lite om du vill kunna köra spelen på mer än lägsta grafikinställningarna :/

Tack för ditt svar! Jag får se om det går!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Men är Asus ett bra märke då?

Permalänk

Varför en bärbar om du vill spela? Det är antagligen något du kommer ångra senare

Permalänk
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Varför en bärbar om du vill spela? Det är antagligen något du kommer ångra senare

Jag ska kunna ta med mig den vart som helst.... Tycker dessutom det är skönare att lira med en laptop.

Permalänk

Finns det någon bra av märket Sony Vaio då? För ungefär samma budget.

Permalänk
Medlem

kan du tänka dig att köpa begagnat ? isf kan du ju kolla på alienware m15x m17x, msi gt 663, gx660, asus g53 g73.
msi gt 663 o gx 660 kostar 9000 kr ny i butik, likaså asus g53.

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

kan du tänka dig att köpa begagnat ? isf kan du ju kolla på alienware m15x m17x, msi gt 663, gx660, asus g53 g73.
msi gt 663 o gx 660 kostar 9000 kr ny i butik, likaså asus g53.

Jag ska kolla runt lite på blocket. Tack för ditt svar!

Permalänk
Medlem

annars om du verkligen inte vill gå över 8000 kr så skulle ja nog köpa den om jag vore du
http://www.webhallen.com/hardvara/136534-asus_g53sw-sz047v-co...

Permalänk
Skrivet av Gorgakk44:

Jag ska kunna ta med mig den vart som helst.... Tycker dessutom det är skönare att lira med en laptop.

Så du har en bärbar just nu?

Permalänk
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Så du har en bärbar just nu?

Ja, Jag har haft en bärbar i mer än 5 år och den är mycket seg.

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

annars om du verkligen inte vill gå över 8000 kr så skulle ja nog köpa den om jag vore du
http://www.webhallen.com/hardvara/136534-asus_g53sw-sz047v-co...

Tack för ditt svar!

Permalänk

Om man köper stationär, är detta något att ha? http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10180

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

trodde det var ett forum om bärbara det här

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Köp en Clevo. Betydligt bättre grafikkort då. T.ex från pc-kosulten eller deviltech.de de kan du få med
Ati 6970m, världens tredje bästa mobila grafikkort...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Clevo P150HM: I7 2630QM 2,0-2,9 GHz, 8 GB DDR3 1333 MHZ, 15,6" 1920x1080, ATI Radeon 6970M, Corsair Force 3 180GB

Permalänk
Skrivet av Gorgakk44:

Ja, Jag har haft en bärbar i mer än 5 år och den är mycket seg.

Säger utav experience, skaffa aldrig en laptop för att gamea, förutom om du har j**ligt bra andledning för att skaffa en laptop. Om du verkligen vill ha en "bärbar" dator är kanske micro atx n¨got att ha?

Permalänk
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Säger utav experience, skaffa aldrig en laptop för att gamea, förutom om du har j**ligt bra andledning för att skaffa en laptop. Om du verkligen vill ha en "bärbar" dator är kanske micro atx n¨got att ha?

Som ni kanske vet så vet jag inte mycket om datorer. Vad är micro atx för något?

Permalänk
Skrivet av Gorgakk44:

Som ni kanske vet så vet jag inte mycket om datorer. Vad är micro atx för något?

Ett mindre format på moderkortet (plattformen du bygger datorn på). Ett mindre, men i vissa fall fortfarande potent. Huvudsaken är att du får en dator som går att uppgradera, och är lika kraftfull som vilken stationär som helst, fast den går att flytta på i någon typ av "normal fashion" Har man ett micro-atx chassi och moderkort kan man flytta den nästan lika lätt som en större bärbar.

Permalänk

Jaha, nej tack. Vill ha en vanlig laptop. Men tack för ditt svar!

Permalänk

Säger utav experience, det går alldeles utmärkt att spela på en laptop. Så länge man är medveten om att det kostar betydligt mer för att få liknande prestanda som i en stationär.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |