Permalänk
Medlem

Styra server

Hej

Jag har en fråga, jag har en kraftfull dator som jag inte använder längre för spel eller liknande och sitter nästan aldrig vid den. Det är laptopen som gäller för mig nu, men när jag vill konvertera filmer etc så tar det evigheter med den bärbara, är det möjligt att fjärrstyra då min stationära burk ifrån laptopen? Så jag gör allt processor och minnes krävande där och sedan förflyttar filer genom nätverket?

Permalänk
Medlem

http://www.teamviewer.com/sv/index.aspx

är ett ok program att använda för att fjärrstyra din andra dator, använde det ett tag och den är gratis ifall man inte väljer o betala.
ifall man tar gratis så får man en ruta som kommer fram varje gång man stänger ner programet stör lite men inte så mycket.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Ifall du kör windows finns ju rdp inbyggt. beroende på version av OS så finns allt klart...

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Jag rekomenderar www.realvnc.com. Dom har fina grejer för det du söker

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Medlem

lägg ut nätverksmappar, använd dig av RDP om du använder Windows. VNC om du använder något annat OS.

Du kan ju också stream spel via streammygame.com från stationära till laptopen.