Bitfenix presenterar Shinobi – på svenska

Permalänk
Melding Plague

Bitfenix presenterar Shinobi – på svenska

Produktchefen David Järlestedt går igenom finesserna i datorlådan Bitfenix Shinobi, för ovanlighetens skull i en video på svenska.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varföt envisas med att ha hårddiskarna så och inte vända buren 90 grader?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Bättre luftflöde.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Ser bra ut

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, stör mig dock lite på namnet

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Ser helt ok ut för priset och jag kan tänka mej att det blir en utmanare till FD R2/3
Men det var nog den sämsta presentationen jag någonsin sett. =D

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Medlem

Ser helt ok ur, speciellt om priset kan sjunka en hundring eller två. Ser fram emot en videorecension här på sweclockers på den här lådan!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk

Kan bara hålla med ovanstående talare, herregud vilken dålig presentation både videokvaliteten och presentatören som inte verkade veta hur chassit fungerade. Väntar hellre på SweCs recension av detta!

Permalänk

Chassit ser väl okej ut, men presentationen var det roliga. Den känns så... ofärdig.
Och inte för att basha på deras produktchef, men han lät roligt. Är han amerikan?

Permalänk

Vill man verkligen sälja sin produkt kanske man ska nämna lite mer praktiska saker som hur långa grafikkort som går in och utrymme mellan moderkortsplåt och sidopanel.

Permalänk
Medlem

Ren design men standardfelen som många andra tillverkare också gör.
* Onödig plast på toppen av chassit.
* Tumskruvar för PCI-platserna. - In och peta där med fingrarna?
* Plastfästen för hårddiskar och optiska enheter.
* Knappar och kontakter på chassits topp.
* Fläkthål uppåt som gör att ställa saker på burken är i stort sett omöjligt.
* Två skräpsamlande spår på toppen av chassit.

Chassin skall vara rena och enkla i sin design. Många chassin idag påminner om bilar där folk som vill ha en så fräck bil monterar plastdelar runt bilen så den skall se så "cool ut" men det ser bara skrattretande fult ut.

Detta chassi hade en ren design vilket nästan var förvånande i dagens plastdjungel. Nästan identisk design som alla andra chassin idag. Bra att dom erbjöd en modell utan fönster.

Jag själv väntar på Antec Solo i mATX-format och med en 5,25"-plats och resten 3,5", 3-4 platser, i gummiupphängning. om det någonsin kommer komma är jag skeptisk till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vatten:

Ren design men standardfelen som många andra tillverkare också gör.
* Onödig plast på toppen av chassit.
* Tumskruvar för PCI-platserna. - In och peta där med fingrarna?
* Plastfästen för hårddiskar och optiska enheter.
* Knappar och kontakter på chassits topp.
* Fläkthål uppåt som gör att ställa saker på burken är i stort sett omöjligt.
* Två skräpsamlande spår på toppen av chassit.

Chassin skall vara rena och enkla i sin design. Många chassin idag påminner om bilar där folk som vill ha en så fräck bil monterar plastdelar runt bilen så den skall se så "cool ut" men det ser bara skrattretande fult ut.

Detta chassi hade en ren design vilket nästan var förvånande i dagens plastdjungel. Nästan identisk design som alla andra chassin idag. Bra att dom erbjöd en modell utan fönster.

Jag själv väntar på Antec Solo i mATX-format och med en 5,25"-plats och resten 3,5", 3-4 platser, i gummiupphängning. om det någonsin kommer komma är jag skeptisk till.

Du har aldrig tänkt på att folk har olika smak? Som exemplet med plastdelar runt bilen... Antar att du menar kjolar och jag kan säkerligen säga att det finns många som tycker det ser coolt ut - speciellt brudar i 20års åldern
Annars kan jag väl hålla med om ovanstående punkter förutom fläkthål uppåt då många vill klämma in en radiator i toppen dessutom stiger värmen uppåt.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kul att det kommer mer videos såhär, och gillar lådan lite ändå
+ till dem.

Kul kaststjärna med

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Tackar vet jag Sweclockers videopresentationer. Dom behöver inga kaststjärnor för att försöka imponera på folk
Chassit såg trevligt ut, och gör sig bra i den prisklassen. Att han inte pratade om kabeldragningen på baksidan av plåten var kanske ett oroväckande omen. Men som sagt, i den prisklassen så verkar det ok.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Skrivet av Vatten:

Ren design men standardfelen som många andra tillverkare också gör.
* Onödig plast på toppen av chassit.
* Tumskruvar för PCI-platserna. - In och peta där med fingrarna?
* Plastfästen för hårddiskar och optiska enheter.
* Knappar och kontakter på chassits topp.
* Fläkthål uppåt som gör att ställa saker på burken är i stort sett omöjligt.
* Två skräpsamlande spår på toppen av chassit.

Chassin skall vara rena och enkla i sin design. Många chassin idag påminner om bilar där folk som vill ha en så fräck bil monterar plastdelar runt bilen så den skall se så "cool ut" men det ser bara skrattretande fult ut.

Detta chassi hade en ren design vilket nästan var förvånande i dagens plastdjungel. Nästan identisk design som alla andra chassin idag. Bra att dom erbjöd en modell utan fönster.

Jag själv väntar på Antec Solo i mATX-format och med en 5,25"-plats och resten 3,5", 3-4 platser, i gummiupphängning. om det någonsin kommer komma är jag skeptisk till.

Jag ställer det mesta på mitt skrivbord och har en kall och glad dator istället.

Permalänk
Medlem

oavsett hur bra eller dålig videon var, så tycker jag det är bra att fler och fler tar sig tid att göra dom.

man kanske kan säga att det var väldigt många "ööh.." och "eeh" med i filmen, men det är tydligt det inte är nån extrem högbudget laggt på klippet, och det resulterar väl föhoppningsvis i lägre pris kan man anta? alternativt en roligare personalfest åtminstone

tummen upp, även om jag inte är imponerad eller rätt kund på något vis.

Permalänk

Jag har själv en kompis som fixade ett sådant för någon vecka sen. Verkar vara ett helt okej chassi som har goda kylningsmöjligheter. Mer än det är mest en smaksak bortsätt från ifall grafikkort platsar eller ej. Små detaljer som många av oss uppskattar men som i längden är ganska onödiga.

Helt okej chassi men eftersom det finns många saker som drar ner (enligt min smak i detaljerna) så kan den inte anses vara en utmaning till FD R2/R3

EDIT: Han har med fönster som i bilden.

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Skrivet av Vatten:

Ren design men standardfelen som många andra tillverkare också gör.
* Onödig plast på toppen av chassit.
* Tumskruvar för PCI-platserna. - In och peta där med fingrarna?
* Plastfästen för hårddiskar och optiska enheter.
* Knappar och kontakter på chassits topp.
* Fläkthål uppåt som gör att ställa saker på burken är i stort sett omöjligt.
* Två skräpsamlande spår på toppen av chassit.

Chassin skall vara rena och enkla i sin design. Många chassin idag påminner om bilar där folk som vill ha en så fräck bil monterar plastdelar runt bilen så den skall se så "cool ut" men det ser bara skrattretande fult ut.

Detta chassi hade en ren design vilket nästan var förvånande i dagens plastdjungel. Nästan identisk design som alla andra chassin idag. Bra att dom erbjöd en modell utan fönster.

Jag själv väntar på Antec Solo i mATX-format och med en 5,25"-plats och resten 3,5", 3-4 platser, i gummiupphängning. om det någonsin kommer komma är jag skeptisk till.

Jag använder alltid tumskruvar när jag monterar grafikkort, ljudkort. Man har ju inte en skruvmejsel bakom örat hela tiden? Mycket bättre att ha tumskruvar som kan användas som vanliga skruvar.

Permalänk
Skrivet av Wijkk:

Fy va kass video.

aaa pratade väldigt konstigt

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem

gillar att han börjar bryta på lite amerikanska från mitten av videon, samt kaststjärnan hahahaha

Permalänk
Medlem

För ca 600 är det väl bra? Och att de ens har en video presentation...

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

nice old school microfon

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Det ända jag kunde tänka på efter han sa "shinobi" var detta.

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut med tanke på priset

Permalänk

Till det priset är det okej, även om det blir svårt att slå FD r3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vatten:

Ren design men standardfelen som många andra tillverkare också gör.

* Tumskruvar för PCI-platserna. - In och peta där med fingrarna?

.

Vet ej hur du brukar göra skruva fast dina grafikkort men inte gör det något att det sitter tummskruvar där?

Sjukt bekvämt skulle jag säga!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vatten:

Ren design men standardfelen som många andra tillverkare också gör.
* Onödig plast på toppen av chassit.
* Tumskruvar för PCI-platserna. - In och peta där med fingrarna?
* Plastfästen för hårddiskar och optiska enheter.
* Knappar och kontakter på chassits topp.
* Fläkthål uppåt som gör att ställa saker på burken är i stort sett omöjligt.
* Två skräpsamlande spår på toppen av chassit.

Chassin skall vara rena och enkla i sin design. Många chassin idag påminner om bilar där folk som vill ha en så fräck bil monterar plastdelar runt bilen så den skall se så "cool ut" men det ser bara skrattretande fult ut.

Detta chassi hade en ren design vilket nästan var förvånande i dagens plastdjungel. Nästan identisk design som alla andra chassin idag. Bra att dom erbjöd en modell utan fönster.

Jag själv väntar på Antec Solo i mATX-format och med en 5,25"-plats och resten 3,5", 3-4 platser, i gummiupphängning. om det någonsin kommer komma är jag skeptisk till.

Vad brukar du ställa ovanpå din dator?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Vad brukar du ställa ovanpå din dator?

När man pluggar lägger man ju alltid utskrivna papper /böcker över fkaktplatserna. så det är ett problem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem

Inget uppseende väckande mer än att killen har problem med att uttrycka sig på svenska!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless