Permalänk
Medlem

amd a8-bygge

hej
vilket moderkort och minnen skulle ni rekommendera till amds nya processor, a8-serien?
vill minnas att minnenas frekvens gjorde relativt stor skillnad men mer än så kan jag ej minnas.

avser uppgradera från conroe e6600 och geforce 7600 gs. nya maskinen torde prestera bättre överlag om jag förstår saken rätt. så länge det inte blir till det sämre är jag nöjd! spelar inte mer än gamla spel från början av 2000-talet. måste köpa nytt då nuvarande maskin börjat få problem med blåskärmar, dvd-spelaren slutar fungera mm.

skulle helst vänta på versionen med 65 watts tdp men utan utsatt lanseringsdatum vet man ej hur länge man behöver stå utan dator.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Än finns det inte så många moderkort med FM1 sockel ute. På inet hittar jag endast 4 stycken varav alla är i Mini-itx form. Beror nog på att A-serien är riktad mest mot HTPC:s och liknande. Men det kommer nog vanliga ATX moderkort så småningom. Minnen spelar egentligen inte så stor roll. Finns billiga 2x4gb 1600mhz 1.65/1.5v som fungerar utmärkt.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

hej
vilka nackdelar finns med mini-itx?
chassit som jag amnar montera komponenterna i ar antec p180 vilket ar mini-itx.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

På inet hittar jag endast 4 stycken varav alla är i Mini-itx form.

Dedär borde du ha dubbelkollat innan post, inet har 4 st m-atx,

nackdelarna är vel att du inte har så många pci-e och pci portar att använda, fördelen är ju att de är mindre, kör på Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE

Visa signatur

Microsoft sells you windows while Linux gives you the whole house for free!