Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biturbo:

Jaså?

Vars köpte du din då? Europeisk?

Jag köpte den direkt i butik i Stockholm.
Man fick själv sätta ihop ett par delar som var i förpackningen som tillsammans bildade laddkabeln.
Det låter väldigt märkligt att det inte skulle följt med någon kabel. Förpackningarna borde ju inte skilja sig åt på olika ställen.

Däremot kan jag störa mig lite på att laddkabeln är lite i kortaste laget.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Laddkabel

Jag köpte min platta på Webbhallen och där fick jag med laddkabel, dockan köpte jag på Inet och där fick jag ingen laddkabel med.
Dåligt att det inte har kommit en lös variant av laddkabel som då också är lite längre.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Jag köpte den direkt i butik i Stockholm.
Man fick själv sätta ihop ett par delar som var i förpackningen som tillsammans bildade laddkabeln.
Det låter väldigt märkligt att det inte skulle följt med någon kabel. Förpackningarna borde ju inte skilja sig åt på olika ställen.

Däremot kan jag störa mig lite på att laddkabeln är lite i kortaste laget.

Men pratar du om själva platta nu? Där fick jag också med en laddkabel. Men inte med tangentbordet.

Laddkabeln är jobbigt kort, ja. Finns inget vettigt sätt att använda den på om du inte har förlängning.

Skrivet av Jersey:

Jag köpte min platta på Webbhallen och där fick jag med laddkabel, dockan köpte jag på Inet och där fick jag ingen laddkabel med.
Dåligt att det inte har kommit en lös variant av laddkabel som då också är lite längre.

Precis. Jag fick inte med någon heller. Köpte på Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biturbo:

Men pratar du om själva platta nu? Där fick jag också med en laddkabel. Men inte med tangentbordet.

Laddkabeln är jobbigt kort, ja. Finns inget vettigt sätt att använda den på om du inte har förlängning.

Men det är ju samma laddkabel för plattan och tangentbordet ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av grahnen:

Fler och fler av våra grannländers användare som har dockor med batterydrain får sina dockor utbytta mot B60K och bekräftar att de nu inte lider av problemet.

Kan Asus bekräfta om detta är lösningen för oss som har problem med B50K och B40K dockor?

Är det inga andra här som har detta fel?

Hej!

För er med detta problem så rekommenderar vi att ni kontaktar vår svenska support för att ta ärendet vidare.
Telefonnummer/etc finner ni här support.asus.com

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av reilar:

Är det någon som har lyckats att använda en HTC HD2 (Windows Mobile 6.5) som wi-fi router för att komma åt internet med TF101:an? Om ja, hur lyckades ni? Jag kan utan problem ansluta min Win7-bärbara till HD2:ans wi-fi router. Får det dock inte att fungera med TF101:an.
Om det inte går med wi-fi router, finns det något annat sätt att använda HD2:an för att ansluta TF101:an till nätet?

Flasha in Android på din HD2:a också

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk

I helgen köpte jag en mini HDMI-HDMI kabel att ha till min transformer men är lite konfunderad. För det första funkar inte Wi-Fi samtidigt som man använder HDMI och så fort man drar ut kablen funkar allt som det ska, konstigt. Dessutom tycker jag att kvaliteten i 720p är under all kritik. Det ser inte i närheten så bra ut på tven som på plattan trots att det är en ny, bra tv. Jag menar inte färger och betraktningsvinklar utan det ser bara inte bra ut, om ni ser det själva så förstår ni. Är Asus.Sverige medvetna om dessa problem? För att Wi-Fi inte funkar när man använder HDMI måste vara en mjukvarobugg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseVista:

I helgen köpte jag en mini HDMI-HDMI kabel att ha till min transformer men är lite konfunderad. För det första funkar inte Wi-Fi samtidigt som man använder HDMI och så fort man drar ut kablen funkar allt som det ska, konstigt. Dessutom tycker jag att kvaliteten i 720p är under all kritik. Det ser inte i närheten så bra ut på tven som på plattan trots att det är en ny, bra tv. Jag menar inte färger och betraktningsvinklar utan det ser bara inte bra ut, om ni ser det själva så förstår ni. Är Asus.Sverige medvetna om dessa problem? För att Wi-Fi inte funkar när man använder HDMI måste vara en mjukvarobugg?

brb!

Edit: Fungerar bra för mig

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseVista:

I helgen köpte jag en mini HDMI-HDMI kabel att ha till min transformer men är lite konfunderad. För det första funkar inte Wi-Fi samtidigt som man använder HDMI och så fort man drar ut kablen funkar allt som det ska, konstigt. Dessutom tycker jag att kvaliteten i 720p är under all kritik. Det ser inte i närheten så bra ut på tven som på plattan trots att det är en ny, bra tv. Jag menar inte färger och betraktningsvinklar utan det ser bara inte bra ut, om ni ser det själva så förstår ni. Är Asus.Sverige medvetna om dessa problem? För att Wi-Fi inte funkar när man använder HDMI måste vara en mjukvarobugg?

Hade exakt samma problem igår att wifi inte funka när jag hade hdmi-kabeln inne. Dock har det funkat tidigare.. skillnaden är att igår hade jag dockningsstationen i samt så laddade jag plattan samtidigt. när wifi och hdmi tidigare funkade samtidigt använde jag bara själva plattan, vet inte om det kan vara skillnaden.

Permalänk
Skrivet av ceogar:

brb!

Edit: Fungerar bra för mig

Det gör det fortfarande inte för mig... Har testat allt, har inte någon något förslag?

Skrivet av emahex:

Hade exakt samma problem igår att wifi inte funka när jag hade hdmi-kabeln inne. Dock har det funkat tidigare.. skillnaden är att igår hade jag dockningsstationen i samt så laddade jag plattan samtidigt. när wifi och hdmi tidigare funkade samtidigt använde jag bara själva plattan, vet inte om det kan vara skillnaden.

Jag har bara plattan tyvärr, kan dock prova ifall det funkar ifall jag laddar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Men det är ju samma laddkabel för plattan och tangentbordet ?

Ja självklart. Men jag tycker att man borde få med ytterligare en laddkabel när man köper till dockan.

Permalänk
Medlem

Finns det förresten något ritprogram eller program för att skriva anteckningar med touch förinstallerat på transformern ?
Har letat runt, men kan inte hitta något. Tycker att det borde vara en av de mest grundläggande och självklara sakerna att ha förinstallerat, så jag misstänker att jag bara letat dåligt ?
Om inte, vad finns det för appar att ladda hem rörande sådant ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Har sett flera artiklar om att en Transformer 3G version ska komma i UK i augusti.

Http://surfplatta.eu/asus-eee-pad-transformer-3g-och-slider-i...

1. Kan Asus bekräfta detta och om ngt releasedatum är satt?
2. Är det samma design och kommer dockan passa på den nya plattan?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affe_:

Jag är nu i valet och kvalet om jag ska köpa denna. Jag kommer mestadels ha den hemma, vet inte exakt vad jag ska använda den till men film, surf och spel mest tror jag. Har en mobil med hotspot om jag vill. Jag har beställt en 32 gb som går att hämta ut men jag vet inte om det är värt 4500?

Kan någon sjukt schysst person radda upp plus och minus med den samt saker som man kan använda den till eller saker som just du använder den till, utöver det jag nämnt, vore jag grymt tacksam!

Affe

Jag quotar mig själv för att ingen svarade, tänkte att någon kanske vill göra det nu? Funderar på om jag ska beställa en, är sån jäkla prylgalning.

Permalänk
Medlem

Fick min transformer idag och jag kan ju säga det att jag nydligen kommit ur ett 2års förhållande men jag är mer kär i den här än jag var i henne, haha!
Helt underbar!
Köpte för ovrigt 32gb utan tangentbord

Permalänk
Skrivet av Affe_:

Jag quotar mig själv för att ingen svarade, tänkte att någon kanske vill göra det nu? Funderar på om jag ska beställa en, är sån jäkla prylgalning.

Men ärligt talat du, om du läser tråden som HANDLAR OM asus eee pad transformer så ser du vilka + och vilka minus som finns.

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affe_:

Jag quotar mig själv för att ingen svarade, tänkte att någon kanske vill göra det nu? Funderar på om jag ska beställa en, är sån jäkla prylgalning.

+ den är awsome

- den strular

Det beror helt vilken inställning du har, har du ett öppet sinne och är berädd att gå runt lösningar för att fixa problem så är den helt underbar. men visst ibland agerar den konstigt.. ibland kan den vara seg... det finns inte 5 miljoner appar som till ipad och vill du titta på flashfilmer via webläsaren kan du behöva uppdatera sidan nån gång för att få det flyta på..

Många gillar den, mig själv inkluderad, men jag har sätt många skriva dåligt om den här och det är deras syn på de hela.

Permalänk
Medlem

Min laddare verkar ha slutat fungera. Någon som vet vart man kan köpa en ny?

Permalänk
Medlem

någon som har använt sin Transformer i exempelvis studier?

ska plugga på högskola i höst och är sugen på en Transformer istället för Mini-PC. några problem med program som kan behövas?

Permalänk
Medlem

Ny update !

När man slog på paddan i morse kom en ny update, det var inte 3.2 men förmodligen en fix från ASUS . Tycker det blev mer tryck i ljudet .

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeckeSIX:

När man slog på paddan i morse kom en ny update, det var inte 3.2 men förmodligen en fix från ASUS . Tycker det blev mer tryck i ljudet .

Jag tycker även att det känns som om att det flyter mycket bättre när man tex öppnar applikation listan.

Edit: kan va galen eller la den till Tegra Zone också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swind:

Jag tycker även att det känns som om att det flyter mycket bättre när man tex öppnar applikation listan.

Edit: kan va galen eller la den till Tegra Zone också?

Hmm, jag har inte sett röken av någon update ?
Fast å andra sidan såg min platta inte 3.1 uppdateringen heller.

Edit : Just efter att jag skrev detta inlägg dök naturligtvis uppdateringen upp...
Installerar nu och återkommer med synpunkter....

Edit2 : Ok, har testat lite. Vet inte riktigt vad som förändrats.
Dock tror jag inte att den där ikonen för Nvidia tegra zone var där förut.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Uppdaterar nu! =D

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Asus; when will the 3.2 patch come?

Permalänk

Jag tycker att hemskärmen flyter på mycket bättre efter uppdateringen, det ser lite annorlunda ut när man startar plattan och nu funkar wifi som det ska efter man tänder skärmen. Alltså att den kopplar upp direkt till ditt nätverk, inget mer "Ingen internetanslutning".

Permalänk
Skrivet av Swind:

Min laddare verkar ha slutat fungera. Någon som vet vart man kan köpa en ny?

Hej!
Prova ta loss ändpluggen till laddaren (den med stiften) och återanslut den. Förhoppningsvis så vaknar laddaren till liv igen.

Ifall det ändå inte fungerar - kontakta vår svenska support så kan de ta ditt ärende vidare.

Skrivet av djorgen:

Asus; when will the 3.2 patch come?

Later this summer. We are quite confident we will be one of the first to update.

Ang. uppdateringen som släpptes nu i dagarna;

Flytet mellan homescreens är bättre (speciellt ifall de haft widgets)
Balansen i ljudet är bättre (vänster/höger)
Flash-prestandan är bättre , spec. utanför youtube (prova gärna med svtplay etc och återkom med era resultat)
Xbox360-kontrollern fungerar nu
Buggfixar

Då det är semestertider så kan vi tyvärr inte vara lika aktiva här på forumet och vissa svar kanske dröjer - hoppas på överseende med detta.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem

Efter att ha varit på Mediamarkt och pillat så valde jag att beställa en Transformer.
Kändes jäkligt gedigen faktiskt, det stod mellan Asus och Samsungs. Motorolan var mycket tyngre än både samsung och asus.
Utan t-bord kändes Asusen bra i handen. Gick faktiskt att skriva rätt fort med tangentbordet också vilket var trevligt.

Återkommer när jag fått min på posten

Edit: I recensionen här på swec har plattan svårt att spela 720p, är det något som åtgärdats, står säkert nånstans i tråden men nån trevlig själ kanske orkar svara ändå!

Visa signatur

Intel Dual Core E5200 2.5ghz | ASUS p5b | RADEON HD4850 | 4gb Kingstonram | 520gb HDD | HIPER 435W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramagon:

Efter att ha varit på Mediamarkt och pillat så valde jag att beställa en Transformer.
Kändes jäkligt gedigen faktiskt, det stod mellan Asus och Samsungs. Motorolan var mycket tyngre än både samsung och asus.
Utan t-bord kändes Asusen bra i handen. Gick faktiskt att skriva rätt fort med tangentbordet också vilket var trevligt.

Återkommer när jag fått min på posten

Edit: I recensionen här på swec har plattan svårt att spela 720p, är det något som åtgärdats, står säkert nånstans i tråden men nån trevlig själ kanske orkar svara ändå!

Divx 720p går inte att spela upp med någon acceptabel framerate.. men de går att konvertera till format som funkat om man orkar.

Permalänk
Medlem

Det flyter på bättre att skriva på webben med men det är inte helt tillfredställande ännu. SVT Play funkade bra. Ser bara ett litet lagg när man skiftar mellan liten skärm/fullskärm.