Permalänk
Medlem

Wermgr.exe

Hej!!

Jag har en månad gammal dator Asus G53SV och på senare tid har jag fått upp en varningsruta ibland och det står "Wermgr.exe - Application Error" "The instruction at 0xfb7bb4fd referenced memory at 0x00000000. The memory could not be written." "Click on OK to terminate the program"

Har googlat lite om det och har fått reda på att det är ett virus men hur man får bort det vet jag inte.
Så någon som har haft det och fått bort det vore det schysst att säga hur du gjorde.

Det går inte att starta mitt virusskydd längre heller så kan inte söka igenom datorn.
Har gjort en rensning med Ccleaner men det fortsätter ändå.

Tacksam för alla svar.

Permalänk
Inaktiv

Ja, alltså, har du ett virus på datorn som du inte kan bli av med genom antivirus så är väl det bästa att ta backup på allt viktigt och installera om allt ihop.

Permalänk
Medlem

Jo, det är nog den enda lösningen. Har ju bara haft datorn en månad så har inte allt för mycket installerat på den.
Tänkte bara om det fanns något lättare sätt men tack ändå.

Permalänk
Inaktiv

Vet inte om det här fungerar eller så, men du kan ju alltid pröva http://www.youtube.com/watch?v=pVlLOPcO7cM

Permalänk
Medlem

Prova att stänga av error reporting eller felmeddelandegenerering, och se om det löser sig!

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

Prova att stänga av error reporting eller felmeddelandegenerering, och se om det löser sig!

Vart hittar jag det?

Permalänk
Avstängd

Annars är UBCD ett alternativ. Den är mest riktad mot hårdvaruproblem, men har också antivirusfunktioner.

Permalänk
Medlem

Körde en omformatering så nu är det löst