Ny dator - USB Device Over Current Status Detected

Permalänk
Medlem

Ny dator - USB Device Over Current Status Detected

Hej, jag beställde igår hem en ny dator, och fick prylarna idag, så efter en jävla tids monterande står den äntligen på plats, tyvärr så fort jag startat den så får jag ovanstående felmeddelande varav datorn stänger av sig 15 sekunder senare.

Finns ingen möjlighet att ta sig förbi till bios eller dylikt, har kopplat bort alla USB kontakter från moderkortet ( tror jag ) och inga prylar är ikopplade.

Tyvärr så får jag det inte att fungera, och har googlat lite, men utan någon direkt framgång.

Jag har moderkortet: Asus P8P67-M PRO REV B3

Någon som känner igen detta problem?

All hjälp uppskattas!

Permalänk
Hedersmedlem

Det är antingen felkopplad/trasig kontakt till frontuttagen eller att du monterat moderkortsdistanserna fel så att de kortsluter moderkortet (och därmed riskerar även andra skador). I undantagsfall kan det vara trasiga uttag på moderkortet.

Jag gissar på distanserna, endast så många som monteringshål i moderkortet, varken fler eller färre.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ja, får luska vidare i det hela. =/

Permalänk
Medlem

Distanserna var helt korrekt, efter lite pillande sa loste sig allt och datorn rullar nu aven om det tog 7 ominstallationer innan OS tog sig sa har jag antligen kommit igang. Tyvarr lider jag av att jag inte kan komma at windows update nu och darmed inte uppdatera alla drivrutiner ej heller installera svenskt teckensnitt >P

Men tack for hjalpen, du hade ratt i det du sa.