Permalänk

Uniblue Program

Hej,

Uniblue från 2009 har 3 program som jag har sett visas använda - Registry Booster, SpeedUpMyPC och Drive Scanner. Är dessa program nödvändiga? Som man kanske kan gissa, ska dessa program snabba upp datorn.

Jag har Registry Booster nu, som också fixar t.ex. dll. relaterade fel i systemet, vilket jag inte förstår mig mycket på. Men förutom det, så ska Registry Booster även snabba up datorn när man har det igång(?).

Så min fråga är, gör dessa program någon nytta, snabbar de upp systemet och ska man alltid ha dem igång?

Tack!:)

Permalänk
Medlem

Jag personligen skulle aldrig ha det igång då det teoretiskt sett borde sega ner datorn desto mer bakgrundsprogram du har igång.

Det enda du egentligen behöver är ett antivirus såsom Windows Security Essentials eller något annat gratis antivirus.

Permalänk
Skrivet av SpaarkX:

Jag personligen skulle aldrig ha det igång då det teoretiskt sett borde sega ner datorn desto mer bakgrundsprogram du har igång.

Det enda du egentligen behöver är ett antivirus såsom Windows Security Essentials eller något annat gratis antivirus.

Men det står ju typ "Speeds up your Computer" och liknande. Vad menar dem med det? Jag letar efter någon som faktist vet någon om just dessa program.

Antivirus har jag ingen användning för.

Permalänk
Snusfri

99,99% av sådana program är ren BS.

Det enda du behöver är CCleaner som du rensar cache med mera och och kollar registret med några gånger i veckan.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av EpicBoobs:

99,99% av sådana program är ren BS.

Det enda du behöver är CCleaner som du rensar cache med mera och och kollar registret med några gånger i veckan.

Ok, men jag vill fortfarande höra det från flera eftersom det kanske faktiskt kan vara ett bra program. Registry Booster verkar rätt likt CCleaner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samuel_Karlsson:

Ok, men jag vill fortfarande höra det från flera eftersom det kanske faktiskt kan vara ett bra program. Registry Booster verkar rätt likt CCleaner.

Nej, det där ser verkligen ut som program som gör datorn långsammare snarare än tvärtom.
Ett program som verkligen fungerar och gör datorn snabbare (som t.ex. CCleaner) behöver inte massa skrikig reklam för att få användare. Designen på websidan säger en hel del om programmen faktiskt.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730