Rekommenderade systemkrav för testversionen av Battlefield 3

Permalänk

Tycker inte att man ska ställa COD och BF mot varandra. I mina ögon är det inte samma typ av spel även fast båda är First Person Shooter. COD känns lite mer CS-aktigt. Score och KD är allt och alla skiter i allt annat. BF har mycket mycket större maps med mer möjligheter och jag skiter iaf fullständigt i Score Board i sådana spel Känns lite mer som ett strategispel fast FPS

Permalänk

gör det stor skillnad på om man har 2 cores eller 4 ??

har 2st tror jag med en Intel Core i5-680 - 3.60GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Om det är rekommenderade kraven till bara alpha versionen så tycker jag de är skyhöga.

Exempelbild: http://bf3blog.com/wp-content/uploads/2011/07/bf3-alpha-scree...

den där JPG bilden är ju "lite" komprimerad så det säger ju inte så mycket om detaljera plus att dom nog beräknar efter att det ska funka när hus sprängs i bitar till höger och vänster inte när man står still i spawn

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Underbart! Måste vara ett av de första spelen med riktig dx10/11? Jag har aldrig sett ett spel utan dx9 som bara är anpassat för dx11/10 iaf!:)

Just Cause 2(även det svenskutvecklat!) hade enbart stöd för DX10

Skrivet av Turbodjur:

gör det stor skillnad på om man har 2 cores eller 4 ??

har 2st tror jag med en Intel Core i5-680 - 3.60GHz

I Bad Company 2 gjorde det stor skillnad(dock fullt spelbart på högt med exempelvis Athlon II X2)
Din processor har dock hyperthreading, vilket borde hjälpa en del ifall problem finnes

Skrivet av HenkeBenke123:

Rekomenderade krav brukar ju gälla typ 30 fps på mediuminställningar :/
Tror ni detta räcker för 1920x1080? :

Quad Core 3.5 Ghz
4GB RAM (DDR2)
GTX 285

Finge jag spekulera fritt skulle jag gissa på att det systemet klarar medium utan problem

Skrivet av Aeqvist:

Då måste dom ha fått ner kraven från BC2 för det var inte optimalt med en E8500 @ 4GHz och 4870X2...Fick aldrig det att flyta som jag ville. Så jag hoppas att det stämmer det du säger

Att spelet är uppbyggt från grunden för DX10+ borde onekligen hjälpa...Läst att folk med DX10+ fick märkbart bättre FPS när Nvidia lade till stöd för DX11 multithreading i drivrutinerna, och BF3 blir nästa spel att ha det

Permalänk

Hoppas cf stödet är ok.. Då borde jag klara 1080p utan uppgradering... Måhända 4gb ram extra, men det lär inte vara allt för påfrestande för min stackars plånbok.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN kan man ligga ned! Fiifään vad najs di ser ut osv

Permalänk

P8P67 EVO
2x2TB Western Digital
8GB DDR3 RAM 1600MHz
i5 2500k @ 4.3GHz
HD 6970 @ 900/1450
Corsair HX650W
Längtar till att se hur det här systemet kör BF3, längtar ännu mer efter BF3

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

den där JPG bilden är ju "lite" komprimerad så det säger ju inte så mycket om detaljera plus att dom nog beräknar efter att det ska funka när hus sprängs i bitar till höger och vänster inte när man står still i spawn

Läs hela tråden innan du citerar, den där skärmdumpen är på lägasta inställningaran från en CoD fanboi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Läs hela tråden innan du citerar, den där skärmdumpen är på lägasta inställningaran från en CoD fanboi.

maybe I did? han ska stämmas blablabla men om man tänker lite längre så fattar man att bilden även om det inte hade vart på lägsta inte säger så mycket då man tydligt kan se komprimeringen plus att den praktiskt taget inte visar något alls. och om du gör ett spel så släpper du inte rekommenderade systemkrav som bara kör spelet utan FPS dropp när man står still i spawn? (vilket det typ ser ut som på bilden) Det har släppts en hel del videos som visar upp spelet det är till och med en länkad i nyheten och som grädden på moset så ska det vara mer förstörbart än Bad Company 2 så att det kommer vara lite tungdrivet med 64 spelare som spränger sönder världen till höger och vänster om dig

My Point beeing "his arguement was invalid from start"

*edit*
vet inte om det stödjer 64 spelare faktiskt nån annan som kan konfirmera om det är så?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Då lär jag väl förhoppningsvis klara medium, förhoppningsvis i 1080p. Allt utöver det är en bonus.
(i5-760@4.00GHz, HD6970 försiktig överklock, 8GiB 1600MHz CL9 RAM, ASUS Xonar DX)

Permalänk
Medlem

Vad säger egentligen kraven då? Att spelet är körbart eller spelbart? Har olika speltillverkare olika riktlinjer? Det enda det säger mig är att det är dumt att försöka köra det på en sämre burk öht.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Skrivet av Defeat^:

Underbart! Måste vara ett av de första spelen med riktig dx10/11? Jag har aldrig sett ett spel utan dx9 som bara är anpassat för dx11/10 iaf!:)

Jag tror Just Cause 2 är ett sådant spel, man kan allafall endast spela det i vista/win7. Ganska underligt dock, då den är en portning från konsol om jag inte tror fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleTheGreat:

Då vare dax o slänga ut mitt gamla GTX295...

Jag klarar mig bra med ett HD4890 så du lär inte behöva slänga ut det där, om du inte tvunget vill ha ett nytt förståss. Kan ju vara ett bra tillfälle att rättfärdiga en uppgradering

Permalänk
Medlem

Origin med på kravlistan? Nooooooo!
Betyder detta att spelet inte kommer säljas på Steam?

Permalänk
Medlem

Origin är faktiskt helt okej. Dock lika dyrt som steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av krafs:

Origin med på kravlistan? Nooooooo!
Betyder detta att spelet inte kommer säljas på Steam?

Troligen

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av krafs:

Origin med på kravlistan? Nooooooo!
Betyder detta att spelet inte kommer säljas på Steam?

Skrivet av KKay:

Det här dök upp för några dagar sedan så det är nog så. EA har rätt bizzara copy-protection system så.. :/
http://www.neowin.net/news/new-report-further-suggests-battle...

Permalänk

Tror ni kära sweclocker vänner att det går att spela på high inställningar med denna dator.
Nu när vi fått preliminära krav
asus g74sx

GeForce GTX560,
Core i7-2630QM,
6GB RAM

för 12,995 på komplett.

?

Visa signatur

"zug zug"

"Det var ett inomhusjobb" + google translate -> ENG = orc smash!

Permalänk
Medlem

Ser rikigt nice ut ju faktiskt! Kan inte vänta på BF3!

Får se om Sweclockers redaktionen kanske får börja använda BF3 när ni testar nya grafikkort, så som ni alltid gjort med grafikhöjdaren Crysis som exempel?

Skrivet av HenkeBenke123:

Känns lite mer som ett strategispel fast FPS

Du råkar inte ha hört om "C&C Renegade" måhända?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Fredag:

Varför är bössan så sjukt sliten?
Tycker grafiken ser "normal" ut, inget extra supersnyggt som skulle kräva så mycket...

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker det ser bättre ut på de läckta videorna.. (och bc2 för den delen!) så är nog inte höga inställnignar på den bilden..

Permalänk

snälla kan någon svara på min fråga scrolla upp please

Visa signatur

"zug zug"

"Det var ett inomhusjobb" + google translate -> ENG = orc smash!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LFMDailyhc:

Tror ni kära sweclocker vänner att det går att spela på high inställningar med denna dator.
Nu när vi fått preliminära krav
asus g74sx

GeForce GTX560,
Core i7-2630QM,
6GB RAM

för 12,995 på komplett.

?

Grafikkortet klarade tydligen BC2 hyfsat på high(i 1080p tror jag), så jag skulle minst förvänta mig medium och uppåt med den laptopen...Men om du inte köpt datorn än så är det klokast att vänta tills spelet släppts

Permalänk
Skrivet av dunis90:

Grafikkortet klarade tydligen BC2 hyfsat på high(i 1080p tror jag), så jag skulle minst förvänta mig medium och uppåt med den laptopen...Men om du inte köpt datorn än så är det klokast att vänta tills spelet släppts

Du kan inte jämföra 560 med 560m... Det är inte många(om ens någon) som kommer palla BF3 på high i 1080p. Dom kommer dö av överhettning med tanke på CPU-belastningen om inte annat.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolacrille:

Du kan inte jämföra 560 med 560m... Det är inte många(om ens någon) som kommer palla BF3 på high i 1080p. Dom kommer dö av överhettning med tanke på CPU-belastningen om inte annat.

Denna sida påstår iaf att det är den bärbara varianten som används, och klickar man på FPSen får man se exakt vilken laptop spelet kördes på samt vilken upplösning som användes
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-560M.48313.0....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Du når inte högre än DX9 med XP.

Något märkligt att minneskravet är 4 GB om det är 32-bitars. 32-bitars program utnyttjar normalt sett inte mer än 2GB minne.

Är det inte som så att det är t.o.m. 3.2GB som är den magiska gränsen för 32-bitars OS.

Permalänk
Skrivet av Fredag:

Varför är bössan så sjukt sliten?
Tycker grafiken ser "normal" ut, inget extra supersnyggt som skulle kräva så mycket...

Skickades från m.sweclockers.com

Tänk efter, lackeringen är inte till för prydnads skull. Du bär ditt vapen under grundutbildningen, befattningsträning och sedan under ett krig. Klart att det blir repigt

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Letalis:

Är det inte som så att det är t.o.m. 3.2GB som är den magiska gränsen för 32-bitars OS.

Den magiska gränsen är 2^32. Men det gäller allt minne (ej lagring) dvs RAM + VRAM som ska adresseras. Dock har nog XP dessutom en gräns för 2GB när det gäller programkörning. Tror man kan trixa runt det dock men jag är ingen windowsprogrammerare så vet inte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Letalis:

Är det inte som så att det är t.o.m. 3.2GB som är den magiska gränsen för 32-bitars OS.

Nix, du talar om maximalt tillgängligt minne för alla applikationer i ett 32-bitars Windows (där mängden tillgängligt minne beror på hur mycket minne som reserveras av hårdvara och följdaktligen varierar maximal mängd tillgängligt minne beroende på hårdvara, normalt mellan 3,2GB-3,75GB ), medan 2GB är maximal mängd som ett enda program normalt kan ta i 32-bitars version.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Detta är kanske OT, men kör folk verkligen på XP fortfarande?

Visa signatur

|| FD Meshify C | RM750x 750W | Asus X470-F | AMD Ryzen 7 2700x | 32GB 3000Mhz | Asus RTX3080 TUF | 2x NVMe 500GB | Win10 Pro 64-Bit | ASUS VG259QM+Samsung S24D390H | Deathadder Chroma och Logitech G533 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Letalis:

Är det inte som så att det är t.o.m. 3.2GB som är den magiska gränsen för 32-bitars OS.

32 bitar gör att man har en adressrymd på 2³²-1 = 4 294 967 295.

Finns ingen magisk gräns. Hårdvarukonfigurationen avgör, och vanligtvis har du mellan 2,8 GB och 3,6 GB tillgängligt minne vid 4GB i datorn. Resten av adresserna reserveras för kommunikation med hårdvaran.
I windows delas adressrymden lika mellan applikationer och kernel. Alltså 2 GB har ett program tillgång till. Gäller även om man bara har 1 GB minne i datorn. Minnet som inte finns fysiskt kommer från swapfilen.

Överkurs:
I windows x32 kan man dela adressrymden 3/1 mellan applikationer och kernel. Fungerar inte alltid så bra när kernel bara har halva normala minnesmängden att leka i. För att ett program ska kunna använda 3 GB krävs förutom att operativsystemet är förberett att programmet har flaggan LARGEADDRESSAWARE satt. Sätts av programutvecklaren vid kompilering, men kan även ändras i efterhand.
I Windows x64 har 32-bitars program som standard 2GB tilldelat, men med ovan nämda flagga satt får de hela 32-bitars adressrymden för sig själva då kernel inte delar adressrymd. 64-bitars program har i praktiken ingen begränsning.
Anandtech har undersökt vad 2GB begränsningen innebär för spelande.

Åter till BF3.
Inget krav på x64 operativsystem betyder att det fortfarande är 32-bitars och programmerat för att klara sig med 2 GB minne. 1 GB för windows kan man förvänta sig. Ändå rekommenderar de 4 GB minne. I mitt tycke ologisk rekommendation, samtidigt som de nämner minnesmängden på grafikkortet. En uppgift som inte har något samband med grafikprestandan. Finns otaliga billiga grafikkort med betydligt mer minne än vad GPUn har prestanda för att kunna utnyttja.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara