Gaming dator 8000 ~ - Ser det här bra ut?

Permalänk

Gaming dator 8000 ~ - Ser det här bra ut?

Tjenare,
har nu tänk att köpa en riktig gaming dator efter att ha stått ut med min dammsugare (den låter som en..) efter att den inte kommer över 30 fps på crysis 2.

Har satt ihopp en på inet som alla andra då och kom med det här paketet. Kom gärna med förslag på ändringar och etc men försök hålla det runt 8000.
DVD brännare tar jag från den jag har nu.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/648564/bra-

Enligt mig bör det här maxxa alla spel som finns just nu men rätta mig om jag har fel.

Tack för hjälpen i förhand!

Permalänk
Medlem

Jo, med detta ligger du nog i säker hamn för dom flesta spel.
Crysis 2 på under 30 FPS är nu ett minne blott

Visa signatur

jag hade en gång ett aktivt liv, Then i took an arrow to the knee...

Permalänk

Tack för det snabba svaret!

Va kul att jag lyckades med det jag ville ifall vi båda har rätt. Jag kan ändå inte beställa den först än på måndag då lönen kommer så fler svar uppskattas verkligen!

Permalänk
Medlem

Ska du klocka och köra CF i framtiden?

Jag skulle ha bytt kylare och nätagg om inte.

Men det är bara jag xD

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/648769/update

Bytte chassi, bättre luftflöde. Bytte kylare med bättre effekt. Bytte minnen mot bättre samt låg profil. Bytte nätagget mot ett modulärt för ökat luftflöde och mindre frustration vid montering, rengöring, tja rent allmänt.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

Till något med mindre watt? Eller hur tänker du? Jag är inte så jätte bra på datorer och så men jag kan det som behövs.

Permalänk
Medlem

Hade också bytt kylare. CM Hyper 212 ska tydligen vara bra! Sen finns det ingen hål för 8-pin till moderkortet så den måste man dra över hela moderkortet i de chassit :/

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

btw så kan det ligga på ditt hämtningsställe i 10 dagar från att det har kommit

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Skrivet av Tomtelol:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/648769/update

Bytte chassi, bättre luftflöde. Bytte kylare med bättre effekt. Bytte minnen mot bättre samt låg profil. Bytte nätagget mot ett modulärt för ökat luftflöde och mindre frustration vid montering, rengöring, tja rent allmänt.

Vad är skillnaden på minnet som är på den där och den jag hade innan? alltså lågprofil och inte?

Permalänk
Medlem

Du hade ripjaws som ligger på 1.65v, och är rätt höga. Ett minne med 1.5v som standard fungerar bättre med i5 samt att det går att pressa bättre vid överklockning.

Lågprofil är bara bra om man har en luftkylare som tar stor plats, vilket jag har för mig att Hyper 212 är. Om man tar högre minnen så blockerar en stor luftkylare 2st ram slots. Då kan man inte uppgradera lika lätt senare bara.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av Nångrabb:

Vad är skillnaden på minnet som är på den där och den jag hade innan? alltså lågprofil och inte?

dom du hade förut var ochså "low profile", men dom som han har lagt till där har bättre timeing och kyning osv, bättre minnen helt enkelt anledningen till att det står just low profile på dom är att de "vanliga vengace minnerna har så höga kylflensar ahh en stor processorkylare inte får plats.

Permalänk
Skrivet av Tomtelol:

Du hade ripjaws som ligger på 1.65v, och är rätt höga. Ett minne med 1.5v som standard fungerar bättre med i5 samt att det går att pressa bättre vid överklockning.

Lågprofil är bara bra om man har en luftkylare som tar stor plats, vilket jag har för mig att Hyper 212 är. Om man tar högre minnen så blockerar en stor luftkylare 2st ram slots. Då kan man inte uppgradera lika lätt senare bara.

Tack så mycket för det kunniga svaret!

Jag tror jag kör på ditt setup,
är det någon som har något att tillägga? nån idé?

Permalänk

En sak bara! Jag känner verkligen inte att jag behöver 1tb hårdisk, jag använder knappt 200g på min dator nu och jag har haft den i 4 år nu. Jag gillar helt enkelt att hålla den ren, alltså jag tar bort sådant jag inte använder. Skulle det gå att byta ner sig till ca 500g utan att dra ner på hastigheten på den?

I sådana fall, vilken bör jag välja istället?

Permalänk
Medlem

Det skiljer knappt något i pris mellan 500-1000GB nu :). Jag använder runt 170gb totallt, precis som du. Men när min förra hårddisk dog och jag skulle köpa en ny så skiljde det 70kr mellan 500GB och 1000GB så valde 1000GB bara för att.

Jag är riktigt nöjd med Samsungs F3 serie

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av Tomtelol:

Det skiljer knappt något i pris mellan 500-1000GB nu :). Jag använder runt 170gb totallt, precis som du. Men när min förra hårddisk dog och jag skulle köpa en ny så skiljde det 70kr mellan 500GB och 1000GB så valde 1000GB bara för att.

Jag är riktigt nöjd med Samsungs F3 serie

Joo haha jag konstaterade det nu när jag tog en titt själv, jag tar nog en tb i alla fall! Tack så jätte mycket för hjälpen tomtelol, jag uppskattar det verkligen! Jag beställer den imorgon så får vi hoppas att jag lyckas bygga den själv utan problem haha, google finns ju alltid till hands!

Ha det bra!

Permalänk
Medlem

Det brukar gå smärtfritt! Är du osäker så köp med ett sådant ESD-band, för att slippa eventuella problem med elektroniken vid/efter montering

Lycka till med datorn!

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB