Permalänk
Medlem

Ett bra Co-op spel!

Hallå!
Jag har länge varit sugen på att spela något riktigt roligt co-op spel men har inte haft nån koll på spelmarknaden på riktigt länge, inte vad det gäller den här typen av spel iaf.

Vad jag är ute efter är iaf ett spel där man kan spela igenom hela spelets story/kamanj fast i co-op. Typ av spel spelar egentligen inte så stor roll(FPS, strategi, rpg, etc.). Senaste spelen jag lirade så här var nog Never winternight och Perfect dark... Länge sedan

Någon som har några tipps?

Permalänk
Medlem

Borderlands tex.

Permalänk
Medlem

Saints Row 2

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Portal 2, Sanctum, Left 4 Dead.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Dead nation är ruggigt roligt om man är två

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Magicka och Ghost Recon Advanced Warfighter 1-2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Dead nation är ruggigt roligt om man är två

Håller med dig där. Slutade med att jag och en kompis tillbringade ett helt Lan genom att sitta och spela igenom storyn

Permalänk
Medlem

Alliance of valiant arms har dock ingen story men är ett jäkla kul gratis-spel med mycket bra grafik och trevlig spelmotor! Kolla det vettja

Visa signatur

Citera om du vill få ett svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jointss:

Ghost Recon Advanced

Innan jag skapade tråden så satt jag och försökte kommihåg vilket FPS speld et var vi spelade Co-op och nu när jag läser detta är jag ganska säker på att the var Ghost Recon! Var riktigt roligt om jag inte missminner mig. Dock spelade jag nog någon föregångare till det spel du nämnde.

Tack för alla bra tipps! Namnen på spelen säger mig egentligen inte så mycket men jag ska se till att youtube(a) lite och se vad som verkar intressant!

Permalänk
Medlem

Gears of war.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Arma 2

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det är med Crysis, CoD och Farcry? Finns den så man kan spela kampanjen Co-op?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Otukt:

Någon som vet hur det är med Crysis, CoD och Farcry? Finns den så man kan spela kampanjen Co-op?

CoD World at War går åtminstonde att lira Co-Op

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

CoD World at War går åtminstonde att lira Co-Op

Bara vissa uppdrag dock. Men sen har du ju Nazi zombies att spela co op

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hunted The Demons Forge. "Action Fantasy"

Visa signatur

Asus Prime Z390-A
Inte Core i5 8400
Asus GeForce GTX 1660Ti ROG Strix
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600 MHz

Permalänk

Portal 2, Left 4 Dead, Magicka, Lara Croft and the Guardian of Light, Trine (dock endast lokal co-op), Splinter Cell: Chaos Theory samt Conviction, Total War: Shogun 2.

Har du konsol bör du köra Castle Crashers och råkar din konsol vara en PS3 kan du även prova Dead Nation.

Permalänk
Medlem

jag kör SWAT 4!:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Borderlands är det enda roliga co-op till pc som räcker ett tag. Spelmarknaden behöver skärpa sig, många vill spela co-op.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Spelmarknaden behöver skärpa sig, många vill spela co-op.

Jag håller helt och hållet med! Riktigt förvånad över hur få spel det faktiskt finns med ett co-op stöd.
Sen tycker jag ofta spel är väldigt dålig balanserade för co-op, oftast lite väl enkelt.

Permalänk
Medlem

skulle lägga min röst på borderlands.
har faktiskt inte testat det tillräckligt för att ha nått vidare djupt perspektiv på det hela, men det lilla jag har verkar det rusikt roligt att köra CO-OP på.

Visa signatur

jag hade en gång ett aktivt liv, Then i took an arrow to the knee...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Dead nation är ruggigt roligt om man är två

Skrivet av puppisen:

Håller med dig där. Slutade med att jag och en kompis tillbringade ett helt Lan genom att sitta och spela igenom storyn

"Övriga datorspel"

Senast jag kollade fanns Dead Nation endast på PS3.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Killing floor, Tom clancy's rainbow six vegas 2, Left 4 dead 1 & 2, CoD MW2.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker själv att borderlands var rätt brutalt tråkigt, uppskattade inte allt löpande med samma gubbar överallt.. Tycker Resident Evil 5 är överlägset det roligaste co-op spelet som gjort. Har en härlig panik känsla som ökar när man är två. Sitter och skriker på sin polare non-stop när man blir jagad av en snubbe med motorsåg.
Bossarna är underhållande och varierade, tycker även det var rätt svårt på hard, iaf första gången innan man vant sig vid att inte bara kunna bara kunna strafe:a runt gubbar och mata ner dem som 90% av alla andra spel.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Tycker själv att borderlands var rätt brutalt tråkigt, uppskattade inte allt löpande med samma gubbar överallt.. Tycker Resident Evil 5 är överlägset det roligaste co-op spelet som gjort. Har en härlig panik känsla som ökar när man är två. Sitter och skriker på sin polare non-stop när man blir jagad av en snubbe med motorsåg.
Bossarna är underhållande och varierade, tycker även det var rätt svårt på hard, iaf första gången innan man vant sig vid att inte bara kunna bara kunna strafe:a runt gubbar och mata ner dem som 90% av alla andra spel.

haha ja RE5 var riktigt kul i coop blev många "IHHH" tjut när man blev jagad av något irriterande monster

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Bara vissa uppdrag dock. Men sen har du ju Nazi zombies att spela co op

Snarare tvärt om, det är bara två uppdrag från kampanjen som inte går att köra coop. T.ex. sniper-uppdraget.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GodZilly:

Snarare tvärt om, det är bara två uppdrag från kampanjen som inte går att köra coop. T.ex. sniper-uppdraget.

Precis alla går inte köra. ex där man flyger flygplan. Men dom hade inte passat som Coop ändå.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb