Permalänk

Hörlurar 500-800kr

Hej nu har mina gamla hörlurar packat ihop för alltid, så nu behöver de ersättas, det skall ej vara "gaminghörlurar" dvs sådana som verkligen skriker DATORNÖRD när man har på sig dem i övrigt.

För det primära användningsområdet är just musik, de bör kunna leverera okej bas men med klarhet i ljudet.

de får gärna täcka öronen helt, inga pluggar... sådana ger mig spader...

Tack på förhand

//swinto

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk

Jag använder ett par som heter Siberia V2 och dem har fungerat perfekt för mig. Hörlurarna har en hyfsad bas och ser bra ut. Ljudet är jättebra och dem har en inbyggd mic.

http://www.inet.se/artikel/6303425/steelseries-siberia-v2-vit...

Visa signatur

The Elder Scrolls V: Skyrim

Utvecklare: Bethesda Softworks

Release: 11/11 2011

Permalänk
Medlem

annars finns ju alltid KOSS på marknaden, bra lurar med exellent ljud i.

Visa signatur

jag hade en gång ett aktivt liv, Then i took an arrow to the knee...

Permalänk

Respons

Skrivet av swinto538:

Hej nu har mina gamla hörlurar packat ihop för alltid, så nu behöver de ersättas, det skall ej vara "gaminghörlurar" dvs sådana som verkligen skriker DATORNÖRD när man har på sig dem i övrigt.

För det primära användningsområdet är just musik, de bör kunna leverera okej bas men med klarhet i ljudet.

de får gärna täcka öronen helt, inga pluggar... sådana ger mig spader...

Tack på förhand

//swinto

Det finns bara ett par värda att köpa enligt mig och det är Logitech G35!
Det är en fantastisk upplevelseskillnad mellan dessa och siberia eller koss (i samma prisklass).

Visa signatur

5900 + 3080

Permalänk

Eftersom jag måste uttrycka mig tydligare, Det skall vara bygelhörlurar, utan mic ej optimerade för spelljud eller dyl.

Lurarna skall vara stängda, och lättdrivna. (snälla rekommendera ej Siberia, koss, samt urbanears och skullcandy.)

Jag lyssnar på Electronic, jazz, rock samt klassisk musik... (Daft punk etc.)

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem

Hmm,somliga har väldigt dålig läsförståelse.Hursomhelst kan jag rekommendera dessa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=214635. Väldigt prisvärda.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

jag letar också efter hörlurar till musik och har kommit fram till dessa kandidater

Sennheiser hd448 ( behövs helst en amp till men till det du lyssnar på klarar den sig nog)
Creative Aurvana Live ( samma som denon d1100) fast mycket billigare
shure srh440 ( har ingen erfarenhet av dessa men enligt en kompis ska de vara ok)

Permalänk

det blev ett par denon AH-D510, underbart ljud...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"