Köpt en till skärm, orkar inte gtx460oc den? [VIDEO]

Permalänk

Köpt en till skärm, orkar inte gtx460oc den? [VIDEO]

Kan visserligen vara skärmen det är fel på men jag ställer frågan om det är grafikproblem kanske?
Har aldrig sett något liknande faktiskt...

Se länk: http://www.youtube.com/watch?v=OrOaj15QwGs

Problemet uppstår ca 5-10 ggr på ett helt dygn och håller på i ca 30 sekunder varje gång.

Uppdaterade grafikkortet men det hade ingen verkan.

Dator i sign..

EDIT: Det var skärmfel, inget annat.

Visa signatur

//Lorryquai

Permalänk

DVI eller VGA?
Kan det vara glapp?

Permalänk
Hedersmedlem

Det har inte med att kortet inte orkar iallafall. Jag kör mina två skärmar som ingenting med ett 460.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Na, glapp är det inte eftersom jag bytt kablar. Kört med DVI (som klippet visar), med HDMI (problemen kvarstår men skärmen blir bitvis svart istället i några sekunder ibland) och med VGA, där inga problem uppstår.

Har testat 59/60hz - samma problem.

Har även testat att byta drivrutin till skärmen utan resultat.

EDIT: bör tilläggas att min andra skärm, en Samsung 245B, är helt felfri när Asus-skärmen flimmrar.

Visa signatur

//Lorryquai

Permalänk
Medlem

Inte skärmen som är kass? Prövat på en annan dator?

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred - MB :Gigabyte GA-P55A-UD3 ATX
RAM: Corsair 8GB @1,6GHz DDR3 (4x2GB) - CPU: Intel i5 760 @2,93GHz quad
CPU Cooling: Artic Cooling Freezer 7 Pro - GPU: Geforce GTX 460 OC 1GB
HDD: WD 250GB & Seagate 320GB - PSU: Corsair 550W
OS: Windows 7 Enterprise x64

Permalänk
Medlem

* Prova att växla kablarna med skärmarna sinsemellan.
* Prova att köra typ xboxen eller från någon annan källa på skärmen.

Är det den nya skärmen som krånglar?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Asus Maximus IV Extreme | Intel Core i7 2600K 3,4GHz @ 4,6GHz | Corsair H100 | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Corsair 4x4GB 1600MHz XMS3 | MIS GeForce GTX 680 | Samsung SSD 840 512GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Seagate 2TB SATA-II 5900 RPM | LG 22" TFT & BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz | Win 7 x64 |

Permalänk

Testat från min bärbara, som endast har d-sub ut. Då var skärmen felfri. Kabelbyte mellan dvi-kablarna hjälpte ej.

Ska testa att koppla in x-lådan!

Ja, det är min nya Asus-skärm som spökar.

Visa signatur

//Lorryquai

Permalänk
Medlem

Jag har haft grov flickering. det är blev bättre efter byte av nätagg men började komma tillbaka sen, jag fick dewt när jag hade båda mina skärmar kopplade till samma gpu (sli). och bara när jag körde till min ASUS TOP kort (fabriksöverklockaT).
Riktigt skummt då jag inte heller fann någon lösning till mina problem utan de bara upphörde. ledsen att inte kunan vara till mer hjälp när jag haft samma problem!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

får konstigt nog samma problem på 5770, endast när jag kör ett kort dock, kör jag CF så försvinner problemet. vädligt mystiskt faktiskt då jag alltid kört skärmarna på samma kort

Visa signatur

pro

Permalänk
Medlem

Har du flyttat skärmen till porten där samsung skärmen var inkopplad?
är det samma problem?
byt ut skärmen.

Permalänk

Har nu kört skärmen i x-boxen utan problem. Det måste vara något med grafikkortet, eller? Imorgon får jag en till skärm av samma modell, den ska ersätta min samsungskärm.

Datorn är byggd av Inet och garanti finns, frågan är vad man ska reklamera... grafikkort, moderkort eller nätagget??

Visa signatur

//Lorryquai

Permalänk
Medlem

Lämna in hela datorn med en utförlig felbeskrivning av ditt problem. De felsöker och åtgärdar felet åt dig och det är gratis (om jag inte missminner mig) under garantitiden.

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk

Nja, måste tvärs över landet för att lämna in den...inte så attraherande. Kopplade in den till burken och problemen startade direkt. Burken är den felande länken. Ringer Inet imorn.

EDIT: Lekte runt med lite inställningar och hamnade på Nvidias kontrollpanel, under fliken Justera bildinst. med förhands. så ändrade jag från:

Använd avancerade inst. till -> Använd min framhävning (kvalitet) -> apply = skärmen flimmrade till en gång, sedan dess har den varit normal. Någon som har en vettig förklaring ?

Visa signatur

//Lorryquai

Permalänk

Edit igen, problemet kvarstår så det blir ett utbyte.

Visa signatur

//Lorryquai

Permalänk

Testa att styra klockfrekvenserna manuellt. Hade exakt samma problem med mitt 5850, det klockades ner för mycket för att driva bägge skärmarna.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk

Hur gör jag detta enklast? Finns inget sådant alt. i nvidia menyn.

Edit: Har dragit upp core till 760mhz med MSI afterburner, får se om det hjälper eller om man ska kolla någon bra tweak för just detta kort.

Edit2: Det var skärmen, inget gpu-fel. Då vet ni det.

Visa signatur

//Lorryquai