Nyss köpt PS3 vad ska man köpa för spel?

Permalänk
Medlem

Nyss köpt PS3 vad ska man köpa för spel?

Som topic säger ^^

Äger 3 spel just nu och det är Read Dead Redemption / undead Nightmare och Tekken 6. lånat God Of war 3..

vad ska jag inhandla nu ? Jag är sugen på FF13 och Valkyria Cronicals " Bra respons från folk "

Soo, Give me some ideas ^^ !

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Avstängd

Är det singel eller multiplayer spel du är ute efter eller både och?

Permalänk
Avstängd

nåt need for speed kanske?

Permalänk
Medlem

Både och vore roligt, " Har PC med dom flesta FPS spelen"

Men gärna något RPG typ FF dylikt.

Och Bilspel? Sure men inget Need for speed ;p usch

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Assasins Creed, Assasins Creed II och Brotherhood. (II och II:Brotherhood är klart bättre än 1an)
Dragon age origins

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Kolla in denna lista över de högst betygsatta (sammanslaget från flertalet tester) PS3-spelen: http://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/all/ps...
Börja i toppen, och skaffa de som verkar intressanta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fabola:

Både och vore roligt, " Har PC med dom flesta FPS spelen"

Men gärna något RPG typ FF dylikt.

Och Bilspel? Sure men inget Need for speed ;p usch

Mass Effect serien, Fallout 3 - New Vegas, L.A. Noire. PS3 exclusive: Socom 4, Heavy Rain, MAG, Killzone 2-3 (ett måste för alla som har ett PS3, riktigt kul singel och multiplay)

Permalänk
Medlem

Dirt 3

Inte testat GT5 dock, har bara xbox så blir forza istället

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quantin:

Mass Effect serien, Fallout 3 - New Vegas, L.A. Noire. PS3 exclusive: Socom 4, Heavy Rain, MAG, Killzone 2-3 (ett måste för alla som har ett PS3, riktigt kul singel och multiplay)

Metal Gear Solid 4 är ju aldrig fel det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quantin:

Mass Effect serien, Fallout 3 - New Vegas, L.A. Noire. PS3 exclusive: Socom 4, Heavy Rain, MAG, Killzone 2-3 (ett måste för alla som har ett PS3, riktigt kul singel och multiplay)

Killzone funderar jag på! samt FF13 / Valkyria Cronicals som har fått Superbra kritik.

+ Metal Gear Solid

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk

Gta IV och Gta episodes from liberty city

Gran turismo 5 också!

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Köp Killzone 3. Guitar Hero/Rock Band spelen är en favorit också. Gran Turismo 5 är nice. Uncharted 2. God of War 3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fabola:

Killzone funderar jag på! samt FF13 / Valkyria Cronicals som har fått Superbra kritik.

+ Metal Gear Solid

Inget att fundera på, köp Killzone 2-3 och MGS! Valkyria Cronicals, verkar nice. Bara en sak som går emot mig där "SEGA".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindgren92:

Köp Killzone 3. Guitar Hero/Rock Band spelen är en favorit också. Gran Turismo 5 är nice. Uncharted 2. God of War 3.

Hur fan kunde jag missa Uncharted Typ bästa spelen till PS3!

Permalänk

Maffia 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quantin:

Inget att fundera på, köp Killzone 2-3 och MGS! Valkyria Cronicals, verkar nice. Bara en sak som går emot mig där "SEGA".

Gillar du God of war så har du ju Dante´s Inferno med.

Permalänk
Medlem

Infamous, AC-serien, Enslaved, Little Big Planet, Grid m fl.

Gillar du RDR?

Permalänk
Medlem

Säger så här gällande FF13, har du spelat ngn av de förra och gillar dom så kommer du nog inte att tycka om 13 så mkt Det är faktiskt ett rejält steg bakåt om man kollar på annat än grafiken.

Kan f.ö rekommendera Demon's Souls, du bör åtminstone kolla upp videor om det. För mig är det det bästa spel hittills till PS3 och jag har redan förbokat uppföljaren Dark Souls Collectors Edition

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk

Infamous och Infamous 2 är ett måste.

Permalänk
Medlem

Killzone 3 ( typ som Halo, riktigt kul men kan vara hur lätt som helst | infiltrator & kniv = GG | )

Deamon's souls, absolut roligast spelet enligt mig. Ganska svårt, och kan vara frustrerande men f*n så kul.

GT5, jag tycker detta är kul men behöver en ordentlig ratt, det är skräp att köra på dosan ( svårt helst enkelt ).

Kan inte rekommendera FF13, har gillat ALLA andra FF spel men detta har inte alls samma känsla. Dessutom är kameran skräp, helvete vad man svurit åt den. Det är extremt linjärt har dock en ganska lång story så om man står ut med ett mediokert gameplay samt usel kamera så är det ganska okej. ( spelade inte ens färdigt det, typ 65% ).
Bytte ut detta mot Deamon's souls utan att ångra det.

Har dock sålt min PS3'a och inväntar PS Vita.

Ha en trevlig kväll.

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Av de två du nämner är valkyria chronicles många många gånger bättre än FF13. VC är ett av de bästa spelen denna generation medan FF13 är den största floppen denna generation, ett snyggt yttre men saknar allt annat.

Permalänk
Medlem

L.A. Noire och helt klart GT5, visst kan vara lite svårt i början innan man vant sig vid att köra med kontrollen men sen går det helt ok. Eller ja helt ok i singelplayer har inte testat multiplayer å tänker inte göra det heller för jag kör helt enkelt på tok för kasst

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har inte kollat igenom vad andra har skrivit men dom jag kan rekommendera är följande:

Batman: Arkham Asylum
Bioshock 1 och 2
Enslaved: Odyssey to the West
God of War Collection
Killzone 2 och 3
Mafia II
Uncharted 1 och 2
Dead Space 1 och 2
Duke Nukem Forever
Heavy Rain
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Prototype
Resident Evil 5
Singularity

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd

Battlefield Bad Company 2 (fast du har kanske redan det på pc).
Fifa 11/12.

Permalänk
Medlem

Cod serien speciellt cod 4 och mw2
NHL, FIFA, har för mig att left4dead finns till ps3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ratchet & Clank: Tools of Destruction
Ratchet & Clank: A Crack in Time

Ratchet & Clank och Metal Gear Solid spelserien var anledningen till att jag köpte ett PS3

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

har för mig att left4dead finns till ps3

Skickades från m.sweclockers.com

Det är endast Xbox 360 och datorer som har dessa vad jag sett. Och på xbox är det ingen vidare pga att det är dåligt portat till konsoll

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

OFC Assassin creed

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Rekommenderar STARKT Metal Gear Solid 4!

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Medlem

MOOOORTAAAAAAL KOOOOMBAAAAAT!

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070