Läckt video visar Battlefield 3 i multiplayer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Vad, vill folk ha ett WWII BF ? bara undrar för jag förstår själv inte skilldnaden mellan BF2 och BFBC2 som vissa verkar tycka är enorm, så om det är att vissa vill ha ett BF i annan tidsmiljö förstår jag annars nä I don't get it

viss skillnad är de allt på dem men den är minimal. och ja, jag kör hellre WWII BF än nutidskrig, vad andra vill vet jag ju inte.. men jag pangar heller som gamla BF 1942 / DoD....

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns Eyefinitystöd i spelet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Vad, vill folk ha ett WWII BF ? bara undrar för jag förstår själv inte skilldnaden mellan BF2 och BFBC2 som vissa verkar tycka är enorm, så om det är att vissa vill ha ett BF i annan tidsmiljö förstår jag annars nä I don't get it

Jag vet inte om jag missförstår här men skillnaden mellan BC2 och BF2?? Seriöst?

BF2 var ju storskaligt krig medan BC2 var ett jävla CoDMW2 på en större bana :/

Angående videon: Varför är det alltid världens sämsta spelare som kommer över såna här videos? Stort plus att man kan gå prone iallafall, verkade ju inte fungera på BC2 för det var för högteknologiskt eller nåt... Fail-spel i allmänhet.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Jag sitter och spelar det nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Vad, vill folk ha ett WWII BF ? bara undrar för jag förstår själv inte skilldnaden mellan BF2 och BFBC2 som vissa verkar tycka är enorm, så om det är att vissa vill ha ett BF i annan tidsmiljö förstår jag annars nä I don't get it

Nutidsspel är bara fake .. knappt några strider har hänt (vilket jag gillar mest i spelen) bara fantasistrider ^^ och ingen "andning" då man siktar utom med sniper gevär

Då jag också är ganska stor WWII fantast så hoppas jag att dem tillverkar ett nytt WWII spel snart

Skrivet av WDac:

viss skillnad är de allt på dem men den är minimal. och ja, jag kör hellre WWII BF än nutidskrig, vad andra vill vet jag ju inte.. men jag pangar heller som gamla BF 1942 / DoD....

Adda Mig så kan vi köra lite DoD

Permalänk
Medlem

Måste säga att Alfan är bugig men riktigt rolig att lira!

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk

Är det bara för mig det inte funkar?

Går in i Origin och trycker på BF3 men då kmr jag till sidan man ska logga in på, men kan inte göra ngt på hemsidan :S
Hemsidan svarar inte, Använder IE9.

Det har funkat innan :/

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Är det bara för mig det inte funkar?

Går in i Origin och trycker på BF3 men då kmr jag till sidan man ska logga in på, men kan inte göra ngt på hemsidan :S
Hemsidan svarar inte, Använder IE9.

Det har funkat innan :/

Testa med Firefox istället.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av CoZalon:

Jag vet inte om jag missförstår här men skillnaden mellan BC2 och BF2?? Seriöst?

BF2 var ju storskaligt krig medan BC2 var ett jävla CoDMW2 på en större bana :/

Angående videon: Varför är det alltid världens sämsta spelare som kommer över såna här videos? Stort plus att man kan gå prone iallafall, verkade ju inte fungera på BC2 för det var för högteknologiskt eller nåt... Fail-spel i allmänhet.

OK, inte för att jag tycker att BF2 var direkt stort men det var ju ett antal år sen man spela det. Enda skilldnaden jag ser och som jag vet många gnäller på (otroligt nog) är att det inte finns flygplan i BC, men är det verkligen nåt att hänga upp sig på ? (vet att du inte nämnt det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

OK, inte för att jag tycker att BF2 var direkt stort men det var ju ett antal år sen man spela det. Enda skilldnaden jag ser och som jag vet många gnäller på (otroligt nog) är att det inte finns flygplan i BC, men är det verkligen nåt att hänga upp sig på ? (vet att du inte nämnt det

Som tidigare påpekat, battlefield (dvs inte bad company grenen) har ju alltid varit känt för storskalig krigsföring, på enorma kartor, med många spelare och mycket mera fokus på teamplay och planering. Bad company är mer "koncentrerat", mera "arkad", och väldigt snabbt gameplay. Passar bra om man vill fragga lite antar jag. Det här hetsiga, quakeliknande, har jag lite svårt för dock. Jag har aldrig spelat något annat FPS än battlefield serien, just på grund av att den kräver lite mera (typ ett strategispel i fps-form), och tror personligen det är just detta som gjort BF serien så omtyckt. Så det vore synd om dom ändrar på ett fungerande koncept IMHO.
Nu skall jag tillägga att jag spelar BFBC2 också (och det är väl så långt åt arkadhållet jag kan tänka mig att sträcka mig), men jag hade ändå hellre sett att BF förblir BF, och BFBC förblir BFBC. På det viset kan alla få vad dom vill ha, eftersom alla naturligtvis har olika preferenser.

Permalänk

Fick äran att få vara en av få Alpha testare

Sjukt grymt spel, men ganska lik bc2 när det gäller hitbox och physx effekterna ^^

Permalänk
Skrivet av lbkxbx:

Som tidigare påpekat, battlefield (dvs inte bad company grenen) har ju alltid varit känt för storskalig krigsföring, på enorma kartor, med många spelare och mycket mera fokus på teamplay och planering. Bad company är mer "koncentrerat", mera "arkad", och väldigt snabbt gameplay. Passar bra om man vill fragga lite antar jag. Det här hetsiga, quakeliknande, har jag lite svårt för dock. Jag har aldrig spelat något annat FPS än battlefield serien, just på grund av att den kräver lite mera (typ ett strategispel i fps-form), och tror personligen det är just detta som gjort BF serien så omtyckt. Så det vore synd om dom ändrar på ett fungerande koncept IMHO.
Nu skall jag tillägga att jag spelar BFBC2 också (och det är väl så långt åt arkadhållet jag kan tänka mig att sträcka mig), men jag hade ändå hellre sett att BF förblir BF, och BFBC förblir BFBC. På det viset kan alla få vad dom vill ha, eftersom alla naturligtvis har olika preferenser.

Personligen gillar jag att starta upp ett spel köra nån timme och göra nåt annat, tycker personligen att DICE gjorde något unikt med BC spelen och hamnade nånstans mellan ARMA och cod vilket inget annat spel gör för tillfället. Spel som ARMA och MAG har alltid sina starka fans men inte många, pengar är det viktiga och även om BF3 är närmare BF2 än BC2 just nu *wink* *wink* så tror jag att vi kommer få se en bra blandning mellan snabbt skjutande och bra planering i spelandet vid släpp.

Permalänk

Ge oss Joint Operations i snygg förpackning;-)

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 2*4GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V |Sapphire 7950 3Gb | Corsair 750w |
Samsung Spinpoint F3 + Seagate 250Gb | Windows 7 64bit | Logitech z-5400 | Benq 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Någon som vet om det finns Eyefinitystöd i spelet?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, men det verkar inte alls optimerat, min dator klarade inte att ta sig över 10fps med high settings.
Testade aldrig med lägre settings.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk

Adda mig för lite liir! ??? The-Jesterhead

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur klasserna funkar? Kan man byta klass när man dör som i bf2 eller måste man logga ut och välja en annan soldat som i bc2?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Nån som vet hur klasserna funkar? Kan man byta klass när man dör som i bf2 eller måste man logga ut och välja en annan soldat som i bc2?

Skickades från m.sweclockers.com

Nu hänger jag inte med, man behöver inte logga ut för att byta klass i bc2.

Permalänk
Medlem

Längtar tills spelet släpps, blir att uppgradera sin dator då man vet närmare systemkrav. Blir nog Bulldoser prolle bland annat. Förövrigt tror jag spelet kommer bli ganska bra, skulle inte vara fel att bli alpha testare innan open-beta släpps, så man kan ge synpunkter på spelet som når fram till utvecklarna. Kommer bli ett spännande slut på detta år

Skrivet av illusi0n:

Okej, så du vill att han blir stämd då han bryter avtalet genom att lägga ut videon.

Än en gång, varför?

Är det för att "rätt ska vara rätt" eller har jag missat något här?

Eftersom då man signar upp sig till spelet så skriver du på ett kontrakt(e-kontrakt) mellan dig och utvecklaren, i detta fall EA DICE. I avtalet står det högt troligtvis att användaren inte får distribuera materiell från spelet och diverse. Dessutom när användaren självklart vet vad han gör då han censurerar sitt spelarnamn så gör det saken inte bättre. Han är medveten om att handlingen han gör är fel, därför förtjänar han att bli stämd pga avtalsbrott. Har själv inte läst hela kontraktet men du kan om du vill läsa här; http://m2s.co.uk/?page_id=899

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Eftersom då man signar upp sig till spelet så skriver du på ett kontrakt(e-kontrakt) mellan dig och utvecklaren, i detta fall EA DICE. I avtalet står det högt troligtvis att användaren inte får distribuera materiell från spelet och diverse. Dessutom när användaren självklart vet vad han gör då han censurerar sitt spelarnamn så gör det saken inte bättre. Han är medveten om att handlingen han gör är fel, därför förtjänar han att bli stämd pga avtalsbrott. Har själv inte läst hela kontraktet men du kan om du vill läsa här; http://m2s.co.uk/?page_id=899

Håller med, visst är det kul/intressant/taggande att få se sånt här och det får en att längta ännu mer till releasen av spelet i sig, men som sagt : det är ett kontraktsbrott mot EA DICE.
och det kanske låter lite Kliché men tycker faktiskt att "rätt ska varar rätt". varför ska man se mellan fingrarna åt "läckan" bara för att det är något man själv vill se.

Visa signatur

jag hade en gång ett aktivt liv, Then i took an arrow to the knee...

Permalänk
Medlem

Håller med vad som sagts över här, ett nytt WWII spel i BF-style skulle inte sitta fel efter BF3!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av DefconEagle:

Fick äran att få vara en av få Alpha testare

Sjukt grymt spel, men ganska lik bc2 när det gäller hitbox och physx effekterna ^^

Grattis!

Dock så oroar mig hitbox kommentaren oehört mycket, hitboxen eller rättare sagt hit detection i BC2 suger kamel pung som vi alla vet, hoppas så inuta gudarna att Dice fixar och förbättrar det.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Skrivet av CoZalon:

Stort plus att man kan gå prone iallafall, verkade ju inte fungera på BC2 för det var för högteknologiskt eller nåt... Fail-spel i allmänhet.

Jo för det som skulle gjort spelet bättre vore om alla värdelösa stillasittande snipers skulle legat ner istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Jo för det som skulle gjort spelet bättre vore om alla värdelösa stillasittande snipers skulle legat ner istället.

Word, naab sniper spelare ska f-n ha lite motgångar de med

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

kanske redan är postad

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Blir så glad när jag ser att ingen klagar på grafiken även ifall detta är gameplay på konsol

Skickades från m.sweclockers.com

Alphan finns endast på pc så fattar inte vad du får de där skitsnacket ifrån

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Kan även tillägga att alla med Veteran Status inom Battlefield har fått en inbjudan till Alpha verisonen.

Permalänk
Medlem

Grafiken<3
bf3 kommner jag nog inte bli besviken på

Permalänk
Medlem

Grymt kul spel fått Alphan
Adda mig på Battlelog om ni vill
Fawcan

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Måste bara säga, vilken jävla besvikelse.

Battlefield 1942 är fortfarande det bästa battlefield spelet. Vad hände med stora öppna världar och fighten faktiskt handlade om fordon så som tanks, flygplan, battleships, carriers, destroyers, ubåtar, bombers, torpedplan, små torped/minbåtar, AA guns, SPGs, AT guns, infanteri av olika slag.

Det här är ju bara ett call of duty spel med några fordon. Dem har totalt dödat battlefield ur battlefield namnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Måste bara säga, vilken jävla besvikelse.

Battlefield 1942 är fortfarande det bästa battlefield spelet. Vad hände med stora öppna världar och fighten faktiskt handlade om fordon så som tanks, flygplan, battleships, carriers, destroyers, ubåtar, bombers, torpedplan, små torped/minbåtar, AA guns, SPGs, AT guns, infanteri av olika slag.

Det här är ju bara ett call of duty spel med några fordon. Dem har totalt dödat battlefield ur battlefield namnet.

Det kallas Alfa. Det du nämde kommer senare.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841