Permalänk
Avstängd

snyggt dator, gillar dock inte sleeven tyckte den var för glansig men kanske är kameran som gör. tvbänken och skåpen va snyggt!!

Permalänk
Avstängd

snyggt bygge men slangarna gillar jag inte. dom är för feta.

Visa signatur

kolla in mina annonser på kylnig har finna vattenkylnigs prylar till salu

Permalänk
Medlem

Ser bra ut Blev lite avis på ditt UI. Är det Windows du kör? Misstänker startmenys knappen ute till höger, men vem vet, du kanske kör en virtuell?
Berätta gärna vad det heter så man kan forska lite i det

Permalänk
Skrivet av Youhan:

Ser bra ut Blev lite avis på ditt UI. Är det Windows du kör? Misstänker startmenys knappen ute till höger, men vem vet, du kanske kör en virtuell?
Berätta gärna vad det heter så man kan forska lite i det

Inget vidare hightech här inte, det är vanligt windows 7 med rainmeter plugin och rocketdock jag använder:)

Rainmeter skinnet heter -WP7
Rocketdock ikonerna har jag gjort själv.

Permalänk
Medlem

Länk till kabelupssätningssaken och sladdarna?

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Skrivet av Ludzee:

Länk till kabelupssätningssaken och sladdarna?

Kabeluppsamlaren hittar du på ikea, nästan den enda dom har och "kabelkanalen" har jag inte en aning vart man hittar, jag hittade den av en slump på albert och herbert i bollnäs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Länk till kabelupssätningssaken och sladdarna?

http://www.jula.se/kabelsamlare-404018

Permalänk
Medlem

är båda dina fläktar insug?!

Visa signatur

CpuI7 3770k 5Ghz @ 1.44v Mobo ASUS P8P67 WS Revulotion GPU Evga GTX 780 3GB Ram Corsair vengeance 4x4 1600Mhz Chassi Söndersågat Fractal Design XL R2 Kylning D5 med Bitspower modkit/pumptop med en Bitspower rescombo 150mm, EK GTX TITAN XXL, EK Supremecy Acetal, 2st 360mm rads, 19/13.http://valid.x86.fr/u6qyuw

Permalänk
Skrivet av Mjolks:

är båda dina fläktar insug?!

Ja, precis, push/pull på båda och vill ha friskluft till raddarna:)

Permalänk

Helt klart snyggt. Inget fel jag hittar mera en dator på golvet. Särkilt när du har vattenkylning. Jag gillar att kunna kolla in. Menmen...ingen big deal. 5p

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk

hej!
var har du köpt upphängningarna av dina monitorer? ska nämligen snart köra eyefinitey o letar stativ som man fäster i väggen.
är tacksam förr svar!

Permalänk

den där loopen kan bli bättre efter som det spelar ingen roll vilken ordning du har alt man skall gå kortaste bästa vägen

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

Snygga skärmar!

Permalänk
Medlem

Gammal favorit som bara har blivit bättre Snyggt!

Permalänk
Medlem

Var har du gjort av centerhögtalaren?

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt och stilrent alltihop! blev riktigt avis på TV väggen, vars är bänken och skåpen köpta? Ikea?

Visa signatur

i5 3570K ~ Fatal1ty Z77 Pro-M ~ G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws ~ Corsair AX 850W ~ Arc mini ~ HD6950 @ 6970

Permalänk
Medlem

Riktigt bra jobbat med kablarna till ljudet och bakom datorn! Sitter med samma ljudsystem själv och det finns ju roligare/lättare saker att göra än att få det snyggt draget, så det måste vara bra skönt när det är gjort. Du verkar iofs bara använda 2/5 högtalare. Har du funderat på att använda centern också? Lyfter ljudet avsevärt när du kollar på serier eller spelar imo.

Joel

Permalänk

Tackar! hur menar du? du kan ju se in hur bra som helst

Skrivet av Swedishg33k95:

Helt klart snyggt. Inget fel jag hittar mera en dator på golvet. Särkilt när du har vattenkylning. Jag gillar att kunna kolla in. Menmen...ingen big deal. 5p

Permalänk
Skrivet av the big bad wolf:

hej!
var har du köpt upphängningarna av dina monitorer? ska nämligen snart köra eyefinitey o letar stativ som man fäster i väggen.
är tacksam förr svar!

Dom har jag köpt på dustinhome.se Direktlänk http://www.dustinhome.se/wallmount-for-lcd-plasma-vesa-75-100..., men om du köper sånna så lär jag varna att stativen har en tendens att "hänga" ner sig.. men det kan fixas lätt med större hål till vesa fästet och många brickor

Skrivet av silentpower:

den där loopen kan bli bättre efter som det spelar ingen roll vilken ordning du har alt man skall gå kortaste bästa vägen

Jag har stadiga 27c i idle och har aldrig kommit över 50c i spel så jag är nöjd med dragningen, men det är bra att du anmärker

Skrivet av xHenke:

Snygga skärmar!

Tack, dom funkar kanon i mitt tycke!

Skrivet av Dasp:

Gammal favorit som bara har blivit bättre Snyggt!

Tack å bock:)

Skrivet av Lajning:

Var har du gjort av centerhögtalaren?

Den är just nu på plats, blir så mycket bättre ljud

Skrivet av Glyptic:

Grymt snyggt och stilrent alltihop! blev riktigt avis på TV väggen, vars är bänken och skåpen köpta? Ikea?

Tack, Ja allt är köpt på ikea.. det är serien "bestå" som jag har designat och byggt ihop själv

Skrivet av Duce2000:

Riktigt bra jobbat med kablarna till ljudet och bakom datorn! Sitter med samma ljudsystem själv och det finns ju roligare/lättare saker att göra än att få det snyggt draget, så det måste vara bra skönt när det är gjort. Du verkar iofs bara använda 2/5 högtalare. Har du funderat på att använda centern också? Lyfter ljudet avsevärt när du kollar på serier eller spelar imo.
Joel

Tackar, jag är riktigt nöjd! Ja det är ett enkelt system och definitivt bra ljud, skönt som bara den Jag använder just nu centern också och du har rätt, det blir sån j*vla skillnad ljudmässigt. Jag har inte haft den tidigare eftersom skärmarna var längre ner och då fick jag inte plats med den under.. men nu får den plats

Permalänk
Medlem

Trevligt med väggfäste alltså!

Permalänk
Medlem

haaaa klaga på buller! före 22 får du fan göra vad du vill =D! om det vibrerar för mkt kan du sätta kuddar alt spikes under subben(Y)

Visa signatur

Hårddisk: Corsair Force GT 120gb Skärm: Samsung 2233rz @ 1680x1050, 120hz, 5ms Chassi: Corsair Carbide 500r Minne: Corsair vengeance 8gb 1600MHz @ CL-8 PSU: Corsair HX 750w GPU: Nvidia GTX 580 MB: ASUS Sabertooth P67 CPU: Intel i7 2600k @ 4.4GHz

Permalänk
Skrivet av obeleaf:

haaaa klaga på buller! före 22 får du fan göra vad du vill =D! om det vibrerar för mkt kan du sätta kuddar alt spikes under subben(Y)

Jo det har du rätt i men det blir lite mycket fester ibland så då lär man försöka vara lite tyst den övriga tiden, lär respektera grannsämjan

Permalänk
Medlem

Är det en touchskärm där du har/hade bl.a chrome, µtorrent, skype etc. ?

Permalänk
Skrivet av PiCAZi:

Är det en touchskärm där du har/hade bl.a chrome, µtorrent, skype etc. ?

Precis! och den är dessutom till salu om någon skulle råka vara intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av fehlstavat:

Precis! och den är dessutom till salu om någon skulle råka vara intresserad

Vad är det för skärm och vad är det för mjukvara du använder för programikonerna?
Hur mycket hade du tänkt dig för den?

Permalänk

Det är en ELO entuitive 1528L 1024x768, 60 Hz. Det är ett hemsnickrat webbgränssnitt:) Hm, runt 1000kr hade jag tänkt mig? låter det bra? det följer med ett stativ på en rörlig arm så du kan justera skärmen hur du vill:)

Skrivet av PiCAZi:

Vad är det för skärm och vad är det för mjukvara du använder för programikonerna?
Hur mycket hade du tänkt dig för den?

Permalänk

galet snyggt!

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk
Skrivet av JonteBondues:

galet snyggt!

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fehlstavat:

Det här är min slutgiltiga datorhörna, har jävlas bra länge med kablar och jag hittade en enkel lösning som jag tänkte visa upp:)

Dator:
Lianli pc8
Corsair TX 650W
MSI P67A-GD55
Intel core I5 2500K
Corsair xms3 1600mhz 8gb
Sparkle geforce 460GTX 1gb OC SLI
Corsair F60 SSD
WD 2TB ecogreen
Samsung 500GB
4x Gentle Typhoon 1850RPM med fläktkontroller till radiatorerna.
Och det mesta är vattenkylt med delar från Phobya och EKWB.

kringutrusning:
Samsung syncmaster P2350 x2
Logitech z5500
Steelseries Xai
Steelseries 9HD
Steelseries 6Gv2
Netgear router
Och någon random extern HDD

Bilderna är tagen med en Iphone så kvaliteten är väl inte den bästa men hoppas den duger.

Kan fixa fler bilder om så önskas:)

Klaga på det som finns att klaga på, är öppen för förslag på förbättringar
ENJOY!

#Update
Har lagt till lite snabba bilder på insidan av datorn!

fehlstavats datorhörna

Hej

har du tv:n ihopkopplad med datorn? Har du i så fall också använt dig av "Aktivera alla skärmar". Jag körde nvidia surround innan och kopplade in min tv med mini hdmi --> hdmi. vart tvungen att använda mig utav "aktivera alla skärmar" för att få det att funka. Samt att jag fysiskt fick flytta runt mina ips skärmar för att få skrivbordet sammanhängande.

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk

Hallå hallå! Nej det har jag inte, jag använder mig utav en boxee som är kopplad genom nätverket till tven:) Jag använder "Span displays with surround" och därifrån kan man ändra vilken skärm som ska vara var så slipper man flytta skärmarna fysiskt som du har gjort! haha

Skrivet av Bearbot:

Hej

har du tv:n ihopkopplad med datorn? Har du i så fall också använt dig av "Aktivera alla skärmar". Jag körde nvidia surround innan och kopplade in min tv med mini hdmi --> hdmi. vart tvungen att använda mig utav "aktivera alla skärmar" för att få det att funka. Samt att jag fysiskt fick flytta runt mina ips skärmar för att få skrivbordet sammanhängande.