Permalänk
Medlem

Kan inte installera spel på datorn

hej folk, nu har jag problem här.
fixat helt ny datorn, byggd på lokal verkstad här i stan och redan första dagen upptäckte jag ett ganska "game-breaking" problem : spel kan inte installeras.
fick på SC2 att olika filer inte kunde skrivas osv, battlefield 2 bad company 2 ville inte ens starta installationen, och Crysis 2 installationen kom bara halvvägs.
kan det va nått galet med hårddisken tänkte jag? har en SSD disk som system disk och sen en vanlig HDD som lagring, där jag installerar dom spel jag ska ha.

o btw, vissa äldre spel fungerar utan problem, typ BF2 och äldre.

System i singatur, men säg till om mer info kan hjälpa.

Visa signatur

jag hade en gång ett aktivt liv, Then i took an arrow to the knee...

Permalänk
Medlem

Det kan kanske ha något med rättigheter att göra? Jag är inte så insatt i Windows längre, men jag har hört att folk har haft problem eftersom de inte har haft rättigheter att installera något.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har bara en användare på datorn, som administratör, och har testat att köra programen som det osså, men det kankse ska göras ännu mer? testade igår med BF2BC2. den vill inte uppdatare sig heller för det är "currupted" :S men när jag la över det på en hårddisk o satta i en annan datorn funkade det galant

Visa signatur

jag hade en gång ett aktivt liv, Then i took an arrow to the knee...

Permalänk
Medlem

Var kommer hårddiskarna från?
Är det nya hårddiskar som köptes samtidigt som din nya dator eller kommer de från din gamla dator?

Permalänk

Låter som samma problem som jag hade. Köpte allt nytt från inte förutom hårddisk. Hade en massa spel på en extern hårddisk som jag sedan skulle installera på min gammla hårddisk. Min förra dator hade 32-bit windws 7, nu har hag 64-bit.När jag installerade dem så blev det "currupted file", och installationer typ stannade och visade error 24/7.

EDIT: Spelen på den externa kom alltså från början från min gammla hårddisk när jag hade 32-bit, jag hade bara lagrat spelen på den externa för att jag omformaterade min gammla hprddisk.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hur kan man lösa detta då? har testat mina RAM-minnen var för sig, sök igenom hårdsiskarna och en hel drös inställningsalternativ, men inget funkar.
P.S - datorn har osså en vana att alltid starta om sig en gång när man först ska satta igång den... man trycker på startknappen så börjar den köra igång, fläktar spinner osv. sen dör den efter en 10sekunder för att va tyst i kanknkse 5-10sekunder sen kör den igång. hmm...

Visa signatur

jag hade en gång ett aktivt liv, Then i took an arrow to the knee...

Permalänk

Kan inte installera spel på datorn

Ska installera spore på min dator men det kommer inte fram någonting, har kunnat installera spel förr men datorn verkar inte ta emot skivor mer. Någon som vet varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeHobbit:

hur kan man lösa detta då? har testat mina RAM-minnen var för sig, sök igenom hårdsiskarna och en hel drös inställningsalternativ, men inget funkar.
P.S - datorn har osså en vana att alltid starta om sig en gång när man först ska satta igång den... man trycker på startknappen så börjar den köra igång, fläktar spinner osv. sen dör den efter en 10sekunder för att va tyst i kanknkse 5-10sekunder sen kör den igång. hmm...

Följ detta så slipper du omstarten iaf, om du har Asus p8p67 moderkort.

"Originally Posted by Mason@ASUS
Some of you may have been experiencing a double POST on your P8P67 series motherboard whereupon after powering on the system from a cold boot, the board will power on and then immediately reset itself before it actually POSTs and shows any display on the screen. I’ll explain the fix below and give some information about why this happens.

First, I would like to stress the importance of flashing the BIOS to the latest BIOS revision as listed on our support website,http://support.asus.com/download. You can access the ASUS EZ Flash tool from within the UEFI (advanced options, tools) to flash the BIOS from any removable device such as a USB flash drive.
From time to time we needed to implement full resets in order to maintain stability due to the architecture of the Sandy Bridge platform. For instance, the system may require one full reset when the PCH power has been cut during S5 power state. To fix the most common additional reset (double POST when powering on from off state), enter UEFI BIOS -> go to ‘Advanced’ tab -> go down to ‘APM’, press Enter -> enable the “Power on by PCIe.” function. Then press F10 to save & exit. After save & exit, let the system boot into Windows or other OS, then perform a proper shutdown: Start button -> Shut down. You will no longer have the double POST. We will fix this in an upcoming BIOS release."