Köpa ett till 570 men av annan sort,

Permalänk

Köpa ett till 570 men av annan sort,

Såg nu att Nvidias nya serie inte kommer förens 2012 och vill kunna maxa BF3 samt andra kommande spel nu när dom kommer.

Pratade med en vän om detta och han sa att jag borde köpa ett likadant 570 som jag har, för att om det nya är snabbare än det jag redan har så kommer det gamla dra ner det nya.
Så borde jag köpa ett likadant eller vågar man köpa ett "snabbare" och hoppas på det bästa?
Vilket nätagg borde jag köra på när jag går upp till två st 570?
Min processor är en i7 950.

Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX
PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, 732MHz
Är grafikkortet jag har nu.

Tänkte också slå till med snabbare minnen då jag har Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 just nu.
Om ni har några tips på några riktigt vassa minnen så skulle det uppskattas varmt.

Ps. Inget är överklockat då jag inte vågar riskera något ska gå sönder hehe.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

750W borde du minst ha.

Vilket kort har du nu? (Detta eller detta?)

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk

Vilket

Skrivet av Decster:

750W borde du minst ha.

Vilket kort har du nu? (Detta eller detta?)

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623947
Detta.

Permalänk
Skrivet av WinterFrog:

Såg nu att Nvidias nya serie inte kommer förens 2012 och vill kunna maxa BF3 samt andra kommande spel nu när dom kommer.

Pratade med en vän om detta och han sa att jag borde köpa ett likadant 570 som jag har, för att om det nya är snabbare än det jag redan har så kommer det gamla dra ner det nya.
Så borde jag köpa ett likadant eller vågar man köpa ett "snabbare" och hoppas på det bästa?
Vilket nätagg borde jag köra på när jag går upp till två st 570?
Min processor är en i7 950.

Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX
PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, 732MHz
Är grafikkortet jag har nu.

Tänkte också slå till med snabbare minnen då jag har Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 just nu.
Om ni har några tips på några riktigt vassa minnen så skulle det uppskattas varmt.

Ps. Inget är överklockat då jag inte vågar riskera något ska gå sönder hehe.

Tack på förhand!

Jag själv vet inte så mycket om olika sorters GTX 570 kort men en sak du bör tänka på är att om du inte har ett bra luftgenomströmmning i chassit och om du endast har lite plats mellan Pci-E platserna på moderkortet bör du ha ett kort med radialfläkt. Alltså att fläkten på grafik kortet är av sorten att den blåser ut den varma "använda" luften och inte blåser in det tillbaka i chassit.

Om du skriver vilket moderkort och chassi du har samt vilken Gainward gtx 570 du har blir det enklare.

Permalänk

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=601184
Är mitt moderkort.

Grafikkortet skrev jag i inlägget ovanför.

Angående chassi så ska det köpas nytt också, har du något bra tips på ett som fungerar bra till sli/crossfire?

Permalänk

Du behöver inte snabbare minnen

Permalänk

Company of Heroes har laggat till lite då och då för mig, så antog det var minnena som spöka.

Men angående grafikkorten, om jag skaffar ett chassi med bra luftning etc kommer det bättre grafikkortet dras ner av det sämre eller kommer det ändå gå kanon?