Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodgrin:

Har lirat HoN sen betan och har varit otroligt kass (1200 mmr) men kämpade mig upp till nästan 1700 som är ok. Nu har jag dock hamnat i en svacka utan dess like och det är banne mig mitt eget fel. Känns som jag inte har den där edgen som krävs för att prestera längre (otålig, dumma beslut osv). Vad rekommenderar ni? Ta en break i någon vecka eller bara fortsätta traggla?

Skulle nog fortsätta traggla men inse vad du gör fel och liksom sträva efter att inte göra det fortsättningsvis. Ta en extra sekund och tänka till "Borde jag verkligen göra detta?" Brukar funka för mig iallafall

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Bloodgrin:

Har lirat HoN sen betan och har varit otroligt kass (1200 mmr) men kämpade mig upp till nästan 1700 som är ok. Nu har jag dock hamnat i en svacka utan dess like och det är banne mig mitt eget fel. Känns som jag inte har den där edgen som krävs för att prestera längre (otålig, dumma beslut osv). Vad rekommenderar ni? Ta en break i någon vecka eller bara fortsätta traggla?

Beror klart på vilken hjälte man lirar, är 1700+ med

Brukar vänta några sekunder innan jag går in i en teamfight för att hitta en bra vinkel, spelar jag pebblan så kör jag mina nukes sen sticker jag från striden och väntar på CDs å så

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Som flashen säger, allt beror på vilken typ av hjälte du spelar! Kör du nuker, så som pebbles, deadwood m.f. så är det ju lägligt att försöka nuke'a ner motståndarnas största hot, såsom carry och/eller stunners mf. Så, du ska ju agera olika beroende på typ av hero du spelar!

Permalänk

Bra på:
Last hit/deny
Vet hur 95% av alla hjältar funkar, kan spela 70% av dem till O.K nivå och kanske 15-20 procent rätt bra.
Team player, wardar mycket
Inse när loppet är kört vid en ganking (om du ändå ska dö så gör slut på alla dina "vanliga" abilities och slå på någon, kanske kommer en sen mot-gank som då blir lättare)
Support

Dålig på:
Kasst tålamod, orkar inte vänta hur länge som helst på att någon bra "initiator" ska hitta pungkulorna och faktiskt initiera en fight.
1v2 laning (om vi har någon som farmar i skogen) på något sätt är det otroligt svårt för mig att våga riskera tillräckligt mycket på denies för att inte pusha lanen för långt från vårat torn.
Carrying (tror mitt tålamod gör att jag tar för stora risker när jag spelar carry)
Map awareness, fokuserar lite väl mycket på last hit/deny

Permalänk

Heeeeeeeere's Johnny! Att fortsätta traggla var rätt svar, fick helt klart tillbaka skärpan igår och lyckades spela så jag kände mig nöjd med min insats. Lyckades faktiskt bäst med att inte vara så otålig och det visade sig vara det största felet jag gjorde.

Permalänk
Musikälskare
Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hehe! De skulle ha gjort Vlave till en creepy blottare för att symbolisera det faktium att folk hyllar det utan att ha sett någonting av spelet

Lite därför jag försvarar HoN i många av dessa trådar, det känns lite larvigt att så blint hylla något man inte sett ett skit av, det är lite som religion
Sedan att folk måste hitta på/överdriva saker om S2 för att motivera sin Valvedyrkan gör ju inte saken bättre..

Jag ser fram emot DotA2 lika mycket som någon annan, men till skillnad från många av dessa religösa fanatiker så tänker jag inte tro på något innan jag sett någon form av bevis!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

" Improved matchmaking algorithms to result in slightly faster match times, with potentially more well-balanced teams"

Ändå får jag spela med de som har 200 mindre mmr, och helt värdelösa. Är stor skillnad på 1600 och 1800...

Så får också games där man går +0/-1. Kul.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Så får också games där man går +0/-1. Kul.

Har du fått detta som solo?
Jag har bara fått det om jag teamar med kompis/ar som är mycket lägre än mig själv (och då kan man ju inte klaga på det). Jag trodde inte det gick som solo, "pics or it didnt happen"

Kan även nöja mig med länk till matchen..

Att det diffar 200 mmr från högsta till lägsta i laget tycker jag inte är något större problem, är ju samma för båda lagen oftast

Edit: btw du posta ju en min för tidigt

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Essin, jag kan inte mer än att hållla med dig! SOm du säger, så har vi delade åsikter om DotA2!

Kazen, jag förstår dig! Dock har jag inte spelat ett dugg de närmaste veckorna, snarare de senaste 2. Men, det är lka irriterande varje gång man kommer in i ett game och går +-0 i princip!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Har du fått detta som solo?
Jag har bara fått det om jag teamar med kompis/ar som är mycket lägre än mig själv (och då kan man ju inte klaga på det). Jag trodde inte det gick som solo, "pics or it didnt happen"

Kan även nöja mig med länk till matchen..

Att det diffar 200 mmr från högsta till lägsta i laget tycker jag inte är något större problem, är ju samma för båda lagen oftast

Edit: btw du posta ju en min för tidigt

ja, man får det ibland som solo, fast inte ofta men störigt ändå, mer ofta är det typ +2/-2, men de som har 1900 får +0/-1 ofta...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

ja, man får det ibland som solo, fast inte ofta men störigt ändå, mer ofta är det typ +2/-2, men de som har 1900 får +0/-1 ofta...

Hallå?? OMG!! Var är screenen eller matchID jag bad om
Hehe, nej men jag tror dig, har inte sett det själv dock, fast ifs har jag inte varit över 1850 i Matchmaking. Men där jag ligger (1800+) brukar jag ha +5 /-5 i 95% av gamesen iaf..

Fast nu mer spelar jag mest på subaccs/smurfaccs så jag vet inte om det blivit värre efter förändringen..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Det ända jag kan säga på rak arm att jag kan klaga på angående HoN så är det äl communityn... Annars tycker jag att S2 games har gjort ett riktigt bra jobb med HoN. Vad gäller heroes, balansering och improvements i själva spelet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

Det ända jag kan säga på rak arm att jag kan klaga på angående HoN så är det äl communityn... Annars tycker jag att S2 games har gjort ett riktigt bra jobb med HoN. Vad gäller heroes, balansering och improvements i själva spelet!

Communityn är dock svår att göra något åt, det är få andra spel som sätter lika höga krav på samarbete mellan totalt främmande människor. Detta kommer alltid att leda till ilska när någon inte uppfyller någon annans "standard". Visst finns det många spel som har lag av olika slag, med ytterst få är man lika beroende av andra utan i de flesta andra kan man på public nivå i alla fall klara sig rätt bra själv.

Hur man gör något åt detta problem vet jag inte, DotA va ännu värre (bara att i public DotA fanns inget som reggade leavers så folk "behövde" inte stanna kvar) och DotA 2 kommer vara minst lika illa som HoN på denna punkt.
Jag antar att en metod är den som LoL kör på, dvs. att ge spelet en mer casual känsla vilket får folk att inte bry sig lika mycket om det går åt helvete. Men det tror jag varken DotA eller HoN fans kommer att gå med på..

Som jag tidigare sagt, det bästa man kan göra är att försöka vara trevlig och medlande själv och inte reagera ilsket mot laget även om de gör fel för det kommer inte hjälpa dem spela bättre vid nästa tillfälle..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Communityn är dock svår att göra något åt, det är få andra spel som sätter lika höga krav på samarbete mellan totalt främmande människor. Detta kommer alltid att leda till ilska när någon inte uppfyller någon annans "standard". Visst finns det många spel som har lag av olika slag, med ytterst få är man lika beroende av andra utan i de flesta andra kan man på public nivå i alla fall klara sig rätt bra själv.

Hur man gör något åt detta problem vet jag inte, DotA va ännu värre (bara att i public DotA fanns inget som reggade leavers så folk "behövde" inte stanna kvar) och DotA 2 kommer vara minst lika illa som HoN på denna punkt.
Jag antar att en metod är den som LoL kör på, dvs. att ge spelet en mer casual känsla vilket får folk att inte bry sig lika mycket om det går åt helvete. Men det tror jag varken DotA eller HoN fans kommer att gå med på..

Som jag tidigare sagt, det bästa man kan göra är att försöka vara trevlig och medlande själv och inte reagera ilsket mot laget även om de gör fel för det kommer inte hjälpa dem spela bättre vid nästa tillfälle..

Så sant, så sant... Nu när du la upp det på detta viset så var det ju självklart till att communityn ser ut som den gör, med tanke på att det faktiskt behövs ett otroligt teamwork i dessa typen av spel.

Permalänk

Ja och det som gör HoN så otroligt roligt som jag ser det är när man trots svårigheterna ibland spelar helt fantastiska matcher med folk man aldrig träffat förut.

Permalänk
Medlem

Så sant som det är sagt! Bloodgrin, kan inte annat än att hålla med dig.

Permalänk
Medlem

Det är rätt kul med Free2Play också, skapade ett nytt konto (MrEssin) som jag ska köra 100%solo på så ska vi se hur det går. Lite segt att spelet missar att regga matcher ibland bara, tappade en 17/1 chipper match på det kontot =(

Fast för ovanlighetens skulle lyckades jag ha lite flyt också och fick för första gången någonsin en FÖRLUST som inte räknades, är rätt säker på att jag bara förlorat vinster tidigare

Gå mitten med en stark ganker är nog mitt bästa tips för lägre lvl spel.. Också lite kul med Basic kontot för man blir tvingad att köra heroes man inte annars skulle för de finns så få att välja på.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Smart, det ska jag också göra.

Permalänk
Medlem

Inte så roligt för de nya spelarna och inte för S2Games heller -.-

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Inte så roligt för de nya spelarna och inte för S2Games heller -.-

Om inte S2 skulle gilla det skulle de inte ha skapat subaccounts..
För nya spelare kan jag till viss del hålla med om, men sedan är jag nog en av de minst rageande spelarna jag träffat och jag behandlar nya spelare på ett vänligt sätt och försöker ge dom tips istället för att skrika: noob, retard m.m. som resten av laget brukar göra ^^
Så överlag tror jag de nya spelarna uppskattar mig i laget..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Någon som vet när statsen funkar till 100%? För mig kommer det inte fram match info efter matchen är slut.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Skriv /gi i början på varje match. Står det -1 under matchid är det bara att lämna för matchen kommer inte recordas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordh:

Skriv /gi i början på varje match. Står det -1 under matchid är det bara att lämna för matchen kommer inte recordas.

Åfan det visste jag inte, ja det är lite segt att vinna en episk match och sedan inte få den recordad
Tappade 3 matcher med över 10k/d igår =(

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Direkt efter att ha sett lite i filmen så undrar jag hur han inte kommer vara op, alla skillsen kändes nästan snuskigt bra. Fast det är för tidigt att dra slutsatser utan att ha testat och sett honom i action. Synd att man lär få vänta en månad eller mer innan man får testa honom. Något jag skulle vilja se är statistik på hur många som verkligen köpt monkey king, inte för att jag tror de kommer släppa det (jag tillhör skaran som bojkottar att köpa EA-hjältar).

Jag gillar verkligen Hellbringer alt-skinnet så det blir instant köp om det inte är svindyrt.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Direkt efter att ha sett lite i filmen så undrar jag hur han inte kommer vara op, alla skillsen kändes nästan snuskigt bra. Fast det är för tidigt att dra slutsatser utan att ha testat och sett honom i action. Synd att man lär få vänta en månad eller mer innan man får testa honom. Något jag skulle vilja se är statistik på hur många som verkligen köpt monkey king, inte för att jag tror de kommer släppa det (jag tillhör skaran som bojkottar att köpa EA-hjältar).

Jag gillar verkligen Hellbringer alt-skinnet så det blir instant köp om det inte är svindyrt.

Jag har aldrig förstått hur folk kan anse heroes vara OP innan de ens sett vilka nummer (dmg m.m) skillsen har..
Sen så släpper de ju inte alla nya heroes som easy access, drunken master senast är ett exempel. Och annars kan du alltid testa heron i Practice även om den är EA. Jag skulle inte säga att jag gillar EA heller, fast jag bryr mig egentligen inte så mycket. S2 måste ju få inte pengar för att kunna fortsätta driva servrar och släppa nytt material. Sedan måste företag också gå med vinst.. Den som inte fattar detta eller klandrar S2 för det kan ju inte förstå mycket om hur världen fungerar..
För övrigt tror jag det är en hel del som köpt Monkey King, sett han i rätt många games. Jag tror inte jag kommer köpa någon easy access, brukar bara använda mina coins på skins och liknande..

Ja kommer nog inte köpa HB, om det inte är limited time dvs, då måste det köpas av principskäl

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Wow den gubben ser helt op ut ... Hoppas på en tidigt nerf då :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Jag har aldrig förstått hur folk kan anse heroes vara OP innan de ens sett vilka nummer (dmg m.m) skillsen har..
Sen så släpper de ju inte alla nya heroes som easy access, drunken master senast är ett exempel. Och annars kan du alltid testa heron i Practice även om den är EA. Jag skulle inte säga att jag gillar EA heller, fast jag bryr mig egentligen inte så mycket. S2 måste ju få inte pengar för att kunna fortsätta driva servrar och släppa nytt material. Sedan måste företag också gå med vinst.. Den som inte fattar detta eller klandrar S2 för det kan ju inte förstå mycket om hur världen fungerar..
För övrigt tror jag det är en hel del som köpt Monkey King, sett han i rätt många games. Jag tror inte jag kommer köpa någon easy access, brukar bara använda mina coins på skins och liknande..

Ja kommer nog inte köpa HB, om det inte är limited time dvs, då måste det köpas av principskäl

Siffrorna spelar rätt liten roll tbh. Att ge en ranged agility carry med "vettiga" attackmodifiers som den här extra-attackspeed-grejjen BÅDE en stun en slow och AOE armorreduction +dmg är rätt löjligt. Visst den är "vek" och har inga direkta escape mechanisms, men ultin som både sköld och buff tillsammans med pushback räcker nog. Jämför t.ex. med flint som har en skill som endast ger range, en slow och en lång range snipe-ulti. Den här får attackspeed och range från en ability, har också en AOEslow men ÄVEN en stun.

Eller t.ex. en hero från en annan del av spektrat andromeda, som är en agility med en stun, men har löjligt kort attackrange, AOE armorreduction och en damage aura, ingen slow ingen sköld, dock en swap som escape/initiate som sätter antingen dig eller din ally mitt i harms way.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slackr:

Siffrorna spelar rätt liten roll tbh. Att ge en ranged agility carry med "vettiga" attackmodifiers som den här extra-attackspeed-grejjen BÅDE en stun en slow och AOE armorreduction +dmg är rätt löjligt. Visst den är "vek" och har inga direkta escape mechanisms, men ultin som både sköld och buff tillsammans med pushback räcker nog. Jämför t.ex. med flint som har en skill som endast ger range, en slow och en lång range snipe-ulti. Den här får attackspeed och range från en ability, har också en AOEslow men ÄVEN en stun.

Eller t.ex. en hero från en annan del av spektrat andromeda, som är en agility med en stun, men har löjligt kort attackrange, AOE armorreduction och en damage aura, ingen slow ingen sköld, dock en swap som escape/initiate som sätter antingen dig eller din ally mitt i harms way.

Fast alla hans spells kan man nästan undvika, enda som är targeted är stunnen...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Kan väl tycka att det är mycket som spelar in i att många av de nya osedda hjältarna nästan alltid får OP stämpel på sig innan någon testat dem. Presentationsfilmerna som började göras för nya hjältar är gjorda i hänseende för att få hjälten att se cool och imba ut, så att det blir lite WOW faktor över det hela. Därmed är det inte konstigt att man tycker att de verkar OP. Men jag håller med om att hans attackmodifiers har potential att vara för bra, blir intressant att se om de lyckas med balanseringen från början.