Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Före
100% platta
99% docka
0 h i standby

Efter
100% platta
67% docka
6 h i standby

Ska man tycka att dessa siffror är bra..?

Njaa, haha fast de är nog ganska normala siffror då om jag jämnför mot de jag fick igår efter 6 h standby.. 75%..
Men det ända jag bryr mig om mest är att inte dockan ska pissa massa batteri under den tiden maskineriet är absolut avstängt.

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Medlem

Något nytt om ifall ICS kommer att komma till transformern?

Visa signatur

---

Permalänk

För er med problem med batteritiden på dockan att den laddar ur i standby och även avstängd.

Ring asus, är ett känt problem med dockorna där serienr börjar på bk50.

Jag har precis fått min tillbaka från reparation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Som sagts tidigare, skype video kommer säkert snart att funka och Handelsbanken.se via webläsaren på plattan funkar utmärkt. Självklart skall det inte funka med automatisk inloggning på kontona om man kan utföra transaktioner till andra konton än sina egna, tänk om du glömmer paddan någonstans?

Jag var och kände på Asus transformer och Acer a500 i Lördags på Media Markt för att jämföra lite. Båda hade Honeycomb 3.2 (iaf Transformern). Funkade väldigt bra båda två.
Det jag hängde upp mig på var att Transformern har "vassa" kanter, hade plastig o "kall" baksida. Acern var mycket skönare att hålla i men kändes mycket klumpigare samt att baksidan kändes ömtålig mot repor.
Svårt val detta tycker jag, iof är Acern 500 spänn billigare nu så det känns som ett bättre köp (jämför 32 gig utan docka). Dessutom mer anslutningar...hmmm får se vad detta blir

EDIT: Samsung Galaxy Tab 10.1 går fetbort, den har knappt några anslutningar och känns som en ripoff av Ipad 2. Mycket skönare att hålla i än både transformern och acern, men som sagt, dåligt med anslutningar.

De finns numera stöd för video samtal på eee pad.

Skrivet av Legon222:

Hallå där!
Har ni problem med omstarter på plattan?

Jag har haft lite otur med mitt köp..
Den första jag fick fungerade inte tangentbordet men plattan var bra, när jag fick min utbytt till en ny så startade plattan om sej hela tiden och tillslut hamnade den i en loop som inte gick att gå ur, lika illa när jag fick den utbytt så började den att starta om väldigt ofta 1gång/5 minuter så jag lämnade även tillbaka den,TRIST..

Nu väntar jag på min fjärde platta men börja fundera på om de är ostabila?
Enligt supporten skall det inte vara så.

Tyvärr finns det inte något alternativ till denna platta.. MÅSTE HA EN men den skall ju fungera tycker jag..

Konstigt, aldrigt hört nått liknande tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakz:

De finns numera stöd för video samtal på eee pad.

Konstigt, aldrigt hört nått liknande tidigare.

Menar du i google talk eller i skype?? I google talk har det funnits ett litet tag nämnligen..

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Medlem
Skrivet av wangox:

Menar du i google talk eller i skype?? I google talk har det funnits ett litet tag nämnligen..

Skype

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakz:

Jasså, men då är det ju ritkgt nice.. Men fungerar det till Transformern eller? Optimerat för HC eller ej??

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Skrivet av Stakz:

Än har inte jag fått den uppdateringen i alla fall (Transformerägare). Kika på listan för uppdaterade enheter (tagen i Marketappen:11/8-2011 kl 09:32)

Tror dock inte att det är så långt borta då listan för uppdaterade enheter växer stadigt.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Skrivet av Hotel_Golf:

Än har inte jag fått den uppdateringen i alla fall (Transformerägare). Kika på listan för uppdaterade enheter (tagen i Marketappen:11/8-2011 kl 09:32) http://db.tt/d31bPxd

Tror dock inte att det är så långt borta då listan för uppdaterade enheter växer stadigt.

Hur tar man skärmdumpar i Android?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakz:

Konstigt, aldrigt hört nått liknande tidigare.

Tydligen fel på den serien, hoppas på en ny i dag.

Permalänk
Skrivet av el_genius:

Hur tar man skärmdumpar i Android?

Settings -> Screen -> kryssa i Screenshot

Sedan tar du skärmdump genom att hålla inne Recent Apps-knappen.

Permalänk
Skrivet av formerself:

Settings -> Screen -> kryssa i Screenshot

Sedan tar du skärmdump genom att hålla inne Recent Apps-knappen.

Funkar endast med Honeycomb antar jag?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Funkar endast med Honeycomb antar jag?

Jajjemen!
Annars så får du leta efter appen "screenshot" dock så kräver detta att du har en rootat system

Länk: https://market.android.com/details?id=com.geeksoft.screenshot...

Permalänk
Skrivet av el_genius:

Funkar endast med Honeycomb antar jag?

Jo. Jag brydde mig inte om att specificera det eftersom det är trots allt diskussionstråden om Transformern.

Permalänk

Min docka serisnummer börjar på B50K och har problem med att den laddar ur sig väldigt fort i standby om man lämnar enheten ihopdockad. Kan det vara ett problem jag kan få fixat sa du?

Jag löser det mest genom att lägga dockan själv på laddning över natten medans jag använder bara plattan på kvällen och sen kopplar ihop dem igen på morgonen.

Fast hmm kopplade ihop dem i morse vid kl7 då var plattan 96%, dockan 100%, nu efter 8.5h är plattan 100% och dockan 72%.
Men det är ungefär samma takt dockan laddar ur sig om man bara låter den ligga dockad över natten.
ligger plattan själv över natten tappar den kanske 5% batteri bara medans dockan tappar 50% på samma tid om den hade varit kopplad istället.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk
Skrivet av Zalamander:

Min docka serisnummer börjar på B50K och har problem med att den laddar ur sig väldigt fort i standby om man lämnar enheten ihopdockad. Kan det vara ett problem jag kan få fixat sa du?

Jag löser det mest genom att lägga dockan själv på laddning över natten medans jag använder bara plattan på kvällen och sen kopplar ihop dem igen på morgonen.

Fast hmm kopplade ihop dem i morse vid kl7 då var plattan 96%, dockan 100%, nu efter 8.5h är plattan 100% och dockan 72%.
Men det är ungefär samma takt dockan laddar ur sig om man bara låter den ligga dockad över natten.
ligger plattan själv över natten tappar den kanske 5% batteri bara medans dockan tappar 50% på samma tid om den hade varit kopplad istället.

Japp, hade liknande problem, fick skicka in min på reparation.

asus sverige: 046-858769407 09:00-17:00 Mon. ~ Fri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Är det någon som fått sin utbytt/lagad pga backlight bleeding?

Jag fick min första platta utbytt pga back-light bleeding. Den andra lämnade jag tillbaka för att webbläsaren kraschade konstant så nu kör jag med min gamla netbook som klarar surfandet bättre utan krascher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

Beställde precis en transformer, stog mellan en macbook air eller denna(ipad är inget intressant enligt mig),

Nöjd över å köra tablet ist för bärbar?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Jag tror att skype stödjer videosamtal nu, de stog iaf de när ja uppdatera, listan kom upp med enheter sen stog de oxå att alla som hade android 1.6 (tror jag) eller senare också hade stöd....

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det existerar adaptrar som omvandlar en SD port till en USB port ?

Detta apropå att själva transformerpaddan bara har ett SD uttag. Det blir lite jobbigt i längden att behöva docka plattan med tangentbordet för att kunna koppla in en USB sticka.

På Webhallen säljer dom tydligen något sånt här :
http://www.webhallen.com/hardvara/137534-asus_eee_pad_transfo...

Dock har dom glömt att tala om vad sjutton det är för något. Är det vad jag söker tro ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Någon som vet om det existerar adaptrar som omvandlar en SD port till en USB port ?

Detta apropå att själva transformerpaddan bara har ett SD uttag. Det blir lite jobbigt i längden att behöva docka plattan med tangentbordet för att kunna koppla in en USB sticka.

På Webhallen säljer dom tydligen något sånt här :
http://www.webhallen.com/hardvara/137534-asus_eee_pad_transfo...

Dock har dom glömt att tala om vad sjutton det är för något. Är det vad jag söker tro ?

Hej!
Adaptern gör det möjligt att ansluta USB-enheter via specialuttaget på botten av Eee Pad. Dockan kan inte användas samtidigt då.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Skrivet av cheddar_bob5:

Före
100% platta
99% docka
0 h i standby

Efter
100% platta
67% docka
6 h i standby

Ska man tycka att dessa siffror är bra..?

Hej,

Asus har lämnet ett svar kring tangentbordsdockan och dess batteriprestanda;
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179048

Där finns information för att testa ifall din enhet kan vara drabbad.
Om den är drabbad - kontakta isåfall vår support för ett vanligt garantiärende.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!
Adaptern gör det möjligt att ansluta USB-enheter via specialuttaget på botten av Eee Pad. Dockan kan inte användas samtidigt då.

Mvh
Asus Sverige

Aha, men det låter ju alldeles utmärkt.
Det är ju ändå när man inte använder dockan som man vill ha möjligheten att använda USB. Kör man med dockan så har ju den USB.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Nöjd över å köra tablet ist för bärbar?

Ja absolut, fick jobbet att betala lite appar som jag ska se testa runt lite med, ska se om jag kan byta ut min jobbbärbara mot denna tablet helt och hållet, med remote desktop till windows maskiner osv.

Permalänk
Skrivet av aptjack:

Ja absolut, fick jobbet att betala lite appar som jag ska se testa runt lite med, ska se om jag kan byta ut min jobbbärbara mot denna tablet helt och hållet, med remote desktop till windows maskiner osv.

Jag har gjort samma sak i tjänsten och det fungerar i regel ganska bra.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotel_Golf:

Jag har gjort samma sak i tjänsten och det fungerar i regel ganska bra.

Yrke: It-Tekniker.

Samma som mig då typ, har du några appar att rekomendera?

Permalänk
Skrivet av aptjack:

Yrke: It-Tekniker.

Samma som mig då typ, har du några appar att rekomendera?

Använder Asus inkluderade My Desktop (splashtop) via "My Cloud" - För fjärrkontroll av PC.
Polaris Office - Textredigering, en mycket bra sådan som ser bra ut på plattan, fördelaktigt att ha dockan.
Dropbox samt Asus webstorage - Fillagring samt delnin av dessa.
Bankdrod - Enkel bankapplikation, översikt av in och utflöde på privata konton.
Diceplayer - Uppselning av film i full HD. Efter vidare test är konverteringen undertextformat ibland bristfällig!
Evernote - Kortare anteckningar med eller utan bild. Dokumenten finns sedan tillgängliga på de flesta plattformar. iOS, Mac och PC.

Kan tillägga att jag fortfarande är i utforskningsstadiet av Market, letar efter ytterligare applikationer för produktivitet.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk

Har enbart plattan, utan docka, men tycker ändå att den drar mycket batteri i standby. Har serien som börjar med B50K, finns batteri-sluk-problemet även utan docka? Bör man samla lite siffror på batterstatus vs tid innan man kontaktar Asus för ett ev supportärende?
(Jag brukar stänga av den helt, nattetid, inte i standbyläge.)

Permalänk
Skrivet av blue_swede:

Har enbart plattan, utan docka, men tycker ändå att den drar mycket batteri i standby. Har serien som börjar med B50K, finns batteri-sluk-problemet även utan docka? Bör man samla lite siffror på batterstatus vs tid innan man kontaktar Asus för ett ev supportärende?
(Jag brukar stänga av den helt, nattetid, inte i standbyläge.)

Hej!

Eee Pad Transformer (plattan) är inte drabbad. Standbytiden kommer dessvärre bero på väldigt många olika faktorer - och den största bidragande faktorn är just hur Android 3 fungerar.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk

Aaah, tack för vänligt svar på en ängslig och lite pinsam fråga!