Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem

En annan bild från Dota 2, Vengeful spirit, hon har inte 6 ability slots...

Edit

Shadow fiend, har 6, 3 är för hans "händer"...

edit2: Var visst en för hög siffra

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAAnen:

Såg den tidigare idag och det är garanterat en riktig bild från Dota2! Vad som är intressant i bilden är att det finns plats för 6 abilities. Jag hoppas verkligen inte att det blir några summoner abilities á la LoL..

Annars verkar grafiken väldigt clean och skön! Kan nog bli bra

Edit: En till btw!

http://i.imgur.com/SdLoW.jpg

Tvivlar jag på, eftersom Nevermore/ShadowFiend/SoulStealer har även han 6st abilities, varav 3 av dem är tagna av hans första spell, så då stämmer det med antal skillslots.

Permalänk
Medlem

lol. Alla postade shadow fiend exakt samtidigt...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

http://heroes-ofnewerth.blogspot.com/2011/08/leaked-ingame-do... har alla screenshots som läckts hittills, bl.a. Roshan är med på en bild. Är ju en jäkla tur att man kan ändra keybinds i det spelet i alla fall, kommer ju får ryck ifall jag ska trycka på z,x,c,v,n för att använda items. Fast man kanske vänjer sig..

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Dessa bilder ska vara 4 månader gamla, och man ska nog helst vänta tills Gamescom! Jag kan inte vänta!

Permalänk
Medlem

Nu är frågan hur bra pathing, response och effekterna är...
Jag tycker det är synd att det har kastats mycket skit på S2, för dem har gjort ett förbannat bra jobb faktiskt!

Ska bli roligt att testa Dota 2. Må den bäste vinna!

Permalänk
Medlem

Jag kommer garanterat köpa Dota2 när det släpps och jag kommer garanterat fortsätta spela HoN också. Så mycket olika heroes och så mycket skillnad på spelet nu för tiden att jag inte kommer släppa det bara för att det kommer ett nytt spel i samma genere.

Och för alla ni som tror att det kommer släppas snart, kolla här http://developer.valvesoftware.com/wiki/Valve_Time

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LituM:

Nu är frågan hur bra pathing, response och effekterna är...
Jag tycker det är synd att det har kastats mycket skit på S2, för dem har gjort ett förbannat bra jobb faktiskt!

Ska bli roligt att testa Dota 2. Må den bäste vinna!

Måste hålla med dig där, S2 har gjort ett riktigt bra jobb.

Permalänk
Medlem

Lite mer on topic:

Ser fram emot Dota 2 samtidigt som jag älskar hon dock blev jag lite besviken på grafikstilen i dota 2. men ska bli roligt att se mer gameplay från gamescon eller något annat roligt. Nu finns det för lite info om spelet tycker jag...

offt
Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Lite mer on topic:

Ser fram emot Dota 2 samtidigt som jag älskar hon dock blev jag lite besviken på grafikstilen i dota 2. men ska bli roligt att se mer gameplay från gamescon eller något annat roligt. Nu finns det för lite info om spelet tycker jag...

Jag tycker också DotA2 tyvärr är lite för cartoony, fast det var ju att vänta. Man ser tydligt att det är source engine iaf, lite samma estetik som TF2 nästan..

För övrigt så tycker jag Shadow Fiend (i HoN, SS) ser konstigt liten ut om man t.ex. jämför med Doom Bringer..

Det viktigaste för mig är iaf att de har höjt gamespeeden till samma som HoN och inte har kvar slooooooooow moooooootion som det är i DotA..

offt
Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Själv gillar jag grafikstilen i Dota 2, tecknad med mjuka övergångar. Det krävs dock mycket mer än bara grafik för att jag ska börja spela det, ska bli sjukt intressant att se gameplay på gamescom, innan dess kan man verkligen inte säga mycket om hur dota 2 kommer att bli. Även om jag finner det väldigt osannolikt att det inte kommer sälja bra och bli dåligt. Btw finns det inte en dota 2 tråd, senaste siderna har verkligen handlat mer om dota 2 än om HoN

offt
Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk

Någon som ska va med i denna turneringen?

http://www.beyondgaming.com/page/twitchtvhon

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Själv gillar jag grafikstilen i Dota 2, tecknad med mjuka övergångar. Det krävs dock mycket mer än bara grafik för att jag ska börja spela det, ska bli sjukt intressant att se gameplay på gamescom, innan dess kan man verkligen inte säga mycket om hur dota 2 kommer att bli. Även om jag finner det väldigt osannolikt att det inte kommer sälja bra och bli dåligt. Btw finns det inte en dota 2 tråd, senaste siderna har verkligen handlat mer om dota 2 än om HoN

Dota 2 kommer att vara större inom turnerningar eftersom Valve tar pengar från sin egen plånbok. Visst, S2 gör även det, men det är enbart några tusen dollar. Så rent ut sagt, Dota 2 kommer få den här "Högnivå".

Dessa screenshots är enligt dota2.de 4 månader gamla. Så bättre kommer det garanterat att bli.

offt
Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Dota 2 kommer att vara större inom turnerningar eftersom Valve tar pengar från sin egen plånbok. Visst, S2 gör även det, men det är enbart några tusen dollar. Så rent ut sagt, Dota 2 kommer få den här "Högnivå".

Dessa screenshots är enligt dota2.de 4 månader gamla. Så bättre kommer det garanterat att bli.

Igen, Källa tack, i detta fall mer än någonsin!! För Valve har ALDRIG tidigare supportat ett spel med e-sport potential (se t.ex. CS:S eller TF2). Det är klart att detta kan förändras, men innan jag ser ett officiellt uttalande om att de kommer stödja spelet ekonomiskt så tänker jag gå på deras tidigare facit och säga att de kommer inte göra det! Men igen, ge mig gärna en källa, jag har gärna fel i detta fall!
DotA2 turneringen är inget bevis på att de kommer stödja spelet. Den är 100% marknadsföring och de lägger dessa pengar på denna turnering istället för att lägga dessa pengar på annan form av reklam då man vet att den stora delen av potentiella köpare är de "redan troende" dvs de som spelar DotA/HoN och även LoL till viss del. Att man lägger mycket pengar på en första "se på oss" turnering som marknadsföring är inget bevis på att man kommer stödja spelet ekonomiskt när det väl kommit ut.

Jag ser fram emot att se DotA2 lika mycket som någon annan och jag har 5år av DotA bakom mig innan jag började med HoN men jag tycker inte folk ska dra för stora växlar av saker innan vi vet något officiellt. På internet så går det ungefär en mellanhand från att någons totala påhittade lögn blir en officiell sanning

offt
Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Nu kom jag på en sak. Alla som tycker att allt och alla på HoN suger, men ändå spelar det (:p) kanske sticker över till DotA2 och börjar gnälla på det ist, och så får vi lugn och ro i HoN

Permalänk

Alla ignorerar fortfarande varför inte vissa games recordas? Jävligt illa varit såhär i flera månader till och från. Någon som har info???

EDIT: Vissa servrar stod det -1 på men de funkar inte nu. S2 fortsätter pumpa ut hjältar men skiter i oss i EU.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Bara jag som tyckte att spelet såg trångt ut?

Permalänk
Medlem

Bara det har "låga" system krav.

Permalänk
Medlem

Lite ni kanske inte sett

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad och inlägg redigerade*
På diverse hat mot HoN och lite svar på de inläggen.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Nej uscha vilken idé skulle bli alldeles för komplicerat tycker jag och finns så många sätt detta systemet skulle kunna abusas. Nej tack!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Nej uscha vilken idé skulle bli alldeles för komplicerat tycker jag och finns så många sätt detta systemet skulle kunna abusas. Nej tack!

Abusas? Läste du topicen ens?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Abusas? Läste du topicen ens?

Yes, min åsikt kvarstår...

Sedan är det lite orealistiskt, att varje gång en person blir reportad då i ett "Professional game" att en GM ska ta tag i ärendet och manuellt gå över ifall han borde få sina stats halverade... Sedan att det bara fungerar i solo-matchmaking är lite weird tycker jag, de flesta jag känner spelar aldrig solo, så då får dem/jag aldrig chansen att kunna gå upp i rep.

Bättre då att göra att man bara kan "UP" motståndar laget och tillåta det i team-mm eller bara tillåta att man "UP" motståndar laget i Team-mm och alla i solo mmr...

Sedan är de flesta som redan påvisats ganska idiotiska i HON och kommer därför inte att ge "UP" just av denna anledningen
Jag skulle inte orka efter varje match gå igenom vilka personer jag skulle vilja "UP" utan bara dra vidare till nästa match, kommer knappt ihåg vem som sagt/gjort vad i matchen då jag fokuserar på laget och inte individer.

Just my 5 cents.

Tror fortfarande systemet är orealistiskt komplicerat but still, gl hf

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Yes, min åsikt kvarstår...

Sedan är det lite orealistiskt, att varje gång en person blir reportad då i ett "Professional game" att en GM ska ta tag i ärendet och manuellt gå över ifall han borde få sina stats halverade... Sedan att det bara fungerar i solo-matchmaking är lite weird tycker jag, de flesta jag känner spelar aldrig solo, så då får dem/jag aldrig chansen att kunna gå upp i rep.

Bättre då att göra att man bara kan "UP" motståndar laget och tillåta det i team-mm eller bara tillåta att man "UP" motståndar laget i Team-mm och alla i solo mmr...

Sedan är de flesta som redan påvisats ganska idiotiska i HON och kommer därför inte att ge "UP" just av denna anledningen
Jag skulle inte orka efter varje match gå igenom vilka personer jag skulle vilja "UP" utan bara dra vidare till nästa match, kommer knappt ihåg vem som sagt/gjort vad i matchen då jag fokuserar på laget och inte individer.

Just my 5 cents.

Tror fortfarande systemet är orealistiskt komplicerat but still, gl hf

GM Måste gå igenom varje report ändå. Att han ser bara till att Klicka in 1 prick är inte så extra mycket jobb. 2 Klick ger nergradering.

Om du nu endast spelar med vänner, så vad ska du göra i pro mode? Syftet är mer för dom som spelar själv.

Sen om spelare inte vill ge UP gör inget. Inte hela världen. Lite roligt "orka", hehe, 1 klick för den spelare som spelade samt betedde sig utmärkt får en simpel UP klick.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

GM Måste gå igenom varje report ändå. Att han ser bara till att Klicka in 1 prick är inte så extra mycket jobb. 2 Klick ger nergradering.

Om du nu endast spelar med vänner, så vad ska du göra i pro mode? Syftet är mer för dom som spelar själv.

Sen om spelare inte vill ge UP gör inget. Inte hela världen. Lite roligt "orka", hehe, 1 klick för den spelare som spelade samt betedde sig utmärkt får en simpel UP klick.

Mer än ett klick då gå igenom för en GM måste ju titta på delar av matchen för att se vad som faktiskt hänt och många kommer att reporta folk för något litet säkert som GM kanske missar om han inte kollar på hela -> Mycket jobb.

Spelar med vänner men inte alltid man har 5 vänner att spela med, vore ju roligt om man ändå kunde joina dina teoretiska pro modes och slippa få andra idioter i laget eller i motståndar laget finns många som flamar ändå...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

HoN är nere just nu.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Nya Plague Rider avataren gillar jag skarpt spelar Plague rider extremt mycket som support när jag och mina polare eller clan spelar. Så har längtat efter en och denna passar mig perfekt!

Happy days!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Jävligt dålig att $2 att allt ska kosta guldcoins nu för tiden. Dota 2 kan inte komma snabbt nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Jävligt dålig att $2 att allt ska kosta guldcoins nu för tiden. Dota 2 kan inte komma snabbt nog.

Håller med dig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2