Permalänk
Medlem

Nvidia 3d vision!

Tjena, Fick precis hem mina 3d vision glasögon som jag beställde igår (tack inet för extremt snabb leverans!)
Måste bara säga att det är helt sjukt coolt! Jävlar asså! Man blir dock lite snurrig i början

Vet någon några spel som är coola att spela i 3d?

Permalänk
Medlem

crysis 2 ska ju gå att spela i 3d. men har dock aldrig provat

Permalänk
Medlem

Man kan själv se vilka spel som har stöd och hur bra stöd de har i Nvidias kontrollpanel, finns en lista man kan trycka sig fram till. Vet inte själv inga titlar, men testa skräck spel, de borde ju om något vara effektiva i 3d

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

okej tack för svaren. Försöker få igång det i Cryis 2 men får det inte att fungera :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av waagaard:

okej tack för svaren. Försöker få igång det i Cryis 2 men får det inte att fungera :S

Fick också hem 3D vision idag. Crysis 2 va första och enda än så länge jag testat men va tvungen att ladda batterierna i glasögonen nu så har inte testat så mycket. Men för mig verkade det funka iaf.

Installerade du senaste patchen till Crysis 2?

Permalänk
Medlem

Batman arkam asylum! Är väll ett av dem bästa spelen just nu med 3D stöd.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Fick det att fungera man va tvungen att ställa in "always" på "select when the displays 3d mode" !
Jävlar va najs de är! Testade också star craft 2 det var riktigt häftigt! Det kan man inte tro men det var det !
Måste vila ögorna nu ett tag sjukt snurrig:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Batman arkam asylum! Är väll ett av dem bästa spelen just nu med 3D stöd.

Ett av de bästa spelen överhuvudtaget

OT: Här är en lista från Wikipedia

Mafia II och H.A.W.X. är relativt roliga spel som jag kan rekomendera, hur mycket bättre de blir i 3D vet jag dock inte.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur man gör om man vill kolla på 3D filmer? Måste man Köpa speciella filmer eller kan man se vilken film som helst i 3D?

Permalänk
Medlem
Skrivet av waagaard:

Är det någon som vet hur man gör om man vill kolla på 3D filmer? Måste man Köpa speciella filmer eller kan man se vilken film som helst i 3D?

PowerDVD 10 har stöd för bluray 3d. Så har du en blurayläsare eller brännare så kan du köpa helt vanliga bluray 3d och kolla som på 3D- TV.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

Ok thx. Är de någon som vet om de kan vara "farligt" att sitta för länge i 3D? vet att man blir snurrig men det kan man leva med för studen.:p men man vill ju inte få några kroniska skador :s

Permalänk
Medlem

Ska IR-emittern alltid lysa grönt fast man inte använder den? Jag trycker på ON/OFF knappen men den lyser hela tiden ändå:/

Permalänk
Hjälpsam

Efter 10-15 minuters spelande blir jag rätt illamående och det håller i sig uppemot en timma.

Att vartannat öga får information åt gången känns inte helt sunt...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av waagaard:

Ok thx. Är de någon som vet om de kan vara "farligt" att sitta för länge i 3D? vet att man blir snurrig men det kan man leva med för studen.:p men man vill ju inte få några kroniska skador :s

Vet ej, i början påverkade det mig också. Det är liksom nya muskler och områden som ska tränas upp, numera blir jag knappt trött i ögonen och det är med 100% depth och hög convergence.

Skrivet av Megacrash:

Ska IR-emittern alltid lysa grönt fast man inte använder den? Jag trycker på ON/OFF knappen men den lyser hela tiden ändå:/

Det ska den inte. Brukar vara något annat program som drar igång den då.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ska IR-emittern alltid lysa grönt fast man inte använder den? Jag trycker på ON/OFF knappen men den lyser hela tiden ändå:/

Min ir emitter lyser starkt grön när 3d är aktiverat och svagt när det är avstängt..

Visa signatur

NIL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Botox:

Min ir emitter lyser starkt grön när 3d är aktiverat och svagt när det är avstängt..

Ah ok det stämmer, såg att den lyste starkare när jag körde igång fotovisnings-programmet, trodde man kunde stänga av lampan helt:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ah ok det stämmer, såg att den lyste starkare när jag körde igång fotovisnings-programmet, trodde man kunde stänga av lampan helt:D

Jag har satt en bit svart eltejp över för jag stör mig på små leds precis vid skärmen. Likadant med min skärmled

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

För att lira crysis 2 i 3d måste man ha senaste uppdateringen till crysis och senaste drivrutinerna till grafikkortet (280) Fast det är ändå inte så grymt i 3d imo

The witcher 2 assasins är riktigt grymt dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av waagaard:

Är det någon som vet hur man gör om man vill kolla på 3D filmer? Måste man Köpa speciella filmer eller kan man se vilken film som helst i 3D?

Filmer som finns uppladade i stereostropisk 3d går att kolla i 3d på, de är väldigt få men själv har jag avatar i 3d på datorn

Permalänk
Medlem

fått problem då glasögonen nu hålle rpå och blinkar så att det fungerar så man ser i 3d och sen lyser dem ljust så man inte ser 3d händer varje 5te sekund :S
Varför blir det så tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av waagaard:

fått problem då glasögonen nu hålle rpå och blinkar så att det fungerar så man ser i 3d och sen lyser dem ljust så man inte ser 3d händer varje 5te sekund :S
Varför blir det så tro?

Dålig laddning? Dålig sändning och mottagning mellan glasögon och sändare?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av GlidZ:

För att lira crysis 2 i 3d måste man ha senaste uppdateringen till crysis och senaste drivrutinerna till grafikkortet (280) Fast det är ändå inte så grymt i 3d imo

The witcher 2 assasins är riktigt grymt dock

Wow, håller med, Witcher 2 såg riktigt riktigt najs ut när man fick ratta in rätt läge på 3D styrkan. Dock hjälper inte ens 3D för att få mig spela Witcher 2 igen, har typ spelat sönder det sedan det släpptes hehe.

Permalänk
Medlem

Inte är det laddningen iaf ... Måste va mottagningen mellan glasögonen och sändaren.... för det gröna ljuset blinkar lite då och då.. hur rättar man till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GlidZ:

För att lira crysis 2 i 3d måste man ha senaste uppdateringen till crysis och senaste drivrutinerna till grafikkortet (280) Fast det är ändå inte så grymt i 3d imo

The witcher 2 assasins är riktigt grymt dock

Lustigt att jag spelat Crysis 2 i 3d enda sedan det släpptes och jag har inte installerat någon uppdatering.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Witcher 2 samt Metro 2033 är riktigt bra i 3D!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiklasN:

PowerDVD 10 har stöd för bluray 3d. Så har du en blurayläsare eller brännare så kan du köpa helt vanliga bluray 3d och kolla som på 3D- TV.

Skickades från m.sweclockers.com

Arcsoft rekomenderar jag!provat båda och arcsoft
funkar bättre tycker jag iaf.
De kostar en slant 5-700kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Lustigt att jag spelat Crysis 2 i 3d enda sedan det släpptes och jag har inte installerat någon uppdatering.

Jasså? Själv fick jag bara bild på ena ögat innan jag installerade den senaste uppdateringen, likaså för alla jag känner med 3d vision

Permalänk
Medlem

Jag spelade Crysis 2 i 3d vision surround några dagar efter att det släpptes Dock så är ju 3D:n i crysis 2 lite halvfake tyvärr

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av GlidZ:

Jasså? Själv fick jag bara bild på ena ögat innan jag installerade den senaste uppdateringen, likaså för alla jag känner med 3d vision

Skumt "/ För mig funkade det direkt efter jag installerat det från skivan bara några dagar efter det släpptes. Däremot har mitt börjat krångla efter alla patchar som kommit, nu vägrar det starta i 3d vision alls.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk

Assassins creed 2 eller Brotherhood, Witcher 2, Metro 2033, Batman Arkham Asylum. Det beror lite på vilket grafikkort du har. Witcher 2 kan kräva rätt mycket kräm men ser riktigt bra ut. Assassins creed är bra känsla med just att hoppa runt på hustak. Djupkänslan är fin där. Även Portal 2 fungerar bra i det avseendet.