Returnering av produkt - komplett
Min Sandforce SSD disk har strulat och fick nu min RMA godkänd.
Det är min första produkt jag returnerar och är därför lite osäker på några punkter.
Här är instruktionerna + villkoren jag fick i mail från komplett efter att de godkänt min ansökan.
Instruktioner:
1) Skriv ut detta mail eller bifogad PDF-fil och bifoga med din retur.
2) Skriv returnumret på utsidan av paketet (skriv aldrig på produktens originalemballage)
3) Försäkra dig om att produkten är väl emballerad enligt postens rekommendationer.
4) Skicka aldrig returen med vanligt brev, utan sänd paketet med Postens spårbara och försäkrade försändelse till:
Komplett.se
Kruthusgatan 19, Hiss 27
411 04 Göteborg
Villkor:
1) Produkter för ångrat köp ska återsändas i väsentligt oförändrat skick.
2) Utbetalning sker inom 10 dagar från det att vi behandlat och godkänt ärendet.
3) För snabbast möjliga hantering ber vi dig kontrollera att kontouppgifterna är korrekta.
4) Skulle produkten ej uppfylla kriterierna för ångrat köp återsänds denna mot undersökningskostnad, f.n. 250.-
inklusive moms samt fraktkostnad.
5) Samtliga tillbehör som medföljde produkten måste sändas med.
Det jag undrar är med samtliga tillbehör som medföljde produkten, innebär det att orginalkartongen måste skickas med? Jag har nämligen inte den kvar, har inte rum att samla på mig massa kartonger från små produkter. Dessutom så är jag inte 100% på vad som ingick, för jag antar att de vill ha med varenda skruv o.s.v.
Finns det möjlighet förutsatt att jag inte redan är körd angående kartongen och få fram en lista på vad min produkt innehöll exakt i form av skruvar + kablar o diverse? Jag har allt kvar, men tyvärr så köpte jag i samma runda en helt ny dator med all hårdvara för sig så jag vet inte riktigt vad som gick till vad.
Min produkt: Corsair Force GT 120GB