Returnering av produkt - komplett

Permalänk
Medlem

Returnering av produkt - komplett

Min Sandforce SSD disk har strulat och fick nu min RMA godkänd.

Det är min första produkt jag returnerar och är därför lite osäker på några punkter.

Här är instruktionerna + villkoren jag fick i mail från komplett efter att de godkänt min ansökan.

Instruktioner:

1) Skriv ut detta mail eller bifogad PDF-fil och bifoga med din retur.
2) Skriv returnumret på utsidan av paketet (skriv aldrig på produktens originalemballage)
3) Försäkra dig om att produkten är väl emballerad enligt postens rekommendationer.
4) Skicka aldrig returen med vanligt brev, utan sänd paketet med Postens spårbara och försäkrade försändelse till:

Komplett.se
Kruthusgatan 19, Hiss 27
411 04 Göteborg

Villkor:

1) Produkter för ångrat köp ska återsändas i väsentligt oförändrat skick.
2) Utbetalning sker inom 10 dagar från det att vi behandlat och godkänt ärendet.
3) För snabbast möjliga hantering ber vi dig kontrollera att kontouppgifterna är korrekta.
4) Skulle produkten ej uppfylla kriterierna för ångrat köp återsänds denna mot undersökningskostnad, f.n. 250.-
inklusive moms samt fraktkostnad.
5) Samtliga tillbehör som medföljde produkten måste sändas med.

Det jag undrar är med samtliga tillbehör som medföljde produkten, innebär det att orginalkartongen måste skickas med? Jag har nämligen inte den kvar, har inte rum att samla på mig massa kartonger från små produkter. Dessutom så är jag inte 100% på vad som ingick, för jag antar att de vill ha med varenda skruv o.s.v.

Finns det möjlighet förutsatt att jag inte redan är körd angående kartongen och få fram en lista på vad min produkt innehöll exakt i form av skruvar + kablar o diverse? Jag har allt kvar, men tyvärr så köpte jag i samma runda en helt ny dator med all hårdvara för sig så jag vet inte riktigt vad som gick till vad.

Min produkt: Corsair Force GT 120GB

Permalänk
Inaktiv

Det är enheten som räknas. Skruvarna är inte väsentlig i sammanhanget. Returnera väl packat så att inget går sönder på vägen tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Glöm inte ESD-påsen!

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Vad är ESD påse?

Permalänk
Inaktiv

Inte säkert att det medföljer en esdpåse. Kan vara en plastkartong.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

det som är med är en plast "kartong", 3,5" plåt, 8 skruvar, inget mer. om jag minns rätt.

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Medlem

Eftersom du gör en RMA behöver du bara själva enheten, ingenting annat.

Permalänk

Går det att lämna in på deras pick-up point eller måste man skicka med posten?

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilracerbil:

Går det att lämna in på deras pick-up point eller måste man skicka med posten?

När jag reklamerade mitt chassi så åkte jag till pick-up pointen, så det ska funka

Permalänk
Skrivet av TobbeG92:

När jag reklamerade mitt chassi så åkte jag till pick-up pointen, så det ska funka

Ok tack

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|