Permalänk
Medlem

Budget surf/film dator 4-5k

Hej!

Äntligen beslutat mig för att uppgradera min gamla surfdator, har tröttnat på att sitta i 2minuter av "svarar inte" varje gång jag byter flik.

Detta är vad jag har kollat på, absolut inte skrivet i sten på något sätt och vis men en början:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/754963/budget

Läste a8-3850 recension här på sweclockers och tyckte den såg rätt intressant ut. Frågan är om man ska gå med amd eller en i3?

Kommer inte att sitta och lira crysis 2 på max eller något sådant, kravet jag har är att kunna spela upp filmer i 1080p vilket denna plattform borde klara av utan några problem, eller?

430w nätagg borde väl räcka gott och väl? Inget separat grafikkort. Är det värt att betala några hundra extra för modulärt?

2x2gb ram eller 1x4gb, någon prestandaskillnad? Priset är mer eller mindre detsamma och ifall jag skulle vija uppgradera (vilket jag tvivlar på) så kan jag, eller vad säger ni?

Tror inte jag har några fler frågor i skrivande stund, lämna gärna era egna åsikter om ni tycker något är tokigt. Försöker som sagt att hålla kostnaderna till ett minimum eftersom jag planerar att uppgradera min spelrigg lagom till ivy bridge. Så en ssd känns lite overkill med tanke på priserna.

Tack på förhand!

/Edward

Permalänk
Medlem

ser väll fint ut, men du ska inte köra på fusion eller nått liknanade?

Och ja den kommer annars funka helt "prima":)
men jag skulle bytt nätagg, till te.x xfx 450 W eller nått liknande:)
Sedan kanske du vill ha ett mindre chassi, men det är ju en smaksak:)
jag skulle däremot tagit och kört 2x2 i ramen:)

Kan också tillägga att jag inte kan så mycket om fm1 socket:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |