Permalänk
Medlem

Om man nu ska köra 2x 6990 eller 2x 590 och dessutom lägga 40k känns det vääldigt dumt att inte köra på riktig vattenkylning.

Även om man har ett chassi med bra luftströmning så känns det som att korten kommer bli ganska varma om man ska köra överklockat och försöka trycka på så mycket AA och annat ögongodis man kan på 3 skärmar.

Hade ju själv inte bangat typ ett Silverstone TemjinTJ07B-W eller liknande ett par feta radiatorer i bottnen
För att inte snacka om hur sexigt det skulle bli rent utseendemässigt i lådan.

Visa signatur

| Chassi: FD Arc | Mobo: Asrock Extreme 4 gen 3 | CPU: i7 2600k + H100 | RAM: Vengeance 1866mhz |
| GPU: ASUS GTX 580 CUII | PSU: AX 850 | Skärm: Dell u2412m | Tbord + Mus: Filco Majestouch brown & Mx518!|

Permalänk
Skrivet av Decster:

Det ska följa med en Crossfire-brygga till varje grafikkort från AMD. (För Nvidia så följer det istället med moderkorten, afaik)

Till varje? Jag fick inget till mitt :/

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

om jag vore din kompis så skulle jag köpa detta och spara resten av pengarna http://www.inet.se/kundvagn/visa/753921/2011-08-18

+1 på det paketet

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk

tjena! Nu ha jag lyckas övertala honom att går ner priset! nu ska det vara max 18000 kr resten går till TV och möbler till nya lägenhet som han ska få 16 september några tips om dator 18000kr? Ta ATI eller Nvidia det spelar inget roll...

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av oGGamer:

+1 på det paketet

instämmer jag med, det där kommer äga alla spel de närmsta åren. Redan detta är jävligt extremt och jag kan inte förstå hur man kan lägga mer pengar på en dator för gaming. Lägg dock till 8 gig minne så det går upp i 16. Kostar inte så mkt extra med tanke på budget och håller man på med redigering så kanske man kan få användning av det.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Tyvärr han är döv så han hör inte ett dugg av sånt där. men kanske få känsla av bas men nej tack... bra förslag. Jag ha sagt till honom att skulle vara bra om han skaffa LED 50 tum eller något liknande. Jag tycker att han borde spara pengar till framtiden

Ok bittert
Ja han gör ju som han vill. Tror dock att han får 99% av samma prestanda fast för 20 eller 30k. Intel socket 2011 kommer ut i nov/dec, den kommer krossa både 2600K och äldre saker.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

När kommer den då? Jag ha sagt till honom att Bulldozer kommer släpps den 19 september, han kommer väl vänta tills bulldozer släpps men fråga är kommer bli socket 2011 bättre prestanda än Bulldozer tro? ska ta snack med honom snart han är på väg till mig och få se vad han säger

Verkar som att det blir väldigt sent i år eller under första kvartalet nästa år (rätta mig om jag har fel).
Enligt mig är det värt att vänta då det handlar om en ganska stor summa han ska handla för..
Tror intel's 2011 kommer klå bulldoser med hästlängder.

Visa signatur

- Köp bitcoins ⓑⓑⓑ

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Hej kära sweclockers medlem=)

Min kompis ha jobbat hårt i Norge 6 månader. Hans största dröm är ha bäst monster eyefinity. Jag ha sagt till honom att det räcka med 15-20k men han vägrar det. Då får man respekterar honom för det. Det är ju hans pengar...

Han vill ha värsta grafikkort 3x 6990 räcker det med 2 eller hur? Och Jag tog Intel 2600k för att han brukar redigerar film, bilder och fixa med musik. Vet ej vilken program han använder... och jag ha hört att 16 gb ram minne ska vara bra för allt. typ redigerar stämmer det?

Och ja han spelar 24/7 CS, CSS, WoW, MW2, BFBC 2 och SC2... Han ha redan bokat många kommande spelen Skyrim, Rage, Dead island, BF3, MW3 och m.fl!!!

så här ser ut min förslag kundvagn från älsskade inet
http://www.inet.se/kundvagn/visa/753609/2011-08-18

Några synpunkter? Ser det bra ut? Ha ni bättre förslag så gärna kommenterar med bättre förslag ^^

Som sagt det är hans pengar. Han vill ha den värsta! Det är nog allt tro jag... BTW han ha redan win 7 ultimate x64 så ni vet. Ja jag hjälper honom att bygga så montering från inet behövs inte ^^ Nu är det allt

Ha det trevlig kväll.

MVH

http://www.inet.se/kundvagn/visa/755477/2011-08-19

Du kan ha tre st 6990 i CF men endast 4 st kärnor utnyttjas i spel, så ett kort skulle ev bara räkna fysik, om du ställer in det, annars drar det bara ström.
Jag lade in ett rätt bra grafikkort för phys x men inte helt löjligt bra.
Skärmen valde jag 27'', men han har inte tänkt att lira 3d-spel eller? för då får man lägga på lite extra och ta 120Hz-skärm

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

svårt att tänka mig att någon lägger dom pengarna på en spel burk ......

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Hej!

Fan va kul för din kompis att köpa en värsting, det ska man fan unna sig någon gång i livet! Så oavsett vad alla andra här säger så vill jag bara gratta din polare för att göra det alla andra bara drömmer om!!

Men, kylningen är ett problem om du ska ha Silvertone låderna i den här specen för H100 passar inte till någon av Silverstone lådorna, tyvärr. Byt bort den här vattenkylningen till fet fläkt istället tex, http://www.inet.se/artikel/5321472/noctua-nh-d14 . I en så stort låda som du har så kommer ingen fläkt att behöva köra på max så ljudvolymen kommer inte att bli jobbig på något sätt.
Jag skulle också lägga några 1000 på att byta silverstones orginalfläktar mot några erkänt bra, det är det värt och föräbttrar både ljudvolymen och genomströmningen.

OM du av någon anledning vill spara några 1000 (eller omfördela) så skulle jag byta ner chassit mot ett Silverstone Raven RV03 istället och sätta två SSD i raid 0 eller öka till 32 GB minne (virtuellt filesystem i ram får SSD disken att verka långsam.. yay!!) skulle jag också göra i ett sånt här bygge och lägga ut några kr på att fixa en NAS eller extern backupenhet.

Men i vilket fall... fan va kul att fläska ut!

Permalänk
Medlem

Ehh med all respekt BareHipster, men FT02 i den ultimata datorn... tror inte det va?

Permalänk
Skrivet av Dansken88:

Hej kära sweclockers medlem=)

Min kompis ha jobbat hårt i Norge 6 månader. Hans största dröm är ha bäst monster eyefinity. Jag ha sagt till honom att det räcka med 15-20k men han vägrar det. Då får man respekterar honom för det. Det är ju hans pengar...

Han vill ha värsta grafikkort 3x 6990 räcker det med 2 eller hur? Och Jag tog Intel 2600k för att han brukar redigerar film, bilder och fixa med musik. Vet ej vilken program han använder... och jag ha hört att 16 gb ram minne ska vara bra för allt. typ redigerar stämmer det?

Och ja han spelar 24/7 CS, CSS, WoW, MW2, BFBC 2 och SC2... Han ha redan bokat många kommande spelen Skyrim, Rage, Dead island, BF3, MW3 och m.fl!!!

så här ser ut min förslag kundvagn från älsskade inet
http://www.inet.se/kundvagn/visa/753609/2011-08-18

Några synpunkter? Ser det bra ut? Ha ni bättre förslag så gärna kommenterar med bättre förslag ^^

Som sagt det är hans pengar. Han vill ha den värsta! Det är nog allt tro jag... BTW han ha redan win 7 ultimate x64 så ni vet. Ja jag hjälper honom att bygga så montering från inet behövs inte ^^ Nu är det allt

Ha det trevlig kväll.

MVH

Om han nu ska ha det värsta så kör på en http://www.inet.se/artikel/5315116/ocz-ssd-revodrive-3-240gb-... att ha OS på?
och ta bort ett grafikkort + lägg till bra vattenkylning istället!

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

Även jag tycker det är korkat att lägga så mycket pengar, om pengarna bränner i fickan så lägg lite på ett par FETA högtalare då (inte Cerwin Vega, de är kass), t.ex de här

Jag håller med. Blås för guds skull inte allt på datorn. I de prisklasserna får du betala dubbla priset och får knappt någon extra upplevelse, ser du skillnad på 80 och 100 fps? (om nu ens skärmen kan visa det).

Kringutrustningen är det som ger upplevelsen. Riktigt fina högtalare/hörlurar av klass, 3 Skärmar av lite bättre modell, En riktigt bekväm stol eller fåtölj osv osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

ÄNDA CHASSIT JAG KAN REKOMMENDERA FÖR ATT LUFTKYLA TVÅ 6990 ÄR FT02!

Nej. Tj11 kyler lika bra som ft02 och rv02/03 eftersom den har samma moderkorts orientation som tidigare nämda. Läs på innan du kommenterar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Lenovo X250 i7 8gb] [Lenovo x220 i7 8gb] [Asus PB278Q 1440p] [Sennheiser PC 360] [Grado SR80i]
[iPhone 6] [iPad 3] [Sennheiser hd25-1 ii] [Shure se215]

Permalänk

Tack för alla svar! Jag ha lyckas övertala honom att stiga ner till 18000 kr! Han ska behöva spara pengar till annan Tack för hjälpen

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Varför 590 eller 6990? Är det inte mycket bättre att satsa på två 580/70 eller två 6970? Lägre ljud och bättre kylning.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Är ju bättre att investera ~15k på en dator och sedan kunna uppgradera den under några år och behålla bra prestanda.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Instämmer i kören som tycker det är dumt att köpa en dator för dessa pengar. Jag kan tycka att om han nu ska satsa på Eyefinity ska han lägga pengar så han får bra skärmar och ev. ett schysst stativ. Sen att lägga mer än 15 papp på en dator är ju inte direkt någon långtida investering. Skärmar håller betydligt längre rent prestandamässigt..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Jag skulle köra radeon6990 och 3dvision. Fett najs!!

Permalänk
Medlem

I stället för 2st GTX 590 välj 3st GTX 580 av referensmodell , ~samma prestanda och pris men bättre temp då dom skickar värmen ut ur lådan.

Jag skulle välja en bra luftkylare framför fuskvatten vilken dag som helst , tänk dock bara på att alla minnen får inte plats under den.

Här har du en låda som kommer att tjäna er väl under många år oavsett om det ska kylas med luft eller vatten.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Hej kära sweclockers medlem=)

Min kompis ha jobbat hårt i Norge 6 månader. Hans största dröm är ha bäst monster eyefinity. Jag ha sagt till honom att det räcka med 15-20k men han vägrar det. Då får man respekterar honom för det. Det är ju hans pengar...

Han vill ha värsta grafikkort 3x 6990 räcker det med 2 eller hur? Och Jag tog Intel 2600k för att han brukar redigerar film, bilder och fixa med musik. Vet ej vilken program han använder... och jag ha hört att 16 gb ram minne ska vara bra för allt. typ redigerar stämmer det?

Och ja han spelar 24/7 CS, CSS, WoW, MW2, BFBC 2 och SC2... Han ha redan bokat många kommande spelen Skyrim, Rage, Dead island, BF3, MW3 och m.fl!!!

så här ser ut min förslag kundvagn från älsskade inet
http://www.inet.se/kundvagn/visa/753609/2011-08-18

Några synpunkter? Ser det bra ut? Ha ni bättre förslag så gärna kommenterar med bättre förslag ^^

Som sagt det är hans pengar. Han vill ha den värsta! Det är nog allt tro jag... BTW han ha redan win 7 ultimate x64 så ni vet. Ja jag hjälper honom att bygga så montering från inet behövs inte ^^ Nu är det allt

Ha det trevlig kväll.

MVH

Med tanke på datorns enorma prestanda så kan det vara värt att skaffa en skärm med 2560x1600p istället, det vore sorgligt om han köper en sy dyr dator men inte använder maximal upplösning

Visa signatur

Med plutonium tvingar vi dansken på knä!

Permalänk
Medlem

varför inte http://www.webhallen.com/hardvara/137588-asus_rog_mars_ii-pci... ??? ska det va det värsta så ska det fan va det ocksÅ! ursäkta språket

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Tycker det är kul att folk inte läser.

Han ska ha en dator för 18.000KR inte mer som han skrivit några gånger.

Permalänk
Medlem

-edit- hade missat sista delen. Men tycker det är tråkigt att folk är så negaiva över att någon vill köpa sin dröm dator.
SEn håller jag med om att man för sjukt mycket för 18-20k efter det handlar det mer om sin e-penis än märkbar prestanda i spel (:

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk

Jo man brukar alltid få med crossfirebrygga, har 4-5 st som ligger och skräpar i en låda. Om man får va med och tycka så tycker jag som någon skrev tidigare. Lägg pengar på bra högtalare och kanske en förstärkare i stället. Dom kommer han förmodligen ha glädje av mycket mycket längre än datorn.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

När kommer den då? Jag ha sagt till honom att Bulldozer kommer släpps den 19 september, han kommer väl vänta tills bulldozer släpps men fråga är kommer bli socket 2011 bättre prestanda än Bulldozer tro? ska ta snack med honom snart han är på väg till mig och få se vad han säger

Sandy bridge e bätre en bulldozer så mer värt att vänta på socket 2011 och istället för 2st 6990 så borde han köra 4 st gtx 580 är bätre i prestandar

Permalänk
Skrivet av smogy:

Nej. Tj11 kyler lika bra som ft02 och rv02/03 eftersom den har samma moderkorts orientation som tidigare nämda. Läs på innan du kommenterar.

Skickades från m.sweclockers.com

En liten brasklapp, kyler bättre om ni snackar luftkylning. Betydligt bättre fläktar (AP) samt flöde. Sen är det grym kvalitet rakt igenom.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Temjin TJ11B-W | Moderkort: Asus Maximus IV Extreme Rev B3 | CPU: Intel i7 2600K | Grafikkort: 2x MSI GF 580 GTX Lightning XE 3GB SLI | RAM: Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 920 | Nätagg: Antec High Current Pro 1200W | Systemdisk: Intel SSD 510 250GB | HDD: WD Caviar Black 1TB x2 | Skärm: BenQ TFT 24” XL2410T 120hz | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Black Mamba