Permalänk
Medlem

Tankar/råd inför HTPC-bygge.

Hejsan!

Jag har nu bestämt att jag vill ha en till dator av lite delar jag har kvar från mitt itx-bygge.
Tanken är väl också att den kommer aggera monterdator i UF-företag till våren.

Det som tänkt mig formmässigt är ett bygge i stil med Jonsson9's bygge i galleriet http://www.sweclockers.com/galleri/7570-yoshi-htpc-och-spelem...
Hoppas jag inte bryter mot något genom att länka..?

Tanken är iaf, att göra det litet och relativt kraftfullt. Så det är endast formen och storleken som jag tänkt att använda (som "mall") från ovanstående bygge.

Tankar hur jag kan göra/Råd? Vad jag ska göra, vad jag inte ska göra osv?

Tänkte att jag skulle sälja mitt DFI Lanparty Mitx mobo för att få råd med material osv, så får vi se sedan om datorn kommer innehålla Zacate eller Llano.
Ifall det blir Llano..så...får vi se hur jag löser det med kylning, om jag helt enkelt kör med originalkylaren eller om jag ordnar något tystare.

Ska antagligen rollas mattsvart, och såklart med en startknapp från Kjell o Company
Slot-in DVD läsare är möjlig..får se senare.

Tänkte att jag skulle försöka göra något snyggt ställ när jag har verkstad, så den kommer stå upp som dem äldre PS2'orna

Slänger in en snabb paint i hur jag tänkt mig (Paint-skillz a'la TE10)
har varit på G med HTPC's innan, men nu har jag verkligen allt jag behöver och kan starta (såfort jag har en design som funkar)

Uploaded with ImageShack.us

Visa signatur

Krusidullen är stulen