Hur mycket är detta paketet värt?

Permalänk
Medlem

Hur mycket är detta paketet värt?

Är på jakt efter en ny dator och det var en snubbe som uppmärksammade mig här på forumet och som pm'ade mig och frågade om jag är intresserad att köpa hans dator som han köpte för en månad sen. Detta är paketet:
i5 2500k
asus p8h61 - atx
asus 6850 1gb
8gb corsair
500gb wd caviarblack
630watt nätdel
fractal design r3 - helt ljuddämpat
benQ v2400 eco

Jag testade att hitta grejerna på inet men lyckades inte ens hitta vissa av grejerna.
Vad skulle ni säga att paketet är värt?
Och vad har ni att säga om paketet förutom det?
Tacksam för svar!

Permalänk
Avstängd

6k, men ta reda på vad nätaggregatet är för märke.

Permalänk
Medlem

Jau. Processorn är helt ny. Fin fint.

Det ända jag inte tycker om är grafikkortet.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/770815/2011-08-22
där är typ packetet.
plus
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=503071&gclid=CJiH-b7F46o...

= ~8800kr. Ny pris. Gissade mig fram till moderkort m.m och tog liknande prylar till dem jag inte hittade.

Ifall jag skulle ha köpt den datorn skulle jag nog inte betalar mer än 5-6000kr. För priset går ner ganska hårt.
Men som sakt, grafikkortet.. Skulle vilja se en 6870 minst eller 6950 där, så skulle den där datorn fungera helt fin fint
eller en 560 ti.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Ops vad vare jag sa att 6850 inte är bra.....

Permalänk
Medlem

Som sagt tidigare, ta reda på vad Nätdelan har för märke.
630W luktar ACE lång väg

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sayzk2:

6k, men ta reda på vad nätaggregatet är för märke.

Skrivet av Deaflong:

Som sagt tidigare, ta reda på vad Nätdelan har för märke.
630W luktar ACE lång väg

Aight, tack för svar!
Jag frågade om nätdelen och fick detta till svar:
" NZXT har gjort denna nätdel sa dem i butiken. mvh!"

Förändrar det något?

Permalänk
Medlem

Funkar det här paketet bra att uppgradera sen förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan86:

Funkar det här paketet bra att uppgradera sen förresten?

Ja, du kan ju uppgradera grafikkortet, slänga in dubbla grafikkort, uppgradera till i7an, ssd. Ja du, det finns möjligheter att uppgradera. Men onödig kostnad ifall du ska göra det inom ett år.
Det du kommer få spendera pengar på är nytt grafikkort. Vet inte när man gissar inom 2 månader ifall du vill kunna lira Bf3/mw3 och liknande spel på ganska bra grafik. Gissar på att ditt grafikkort kommer orka köra tex bf3, men det kommer ju inte se snyggt ut. Grafikkortet jag typ jag minst rekomenderar är 560ti eller 6950.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Alltså, det är en "okej" dator men definitivt inget speciellt. Själv så skulle jag lägga max 5000 på den. Räknar då även med skärmen som ärligt talat inte är något vidare. Förutsatt att du får med alla garantier och så. Som nämnt tidigare så sjunker priset ganska snabbt, och grafikkortet behöver bytas ut/kompletteras med ett till direkt om du vill kunna spela nya spel på bra inställningar.
Lägger du mer pengar än så så kan du lika gärna köpa en dator på inet istället, även om du räknar med monteringen.