Permalänk
Medlem

Steelseries 6gv2 vs Steelseries 7G

Steelseries 7G: http://www.inet.se/artikel/6900858/steelseries-7g-gaming-keyb...

Price: ~1100 SEK
Switch Type: Cherry MX Blacks
Switch Mounting: Plate
Keycap Printing: Laser Etched
Key Shape: Sculpted
Interface: PS/2 and USB
Rollover: NKRO
Layout: US ANSI, Large Enter Key, Small Backspace, Relocated Slash
Extra Features: USB hub, pass-through 3.5mm headphone and microphone jacks, detachable wrist-rest

________________________________________________________________________________________

Steelseries 6gv2: http://www.inet.se/artikel/6606163/steelseries-6g-v2-gaming-k...

Price: ~700 SEK
Switch Type: Cherry MX Blacks
Switch Mounting: Plate
Keycap Printing: Laser Etched
Key Shape: Sculpted
Interface: PS/2 and USB
Rollover: NKRO (PS/2) | 6KRO (USB)
Layout: US ANSI, Large Enter Key, Relocated [ /? ] key

BETALAR JAG 400 KR EXTRA FÖR EN USBHUB + HANDSTÖD?!?!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Tror det om man kollar på mionix tagentbordet som sweclockers testade förra veckan så verkade det vara tusen spänn dyrare för usb och lite ljus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem

7G har även sleevad kabel och kortare backspace :D. Om du inte behöver allt lull-lull som 7G har är 6Gv2 ett kanonköp.

Permalänk
Medlem

Japp, det gör du. Har ett 6gv2 och kan inte säga att man saknar varken usb-hub eller handleds-stöd.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Japp, det gör du. Har ett 6gv2 och kan inte säga att man saknar varken usb-hub eller handleds-stöd.

Exakt, har också ett 6gv2 och rekommenderar det starkt. Och ett handleds-stöd kan man ändå köpa till efteråt om man känner att det är ett måste.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Japp, det gör du. Har ett 6gv2 och kan inte säga att man saknar varken usb-hub eller handleds-stöd.

Skrivet av dwittenx:

Exakt, har också ett 6gv2 och rekommenderar det starkt. Och ett handleds-stöd kan man ändå köpa till efteråt om man känner att det är ett måste.

Vad är det som är bra med 6gv2? Jag spelar i princip bara MOBA och FPS.

Just de svarta switcharna tänker jag på. Vad är skillnaden mellan svarta och vanliga? Låter de mycket?

Tack på förhand!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Vad är det som är bra med 6gv2? Jag spelar i princip bara MOBA och FPS.

Just de svarta switcharna tänker jag på. Vad är skillnaden mellan svarta och vanliga? Låter de mycket?

Tack på förhand!

Skillnaden är svår att förklara. Det handlar om känslan, stunsen i tangenterna som är så mycket skönare än rubber dome(aka "vanliga tangenter"), för att inte tala om kvalitétskänslan. Du måste nästan testa det innan du köper, det är svårt att beskriva.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Vad är det som är bra med 6gv2? Jag spelar i princip bara MOBA och FPS.

Just de svarta switcharna tänker jag på. Vad är skillnaden mellan svarta och vanliga? Låter de mycket?

Tack på förhand!

Av de olika mekaniska brytarna är det de svarta som låter minst (någon får gärna rätta mig). Vad som är bra är väl mer personliga åsikter, men jag tycker om utseendet (inte så 'flashigt' som de flesta t-borden) och även "kännslan" är grym enligt mig.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Vad är det som är bra med 6gv2? Jag spelar i princip bara MOBA och FPS.

Just de svarta switcharna tänker jag på. Vad är skillnaden mellan svarta och vanliga? Låter de mycket?

Tack på förhand!

De svarta switcharna är linjära, dvs de klickar inte till när tangenten ger utslag (detta gör dom tystare bl.a.).
De är också de tyngsta (att trycka ner) av MX-switcharna, men fortfarande ganska lätta (smaksak här, är några grams vikt hit och dit).

De anses (av vissa, och tydligen av Steelseries) vara de bästa switcharna för gaming, men kan anses (igen, av vissa) vara obekväma att skriva mycket på (då man inte känner exakt när tangenten "tar" om man inte trycker ner dom i botten).

Bra info finns här:
http://www.overclock.net/keyboards/491752-mechanical-keyboard...

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svj0hn:

De svarta switcharna är linjära, dvs de klickar inte till när tangenten ger utslag (detta gör dom tystare bl.a.).
De är också de tyngsta (att trycka ner) av MX-switcharna, men fortfarande ganska lätta (smaksak här, är några grams vikt hit och dit).

De anses (av vissa, och tydligen av Steelseries) vara de bästa switcharna för gaming, men kan anses (igen, av vissa) vara obekväma att skriva mycket på (då man inte känner exakt när tangenten "tar" om man inte trycker ner dom i botten).

Bra info finns här:
http://www.overclock.net/keyboards/491752-mechanical-keyboard...

Måste bara tillägga att det går inte att förklara skillnaden det måste kännas. Jag gick till affären helt övertygad att 6gv2 var min dröm bara för att upptäcka att det inte alls passa mig, Razer Blackwidow var tydligen min dröm

Så go go ut i verkligenheten och pilla på knapparna så vet du sen vad du vill ha!

Permalänk
Medlem

Det låter en del om alla mekaniska tangentbord när tangenterna bottnar i "chassit", även om inte switcharna i sig ger ifrån sig ljud (som med blå switchar). Det går visserligen undvika att bottna tangenterna med träning (dock svårast med svarta då de är just linjära), själv har jag ett Filco med bruna switchar som är väldigt trevligt om än något högljutt, det fungerar väldigt bra för MOBA men jag var lite förvånad över hur "lätta" knapparna är ändå. Klart mycket lättare än det logitech jag skriver på just nu med saxswitchar, hur de svarta är vet jag dock inte, men om jag ska köpa ett till någon gång tror jag nog jag provar de lite hårdare svarta.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slackr:

Det låter en del om alla mekaniska tangentbord när tangenterna bottnar i "chassit", även om inte switcharna i sig ger ifrån sig ljud (som med blå switchar). Det går visserligen undvika att bottna tangenterna med träning (dock svårast med svarta då de är just linjära), själv har jag ett Filco med bruna switchar som är väldigt trevligt om än något högljutt, det fungerar väldigt bra för MOBA men jag var lite förvånad över hur "lätta" knapparna är ändå. Klart mycket lättare än det logitech jag skriver på just nu med saxswitchar, hur de svarta är vet jag dock inte, men om jag ska köpa ett till någon gång tror jag nog jag provar de lite hårdare svarta.

Varför ska du skaffa svarta istället för bruna?

Och vilka tror du är bäst för MOBA-spel då man vill klicka på många knappar och man vill att det ska gå snabbt?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Varför ska du skaffa svarta istället för bruna?

Och vilka tror du är bäst för MOBA-spel då man vill klicka på många knappar och man vill att det ska gå snabbt?

Inte så att jag tänkte skaffa svarta istället för bruna, mest som ett komplement för det vore kul att utvärdera skillnaderna. 6G v2 är ju ruggigt billigt jämfört med filco.

Jag spelar nästan enbart HoN (1850) nu för tiden och de bruna switcharna fungerar mycket bra för det, men det krävde som sagt lite tillvänjning från Logitech Ultra-X flat med mer kontakttryck och bottnande av knapparna vid varje klick. Men som sagt de bruna fungerar jättebra, frågan är bara om det går att motivera nästan dubbla priset för ett filco och de svarta hade nog hamnat närmre i tryckkraft, för min del blev det så mest för jag ville ha tenkeyless (utan numpad) har ett jäkla litet skrivbord.

Men det är nog inte så att något mekaniskt tangentbord kommer vara ivägen för hur snabb du är, de är nog "lika bra" bara annorlunda känsla

Visa signatur

Många datorer.