USB-minne skriver långsamt efter några sekunder

Permalänk
Medlem

USB-minne skriver långsamt efter några sekunder

Hej!

Köpte nyss ett 16GB USB-minne. Formaterade det till NTSF då jag vill kunna föra över större filer än vad FAT32 tillåter.

Problemet är att när jag för över en fil till minnet så går det fort i början ca 5-10 sekunder. Sedan går hastigheten ner avsevärt, något som borde ta ca 2 minuter tar istället ca 30 minuter. Inte varit med om detta innan när jag fört över filer till andra USB-minnen.

Någon som vet vad det kan vara för fel? Tacksam för tips och hjälp!

Permalänk
Medlem

definera 'snabbt' och definera 'långsamt'.

Det händer ibland att den mätta hastigheten inkluderar buffern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

definera 'snabbt' och definera 'långsamt'.

Det händer ibland att den mätta hastigheten inkluderar buffern.

Det som med mina andra USB-minnen tar ca. 2 minuter att överföra tar med det nya USB-minnet ca. 30 minuter, med skillnaden att det från en början går lika snabbt som "vanligt". Kvalitetsmässigt vad det gäller minnena så ska det inte vara någon större skillnad.

Permalänk
Medlem

Testa med att formatera om minnet till fat32, är det fortfarande lika långsamt låter det som att det skulle kunna vara defekt. Testa att överföra exakt samma fil till ett annat minne via samma usb port.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kvaliteten skiljer sig mycket på usb minnen. vissa är rent skit, speciellt billiga...tips är att leta recensioner innan man köper och då inte privata utan web platser som swec