Posten suger så in i helvete

Permalänk
Medlem

Posten suger så in i helvete

Okej, nu är det första gången jag är förbannad på posten alltså. I Tisdags beställde jag ett Hercules 3D Prophet 9700 PRO från www.overclockers.se och eftersom det var brådskande att jag skulle få det innan i morgon (Flyttar 19/10) så tog jag postens företagspaket 16:00 i hopp om att det skulle gå fort.

Det började lovande: Jag beställde kortet kring 17:00 och kring 18:00 får jag en bekräftelse att det har gått i väg. Sedan, dagen efter ligger kortet i Luleå (?), det har alltså passerat hela sverige på en dag typ... kollade statusen på kvällen och då låg kortet i Örebro (??). Kortet har alltså passerat min regionala postkontor 2 gånger utan att lämnas av... blir man pytt eller inte..

Inte nog med det... kollade statusen i dag och kortet hade aviserats i Hudiksvall (mitt regionala postkontor, 3 mil från mig) Torsdagen den 17/10 12:49 men IDAG har det inte kommit. Hur mycket måste man tolerera i gentligen? Vad håller posten på med?

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

du borde ju veta att posten skickar mellan de olika sorterings stationerna så det ligger nog i malmö i morron

Visa signatur

Sempron 3100+ GF3ti200 1024MB RAM WinXP
XP1600+ "A7V8X" 512MB ram FX5200(GF5) Debian Testing (Openbox)
Acer XP1800+ (bärbar)Debian Gnome

Permalänk
Medlem

Om jag inte missminner mig helt åt skogen så ligger overclockers.se i Luleå.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Ligger det i Luleå? Ligger TJ-Computer där också för det hade tydligen gått via TJ-Computer..eller är det samma företag kanske?

I sådanafall måste jag kanske minska min kritik men ändå...ska inte postens företagspaket vara framme typ 16:00 dagen efter?

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Gäst

Jag säger bara fedex.

Permalänk
Medlem

Att skicka postens företagspaket till privatpersoner suger verkligen. Min erfarenhet säger att postpaket kommer fram snabbare. Företagspaketen brukar (iaf för mig) ligga på nån terminal nån dag extra

Ska ta och dra iväg ett argt mail till Posten nån dag när jag orkar. Ska nog låta Dustin få veta hur Posten hanterar deras leveranser oxå....

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metus
Ligger det i Luleå? Ligger TJ-Computer där också för det hade tydligen gått via TJ-Computer..eller är det samma företag kanske?

I sådanafall måste jag kanske minska min kritik men ändå...ska inte postens företagspaket vara framme typ 16:00 dagen efter?

Tj Computer = Overclockers.se

Overclockers
Kräftgatan 11
973 34 Luleå

Permalänk

WORD Bijan!! Du har så rätt så...

Posten är ett gäng idioter som har förbannat svårt att få rätt på kuvert och paket. Så är det bara... inget att göra åt, tyvärr.

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem

vilka företag skickar med fedex?
i sverige allstå?

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll om det ligger i Luleå, alla paket ska vara framme på en dag.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Jag såg topicen och började gapflabba av någon anledning...
Men du har rätt, posten suger på att leverera företagspaket, jag har fått 3 paket försenade med 1-2 dagar, utan ersättning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChimaerA
Jag såg topicen och började gapflabba av någon anledning...
Men du har rätt, posten suger på att leverera företagspaket, jag har fått 3 paket försenade med 1-2 dagar, utan ersättning.

men waow, 1-2 hela dagar, det är ju fruktansvärt....

själv beställde jag två grejjer för 3 veckor sen, dom skicka ena grejjen samma dag och restnoterade den andra. En vecka efter beställningsdatumet dimper det ner ett brev i låda, det är den andra grejjen, som skickades 3 dagar senare än den första.
Nästa dag dimper en faktura på returkostnad på företag jag beställt på eftersom dom fått tebax (!) det första paketet från posten innan jag ens fått en avi i lådan.
Jävla penisposten, företaget skickade det första paketet igen i måndags och inte fan har det kommit nått....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hade beställt digibeta band en gång som skulle skickas snabbt för vi skulle på inspelning dagen efter, men de kom inte, vi letade lite och ringde runt, behövde verkligen banden hade inte klarat oss annars, och efter massa ring o skäll visar det sig att en av posten lastbilar hade stält vårt paket UTANFÖR ett postkontor på marken, vem som helst kunde ta det, videoband för kanske 2000:-. det slutade med att posten fick skicka ett expresbud (som de fick betala) till inspelningsplatsen samma dag som vi skulle spela in.... inte bra.

Visa signatur

[size="1"]trodde att jag hade koll på läget... men när jag öppnade dörren o kom ut
i den stora världen så fattade jag att jag inte fattade...[/size]

Permalänk
Medlem

Hmm, jo, posten ÄR idioter... Och de har sytt in sig själva i ett stort, förjävligt svart hål. De hanterar post och paket jävligt illa, och folk paketerar ännu mer->de kastar omkring sakerna för att hinna, och ändå gör de inte det->folk paketerar ÄNNU mer osv.

Far beställde en tröskel till en Cheva-69 för x antal år sen... När han fick den var den bruten i två delar, idioterna på posten hade kört över den med en truck

Fick ett kort skickat från Malmö till mig i torsdags (förra torsdagen), kom i onsdags. Frakten gick på över 90 spänn, och ändå tog det nästan en vecka...

Nä, det blir fan ups/fedex eller liknande nästa gång

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChimaerA
Jag såg topicen och började gapflabba av någon anledning...

haha jag med faktiskt.. kan inte sätta fingret på det men den topicen satt där den skulle

Själv har jag helt ok erfarenheter av posten, har iofs aldrig beställt nått med företagspaket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazer

haha jag med faktiskt.. kan inte sätta fingret på det men den topicen satt där den skulle

Själv har jag helt ok erfarenheter av posten, har iofs aldrig beställt nått med företagspaket.

tankeläsare? såg en annan tråd där topicen var "min webcamera suger fårballe" eller nått i den stilen ;D

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazer

haha jag med faktiskt.. kan inte sätta fingret på det men den topicen satt där den skulle

Själv har jag helt ok erfarenheter av posten, har iofs aldrig beställt nått med företagspaket.

Det är otroligt.:D. jag börjar skratta lika mycket varje gång jag ser den jäkla topic:en!!! Kanske är det för att den inte innehåller några tecken som punkt eller utropstecken på slutet? Jag vet inte, men rolig är den

Permalänk
Medlem

Det enda posten klarar av är att göra bra reklamfilmer.

Permalänk

hehe, jag beställde ett paket från muskelpiraten från måndag. Kom till "Spridande terminal" i umeå på tisdag. Fick ut paketet på onsdag kl 14:30 från kiosken.
Du kanske bara hade lite otur.

Visa signatur

[size="1"]Trodde du på fullaste allvar att du skulle få behålla den där länken i forumet? Gratulerar till din första varning /Garland
Tack: Glädjetårar.[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pranksterboy
hehe, jag beställde ett paket från muskelpiraten från måndag. Kom till "Spridande terminal" i umeå på tisdag. Fick ut paketet på onsdag kl 14:30 från kiosken.
Du kanske bara hade lite otur.

Eller så kanske du bara hade TUR?

Permalänk
Gäst

Tråd Flyttad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Spelar ingen roll om det ligger i Luleå, alla paket ska vara framme på en dag.

Nej, det beror helt och hållet på avlämningsort och destinationsort. Om du kikar på postens hemsida så ser du att företagspaket 16:00 kan ta två dagar.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

företagspaket är till för företag.... därav namnet

Permalänk
Medlem

Det står väl t.o.m på posten hemsida att "Företagspaket 16.00" ska vara framme innan 16.00 i dom flesta fall. Avvikelser á 1-2dagar får man räkna med om det ska ut en bit på landet.... som skrevs innan såg jag nu

Men jag kan hålla med om att posten suger stenhårt... groteskt sega och gör av med paket/brev. Då sa dom rakt upp i huvet på mig att man ALLTID skulle skicka ALLT med PF oavsett vad det är, dvs vanliga brev också för att vara någorlunda säker på att det ska komma fram. Så fick jag 6st frimärken som plåster på såret för att dom snodde mitt ljudkort ... *grrr*...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Tog mig 6 dagar att få mitt paket från Overclockers. Bor i borås.

Permalänk
Medlem

fedex kan man väl inte skicka med??
då kanske paketet kommer till en öde ö där en VD använder paketen som verktyg

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Hedersmedlem

ett tips, skall paketet skickas med företagspaket till en privatperson skriv ALLTID att det är till ett företag, tex. Kossa AB eller liknande, har iaf alltid fungerat för mig. Om jag inte är hemma när posten kör ut paketet har jag iaf avin dagen efter paketet skickades och kan lungt gå till posten och hämta paketet när jag känner för det.

edit: syftningsfel

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk

folk som klagar på posten är ofta folk som inte vet eller vill veta vad leveranstiderna egentligen är. Posten har aldrig någonsin klantat sig för mig. Då ska det nämnas att jag totalt skickat ett antal tusen paket under en tidsrymd av 5 år. Det gäller både postpaket, brev och företagspaket.

Visa signatur

I was sent by god to save the world from ignorance. My first stop is sweclockers.

Permalänk
Medlem

Nu känner jag att jag bara måste blanda mig i leken....

Beställde för ngn månad sedan ganska mycket prylar från itbutikken.dk, i två omgångar, båda paketen tog 1 dag från det att jag beställde till dess att den danska posten levererat varorna till Sverige (mycket bra). Väl kommet till Sverige låg båda!! paketen 7 dagar på Malmöterminalen innan posten levererade paketen till mig i Helsingborg (fruktansvärt dåligt).

Som extra lök på laxen har posten nu tappat bort!!!! min 19 tums 30 kg tunga ersättningsskärm sedan i tisdags någonstans på malmöterminalen. Det är sant... dom har tappat bort min skärm och vet inte vart den är. Jag skulle ha fått den hemlevererad i tisdags och ringde därför igår när jag inte fått den och fick veta det.

Börjar få vissa konspirationsteorier nu, va har jag gjort posten egentligen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av salmo32
Nu känner jag att jag bara måste blanda mig i leken....

Beställde för ngn månad sedan ganska mycket prylar från itbutikken.dk, i två omgångar, båda paketen tog 1 dag från det att jag beställde till dess att den danska posten levererat varorna till Sverige (mycket bra). Väl kommet till Sverige låg båda!! paketen 7 dagar på Malmöterminalen innan posten levererade paketen till mig i Helsingborg (fruktansvärt dåligt).

Som extra lök på laxen har posten nu tappat bort!!!! min 19 tums 30 kg tunga ersättningsskärm sedan i tisdags någonstans på malmöterminalen. Det är sant... dom har tappat bort min skärm och vet inte vart den är. Jag skulle ha fått den hemlevererad i tisdags och ringde därför igår när jag inte fått den och fick veta det.

Börjar få vissa konspirationsteorier nu, va har jag gjort posten egentligen...

haru nummret till terminalen i malmö? jag har nämligen en wd 120 GB hd där, låg 6 dagar i stockholm (bor i uppsala) innan de skickade det till uppsala i 3 timmar och sen tillbaka till stockholm igen, sen gick det fort tillbaka till malmö igen (över natten), beställde av itbutikken så jag misstänker att de tänker busa lite med dem och skicka tillbaka det igen. tjockskallar. har dock inte kommit till danmark än så jag misstänker att de lagt den på nån personal toalett eller nått.
ska ringa och leka psykotisk galen yxmördare som vill ha sitt paket.

Covante