Permalänk
Medlem

CMS och Webhotell

Hejsan , Jag undrar hur det funkar med CMS och webhotell. Jag tänkte köpa Företagspaketet på www.loopia.se och undrar om man kan installera concrete 5 cms på den servern! , tack på förhand!

Permalänk
Medlem

https://support.loopia.se/wiki/CMS_-_publiceringssystem
Där ser du vilka CMS som är testade hos Loopia.
Contrete 5 finns ej där, men om du kollar systemkraven på contrete och jämför med de som fungerar så kan du se om det funkar.
Annars kan det hjälpa att maila systemkraven på concrete till Loopia och se vad dom har att säga.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fanman:

Hejsan , Jag undrar hur det funkar med CMS och webhotell. Jag tänkte köpa Företagspaketet på www.loopia.se och undrar om man kan installera concrete 5 cms på den servern! , tack på förhand!

Jag har hört C5 på Binero. Tror inte Loopia vill vara sämre!

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Kolla runt lite och det visar sig att du bara kan installera c5 om databasen är tom och den stödjer python.