Creative släpper Sound Blaster Core 3D

Permalänk
Medlem

Har haft både Audigy SE och X-Fi Fatal1ty FPS har aldrig haft något problem och ljudet är verkligen kanon

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Bojkottar redan allt som det står Creative på (utom om det är integrerat på moderkortet) sedan deras drivrutins-bluff när Vista kom. För den intresserade; goola på: Daniel_k.

Samma här, slet ut mitt Audigy 2 och körde med ett sunkigt internt bara för det fungerade problemfritt iaf mot för creatives skit!

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig köpa från Uncreative, bara haft strul med dem.
Kör med extern DAC som ljudkort mycket bättre, underbart ljud, plug n play inga drivrutiner behövs.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lalingoo:

Tycker Creatives kort är väldigt snygga och detta kommer definitivt att tittas på inför nästa datorköp.

Ja tur att det är snyggt, för det är ju ett LJUDkort...

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför ett separat ljudkort skulle vara onödigt för vardagligt bruk. Bytte från ett inbyggt Via pga strul till ett Xonar DS och det skrämde verkligen liv i mitt Fatal1ty-headset, inte minst micen som tidigare brusat mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Fixar de inte sina totalt värdelösa drivrutiner så spelar det inte så stor roll att de släpper nya grejor.

exakt vad jag tänkte skriva, kör beta drivers som är typ 3 år gamla fortfarande till Windows 7 64 bitars.....

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Satte precis i ett liggandes creative ljudkort som jag hade liggandes som är ca:7år och det var ganska mkt bättre än det inbyggda

thumbs up for creative!

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Använder inte varken internt eller externt ljudkort, kör med mitt grafikkort och dac:en i min reciever istället :-þ
Det räknas nog snarast som externt ljudkort.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tomten_alle:

Separata ljudkort är värdelöst. Vill man ha bra ljud har man separat dac kopplad via toslink. De enda som behöver separata ljudkort är musiker, men då bör det köpa ljudkort lämpade åt ljudinspelning.

Toslink?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

En grej jag undrar över ang ljudkort, har man en förstärkare som kan ta DTS-HD och TrueHD, men kopplar med en optisk kabel ist för hdmi och har en film med ett av de högupplösta ljudformaten på datorn kommer informationen att det är "hd-ljud" att överleva genom kabeln då den som jag förstår inte ska stödja dem?

Permalänk

Sitter ett supreme FX 2 inbyggt mitt moderkort så det integrerade räcker och blir över

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Optisk ljudutgång, ljudet skickas digitalt så ingen försämring sker.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Windir87:

Kör också på ett Xonar Essence STX som driver ett par PC 350. Sanslöst vilken skillnad det blev på lurarna i jämförelse med när de drevs av moderkortets integrerade ljudkrets. Jag ser ingen större anledning till ytterligare en hörlursförstärkare då den som sitter i STX klarar av att driva lurar med en impedans uppemot 600Ω.

Har hört mycket om att ljudkort är överflödigt i dagsläget men jag har svårt att svälja det argumentet då skillnaden gentemot "onboard sound" är total. Passar även utmärkt i spel som får en helt ny dimension när ljudbilden förstärks.

Kör även jag ett Xonar Essence STX med Beyerdynamic DT990 600 ohms lurar. Jag kan säga att det integrerade ljudet på mitt evga classified klarar definitivt inte av att driva dessa lurar, lol. Kommer troligtvis att köpa en extern hörlursförstärkare också, inte för att jag tycker att det behövs, utan bara för att:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Förstår inte allas hat mot creative, dom gör enligt mej bra grejer och drivrutinerna har aldrig strulat. Asus ljudkort har på något sätt sämre ljud och är enligt mej en rip-off på creative. hata mej inte nu bara för att jag gillar creative.

Du är nog tyvärr extremt oerfaren när det kommer till datorer bara.

Creative har inte bra drivrutiner, det är ökänt.

Sen var det någon som sa att det var snyggt och att han därför funderade på det, seriöst!? Köper man ljudkort för att det är snyggt lär det ju vara någonting som är fel. Ljudkort är till för att man ska få bra ljud, inte se snyggt ut. Ifall det rör sig om bra ljud och snyggt så självklart går det att snegla på det. Nu är frågan, kommer Creative fortsätta suga?

Skrivet av Enorus:

Det där var det dummaste jag läst på länge.

+1

Permalänk
Medlem

hade ett x-fi titanium men vart tvungen att plocka bort det eftersom jag skulle köra sli insåg nu att det integrerade realtek ljudkortet på moderkortet är exakt lika bra så de va 1000 kr eller mer bortkastade när jag köpte ljudkortet.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dreas89:

Creative har inte bra drivrutiner, det är ökänt.

Struntsnack, inget fel på deras drivrutiner i dagsläget och har inte haft det på många år. Det är skillnad på är dåliga och var dåliga, sen att folk fortsätter klämma fast vid idén av att de fortfarande är dåliga när de faktiskt fungerar ganska bra är ett jävla mysterium.

Skrivet av Enorus:

Det där var det dummaste jag läst på länge.

Istället för att förklara varför det är dumt så lämnar du ett ännu mer värdelöst inlägg? Ugh..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Fick tyvärr störningar via inbyggda ljudkortet (inte helt ovanligt) och inbyggda spdif'en hade begränsningar.
Xonar löste mina problem.

Permalänk
Hedersmedlem

Varför klankas det inte ned på det integrerade ljudet för är det något som låter illa så är det det? Jag har ett X-Fi Fatal1ty och det var så dåligt i Visat att jag svor aldrig Creative igen men i Windows 7 är kortet underbart så nu skulle jag inte ha något problem med ett nytt kort från dem.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Aldrig mer något från Creative.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MaLo:

Varför klankas det inte ned på det integrerade ljudet för är det något som låter illa så är det det? Jag har ett X-Fi Fatal1ty och det var så dåligt i Visat att jag svor aldrig Creative igen men i Windows 7 är kortet underbart så nu skulle jag inte ha något problem med ett nytt kort från dem.

Allt beror helt enkelt på vad din egna definition av välljud är. Har du aldrig haft någon erfarenhet av andra kort så är det inte heller helt osannolikt att du skulle köpa ett nytt kort av dem om det redan uppfyller dina krav. Om man däremot kan googla och visar ett litet intresse för välljud, eller om du vill göra en smartare investering så kommer det förhoppningsvis också sluta med att du inte köper ett kort av Creative.

Att jämföra integrerat och Creative (för mig) är som att jämföra diarré med vanligt bajs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Varför klankas det inte ned på det integrerade ljudet för är det något som låter illa så är det det? Jag har ett X-Fi Fatal1ty och det var så dåligt i Visat att jag svor aldrig Creative igen men i Windows 7 är kortet underbart så nu skulle jag inte ha något problem med ett nytt kort från dem.

Tänkte precis skriva samma sak. Jag använder creative ljudkortet för det magiska ljudet i bf2 , project reality. Xonar lever ej upp till det även om de kan emulera x-fi vilket inte funkar på servrar med 64 spelare. Ljudet buggar totalt ur med ett xonarkort så jag återgick till creative.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Jag räknar detta som bra nyheter!
Jag är inte förtjust i Creative, men instickskort smiskar integrerat nästan alla dagar i veckan så mer utbud är inte en dålig sak.Integrerat duger till det mesta, men har man lite krav och vill slippa de små störningsmomenten som ofta uppstår så är det bättre med någon hundring på ett ordentligt kort tycker jag.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Ja tur att det är snyggt, för det är ju ett LJUDkort...

Ja?

Varför är Creatives kort designade så då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BME:

En grej jag undrar över ang ljudkort, har man en förstärkare som kan ta DTS-HD och TrueHD, men kopplar med en optisk kabel ist för hdmi och har en film med ett av de högupplösta ljudformaten på datorn kommer informationen att det är "hd-ljud" att överleva genom kabeln då den som jag förstår inte ska stödja dem?

Du måste använda HDMI för ljud. Eventuellt DP. Toslink/Optisk stödjer inte DTS-HD eller TrueHD. Varför är precis som med tex USB 2.0 mot 3.0. De båda må vara fullständigt digitala men det är stor skillnad i mängden data som kan överföras. Toslink orkar inte. Där emot borde det enkelt gå släppa en Toslink 2.0 och använda samma kablar förut eftersom det endast är i mottagaren och sändaren begränsningen sitter och inte kabeln.

Det ser proffsigt ut. Då behöver inte produkten vara speciellt bra eftersom den vinner med utseendet istället. Hur skall en ljudkortstillverkare idag egentligen övertyga folk att köpa deras produkter när de ändå vet att korten är exakt samma sak som sitter i datorn hos folk redan?

Permalänk
Medlem

hoppas dom har dolby headphones och inte bara thx pro studio surround.

Permalänk
Medlem

Skriver som alltid i en tråd när där det handlar om Creative, det jävla företaget handlar man inte från längre! Ruttna as!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

exakt vad jag tänkte skriva, kör beta drivers som är typ 3 år gamla fortfarande till Windows 7 64 bitars.....

mitt kort har aldrig krånglat och jag kör senast drivrutinerna. Derimot hänger sig programmet till mitt Xonar ds i htpcn.

Permalänk
Medlem

Vad ska ett ljudkort med fyra kärnor till?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Vad ska ett ljudkort med fyra kärnor till?

Till att skryta med?

Permalänk
Medlem

Lite kul att jag har haft samma M-Audio Delta1010LT i snart 10 år. Har man inte 78 små högtalare utplacerade i rummet, och man föredrar att musiken låter "neutral" istället för som om man sitter i en gigantisk katedral och lyssnar behövs inte mer. Kortet funkar utmärkt till såväl spel som ljudinspelning som jag också sysslar en del med. Hade tankar på att köpa ett separat "spelljudkort" men har inte sett något behov av det.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD