Permalänk

Headset

Måste skaffa nytt headset och har funderat på Logitech G35 och G930, ska man ha trådlöst eller inte asså,
öppen för andra föslag också men de här verkar bäst enligt mig

Permalänk

Trådlöst är inte att rekommendera, det blir lätt störningar i signalen och det kan bli förseningar i ljudet, vilket man inte vill ha när man spelar. Jag rekommenderar starkt SteelSeries Siberia V2, förmodligen Sveriges mest omtyckta headset. De sitter skönt, har klart ljud, bra infällbar mic, bra stereobild mm..

Visa signatur

"Because I am hard you will not like me. But the more you hate me the more you will learn. I am hard but I am fair. There is no racial bigotry here. I do not look down on niggers, kikes, wops or greasers. Here you are all equally worthless."

- Sgt. Hartman, Full Metal Jacket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bombardment:

Trådlöst är inte att rekommendera, det blir lätt störningar i signalen och det kan bli förseningar i ljudet, vilket man inte vill ha när man spelar. Jag rekommenderar starkt SteelSeries Siberia V2, förmodligen Sveriges mest omtyckta headset. De sitter skönt, har klart ljud, bra infällbar mic, bra stereobild mm..

Jag har g930 och upplever absolut 0 fördröjningar. utan väggar och sånt räcker headsetet runt 10m, inte så jätte långt med andra ord. Men å andra sidan, med sladd kommer du inte längre än 2m... Har heller aldrig varit med om störningar. Då måste jag även nämna att jag har högtalare uppkopplade på datorn med en reciver, som jag spelar musik på. Smatidigt står TVn på 2,5 från mig, ett ps3 spel rullas med 5.1 ljud. Brevid mg ligger även mobil, surfplatta och vanliga trådlösa hemtelefoner. Trotts allt detta har jag somsagt aldrig upplevt en störning.

Hade siberia v2 innan detta, och upplever ljudet som mycket bättre i dessa. Min kompis som kör siveria v2 och kom hem till mig och testade mina lurar fick en riktig WOW upplevelse. Han satt och var riktigt uppspelt och sa hela tiden: jävlar, spelkänsla! Det är så här det ska låta! Första gången han höll på att bli skjuten i BC2 hoppade han av stolen av rädsla

Dock är inte allt bra med dessa. Surroundljudet är riktigt dåligt enligt mig, och ger mig bara aningen bättre positionering av ljudet jämfört med stereo. Detta endast i vissa spel. I många spel har ljudet varit rakt åt helvete. När effekter kommer från höger, hör jag mycket i vänster och lite i höger osv...

Drivrutinerna är även riktigt kassa. Får ofta hålla på med att dra ur USB sändaren och stoppa den i en annan USB prot för att sedan byta tillbaka tills det funkar. Deta problem har blivit större och större med tiden känns det som.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Okej tack men tror ändå att jag kör på Logitech, min kompis har siberia V2 och jag tycker inte att det är bra ljud

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||