BF3 till PC får ingen in-game server browser

Permalänk

BF3 till PC får ingen in-game server browser

Innan ni får panik måste jag säga att det funkade sjukt smidigt i alphan och jag med största sannolikhet hade använt det istället för in-game (om det nu hade funnits).

För att starta en match i BF3 så måste man gå in på Battlelog (http://battlelog.battlefield.com/), logga in, hitta en server och joina vilket launchar Origin och Battlefield 3.
Detta kan låta krångligt, men jag tycker det gick väldigt smidigt och smärtfritt i alphan.

Lite ironiskt är det dock, att DICE har bekräftat att konsoler äntligen ska få en in-game server browser.

http://bf3blog.com/2011/08/battlefield-3-pc-version-wont-have...
Den artikeln är väldigt vinklad också. Man måste inte stänga ner spelet, går lika bra att alt-tabba (Fast att stänga ner spelet går snabbare än att alt-tabba).

I och med de senaste bekräftanden om tweakad 3D-spotting och Comma-rose till PC (08:25) så tror jag detta spelet kommer bli riktigt bra!

Permalänk
Medlem

Jag tror att de har flyttat över allt förutom själva spelet till battlelog. Så när man inte är inne i ett game så stängs spelet av. Jag själv tror att detta är ett steg framåt och precis som TS så såg jag potential i alphan! Kan tänka mig att det blir mycket whine på det här men när spelet kommer så inser folk hur bra det är!

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem

Det är ingen fara. Efter att ha spelat alfan så kan jag bekräfta att det faktiskt är smidigt. Spelet i sig startar väldigt fort!

Permalänk

Jag gillade "facebook-looken"

Att kunna köra lite stats på vänner, leta servrar, skriva inlägg i andras loggar mm utan att behöva starta själva spelet. Jag ser bara detta som utveckling i rätt riktning.

Hohaa!!

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Skrivet av LoveLeon:

Jag gillade "facebook-looken"

Jag med. Gillade att de hade "Hoaah!" och en spänd arm som "gilla", hehe.

Permalänk
Medlem

Säger inte bu eller bä förens jag testat själv. Känner tre pers som spelar alphan. Ingen av dem har ens nämnt detta eller klagat. Behöver inte bli mer rabalder än så.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Mycket intressant och tragiskt på samma gång.

Som #6 sade, " säger varken bu eller bä ". Men en in-game server browser vore inte helt fel, antar att det inte finns någon möjlighet till att joina via IP?

Iallafall, det som har gjort konsoller så mycket värre är just att dom inte hade en in-game browser, nu när dom har det så kommer det synas att det går åt fel håll. Prioriterar konsollerna framför PC spelarna.

Men som KTL också sa, med dom personer jag talade med ang Betan så nämnde dom aldrig detta. Dom pratade bara om in-game, movements, etc etc. Så det kanske inte var ett stort problem och som ni övriga säger så kanske det är ett steg i rätt riktning. Vi får se helt enkelt! =D

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk

Tycker de skulle kunnat göra en server browser in-game också ändå. Så att man får lite fler val.

Permalänk
Medlem

Battlelog fungerade bra i Alphan, ser hellre en fungerande Battlelog Server Browser än en ingame icke fungerande som fallet varit med BF spelen förut på PC (ett antal patchar innan den ens kan användas ordentligt).

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Medlem

Orka sitta och ha webbläsaren uppe hela tiden bara för att man skall kunna joina därifrån, visste det är kanske smidigt men jag vart ändå sjukt missnöjd när jag hörde att man inte kan joina spel ingame, vad är det för skräp? Visst Alphann funkade men. Frågan är hur funkar det om dem säger att bf3 inte kräver internet för att kunna spelas, alltså har singelplayer en egen launcher då lr?

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Ser det här systemet som ett skitbra sådant. Att göra det i browsern som du ändå har uppe tar bort ett extra steg. I alphan fungerade det ju hur smidigt som helst, så jag är inte orolig.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Känner mig lite skeptisk.

NAME is now playing BF3
20min senare
NAME is now playing BF3
20min senare
NAME is now playing BF3...

Inte för att jag vet om de har något sådant system i battlelog. Hade kännts bättre om man kunnat kontrollera sådant från spelet, istället för att behöva ta esc, disconnect, exit game, leta upp battlelog, leta upp server, för att sedan starta spelet igen. Känns som en omväg. Men får väll se i betan sen...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Orka sitta och ha webbläsaren uppe hela tiden bara för att man skall kunna joina därifrån, visste det är kanske smidigt men jag vart ändå sjukt missnöjd när jag hörde att man inte kan joina spel ingame, vad är det för skräp? Visst Alphann funkade men. Frågan är hur funkar det om dem säger att bf3 inte kräver internet för att kunna spelas, alltså har singelplayer en egen launcher då lr?

Har dom gått ut med att BF3 inte ska kräva internet?

För där ser det ut som BF3 kommer kräva internet.

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crowling:

Har dom gått ut med att BF3 inte ska kräva internet?

http://www.battlefield3online.com/attachments/battlefield-3-g...

För där ser det ut som BF3 kommer kräva internet.

Är just det, FZ var på DICE och intervjuva och dem sade att BF3 inte kommer att kräva internet för att spela offline det är därför jag undrar om det kommer vara en singelplayer launcher som enbart innehåller singelplayer (som med cod spelen)

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zackebacke:

Tycker de skulle kunnat göra en server browser in-game också ändå. Så att man får lite fler val.

This^

Förstår inte varför man inte skulle vilja ha en browser ingame.

Battlelog fungerade ju helt okej förutom det med att joina som party som var en total katastrof.
Nyheten om 3D spot(är det nog?), Comrose och sen detta gör att det går +/- 0 för mig.

Sen har jag alltid Firefox igång 24/7

Permalänk
Medlem

Jag var i Alphan och jag tycker systemet är ett steg framåt. Det hela är mycket smidigt och friar upp datorn till användande under laddnigstiden av sig själv utan att man behöver tabba och ha sig. Man har också allt på samma plats, två klick till forum för buggrapport,
två klick för att joina på en friend etc...
Angående offlinespel: kan vara så att man måste gå igenom browsern men det kan ju vara en offline-sida.

Tidigare browsers från Dice har varit sådär; den i Alphan fungerade mycket bra redan då, även fast den inte var färdig.

Permalänk

Lite kul att alla de som testat alphan tyckte om Battlelog och alla de som inte gjort det är väldigt skeptiska inför det.
Lita på oss! Det funkade väldigt bra!

Man väljer en server i Battlelog, och spelet launchas direkt. Medans banan laddar så är spelet nertabbat och kommer upp så fort banan har laddat färdigt.
Säg att du vill byta server? Esc, quit game. Spelet åker ner direkt och du är framme i server browsern igen.
Alt-tab funkar lika bra.

Skrivet av Mimematis:

Battlelog fungerade ju helt okej förutom det med att joina som party som var en total katastrof.

Mjo, att det gick ju inte ens att göra egna squads. Lär absolut inte vara så i färdiga spelet. ^^

Permalänk
Medlem

Jag tror att det hära med att man joinar via battlelog så är det nog till för dom som inte orkar starta spelet och söka där eller joina, det är väl som CS man kan joina via Steam asså steam är battlelog tror det blir ungefär så.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ja men det är ju så jäkla klumpigt varenda gång man är inne måste man alltså alt tabba varenda jävla gång...

Permalänk
Medlem

Kommer nog funka jättebra! Ser potential i det hela, mycket lätt att joina servrar med vänner, hålla kontakt med spelare man träffat osv etc. Men det som gör mig besviken är att detta betyder att det inte blir någon ingame meny, och alltså ingen awesome menu musik som i bf2 och 1942 D: Eller ingen fett intro som i alla bf spel... (inte bad company dock lol)

Permalänk

Jag testade BF3 alpha, Såklart vart jag lite ''sur'' att man inte hade server browser, Trodde det skulle komma senare, men jag tyckte endå battlefieldlog funkade okej endå. Men jag blir rent sagt sur på att BF3 är inte lika likt BF2, Okej, grafiken kunde ju vara bättre och ljuden o det, men skulle tycka att menyerna och det skulle vara desamma som BF2, och vapnen och rankerna osv, Men det är ju bara min åsikt...

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Jag tror att det hära med att man joinar via battlelog så är det nog till för dom som inte orkar starta spelet och söka där eller joina, det är väl som CS man kan joina via Steam asså steam är battlelog tror det blir ungefär så.

ja men i CS kan man sen joina ingame srvs också, så slipper man ju gå ut ur spelet varenda gång ....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Jag var med i aflan och jag tycker det fungerade riktigt bra med battlelog! slipper man scrolla runt ingame och allt blir sämre tycker jag.

I battlelogen tyckte jag allt fungerade fin fint! skönt att man kan se så pass många servrar samt att man kan lätt ställa in filters osv ifrån browsern.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

... Va?

Jag antog att det bara fungerade så i alfan för att det var just en alfa. Suck.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Liten dödgrävning

Så det kommer inte finnas någon serverbrowsing alls eller?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kabex:

Liten dödgrävning

Så det kommer inte finnas någon serverbrowsing alls eller?

Ja, fast i webbläsaren.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Jag hoppas då på att de gör en egen liten portal som inte är browser baserad, ungefär som i League of Legends, hade varit perfekt.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Jag hoppas då på att de gör en egen liten portal som inte är browser baserad, ungefär som i League of Legends, hade varit perfekt.

Omg nej fy fan då hade jag nog tagit slut på mitt liv på pricken.
LoLs web baserade(eller va fan det nu är) menyer och marknad är ju bara en skam mot allt som existerar.
Det laggar, inte stabilt och sen är hela LoL "portalen" byggd i Adobe AIR...Ska man ha ett seriöst spel så får man satsa lite.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Omg nej fy fan då hade jag nog tagit slut på mitt liv på pricken.
LoLs web baserade(eller va fan det nu är) menyer och marknad är ju bara en skam mot allt som existerar.
Det laggar, inte stabilt och sen är hela LoL "portalen" byggd i Adobe AIR...Ska man ha ett seriöst spel så får man satsa lite.

"ungefär" sa jag, inte exakt som, menade mest att det skulle vara trevligt om de fick ihop en sådan portal som fungerar bra, antar att de skulle lyckas göra ett bättre jobb med det än något från ett gratis spel, satsa lite? känns ju som att de tar den enkla vägen ut och att ha en webbaserad server browser ser jag mest som att dom inte orkar att göra en ordentlig en i spelet..

Men visst fungerade det bra i alphan, så det spelar ingen större roll hur de gör för mig.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.