Grafikkortsproblem - ingen signal till skärmen

Permalänk

Grafikkortsproblem - ingen signal till skärmen

Fick tidigare idag delar till en ny dator som jag beställt.
Satte ihop den och när jag startar den så ser allt normalt ut innuti datorn..
Förutom att skärmen inte får någon signal från grafikkortet (min första tanke i alla fall).
Skärmen är helt svart.
Testat båda mina utgångar samt mini-hdmi'n.
Testat att sätta grafikkortet i de båda PCI-express (x16) slotsen, utan någon märkbar skillnad.
Fläktarna snurrar dock på som tusan, inte bara på grafikkortet, utan i hela datorn.
Någon som har god kunskap om datorer och har någon aning om vad felet kan vara?

Tacksam för snabba svar!

Mitt system: http://www.inet.se/kundvagn/visa/781051/2011-08-25

Permalänk
Medlem

Hårdvaruproblem, vänd dig till Inets support.
Just att fläktarna kör på rejält och inte varvar ner bör innebära att det är något fel på en del, kan vara mycket, moderkort, minne, cpu etc.

Permalänk
Medlem

Låter som moderkortet då den inte postar utan fastnar innan bios..

Permalänk

#1 Har tänkt ut en del åtgärder som jag ska göra, men då jag flyttat till Norge blir det en aning svårare.
Har heller inte datorn med mig varför jag har tänkt låta en god bekant till mig felsöka lite.
Ska låta denne testa att sätta i ett annat grafikkort, andra minnen och även en annan CPU.
Funkar inga av dessa antar jag att man nästan säkerligen kan säga att de är moderkortet som är boven i dramat, vilket gör att jag kan skicka tillbaka det till Inet, för att erhålla ett nytt förhoppnings.

En annan sak jag har märkt är att det lyser en röd lampa vid RAM-minne.
Sen har jag märkt att datorns fläktar stänger av sig i någon sekund innan de startar om igen (detta händer cirka 5-10 sekunder efter boot, när de har startat om fungerar de till 100% (i alla fall runt 5 minuter åtminstone).

Vad kan denna "restart" bero på och kan det vara en ledtråd till vad lösningen på detta irriterande problem må vara?

Permalänk
Medlem

Det är moderkortet eller processorn som strular. hade nyligen samma problem, har flera datorer så jag provade delar imellan dom, och som Lemerok säger så fastnar den innan bios.

Moderkortet är troligtvis den stora boven.

Permalänk

triob: Jag antar att du kanske har rätt. Lite tråkigt att det är trasigt vid arrival :/
Ska ta mig ett snack med Inet's support snarligen.