Permalänk
Medlem

Får jag fråga varför det sitter 3 st fläktar på radiatorn ??

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

älskar designen 5p

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

För det första så är det 2st på varje sida (den längst ut syns dåligt då den sitter inne i "ramen") och för det andra är det bara två fläktar och två tomma fläktramar
Allt för att få lite bättre luftflöde genom radiatorn, död zonen bakom fläktmotorn i navet lär bli mindre på detta sättet.

Skrivet av Kardizz:

Får jag fråga varför det sitter 3 st fläktar på radiatorn ??

Permalänk
Proffsmoddare

riktigt fint arbete! originell design och arbetet med listerna är i sig värt 5 poäng... trä 4 life!

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Medlem

Ser ut som en dyr kaffebryggare. men snyggt, dock varför läsk-dispensern så där? vad var meningen med tomrummet..

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Ser ut som en dyr kaffebryggare. men snyggt, dock varför läsk-dispensern så där? vad var meningen med tomrummet..

Tanken bakom designen var att få upp datorn från skrivbordet, dels för att få lite yta att lägga saker (hörlurar, böcker och annat te.x.) och dels för att få bort lite av "dammsugare" effekten som kan bli på vissa burkar.

Permalänk
Medlem

Precis

Skrivet av Mordrana:

Ser ut som en dyr kaffebryggare. men snyggt, dock varför läsk-dispensern så där? vad var meningen med tomrummet..

Min första tanke också, nu fattas bara kaffekannan inunder

Permalänk

Stiligt bygge!

Permalänk

Fy f_n va snyggt!!!!
Snyggt! Snyggt! Snyggt!
8 poäng för materialvalet.
9 poäng för utförandet.
10 poäng för ovanlig design.

Total poäng 9 av 10.
Toppen bygge.
Du är en förebild för nybörjare som mig.
K
MVH
p4m

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk

Var är kaffekannan? Känns lite konstigt med hålet där, men det är väl en vanesak, precis som 3 fläktar på radiatorn. Snyggt gjort

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk

Fan, var det svårt att bygga?, har nästan lust att pilla på något liknande själv :), Alternativt om du vill tjäna lite pengar

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

Var är kaffekannan? Känns lite konstigt med hålet där, men det är väl en vanesak, precis som 3 fläktar på radiatorn. Snyggt gjort

Citterar mig själv igen

Skrivet av Kryll:

För det första så är det 2st på varje sida (den längst ut syns dåligt då den sitter inne i "ramen") och för det andra är det bara två fläktar och två tomma fläktramar
Allt för att få lite bättre luftflöde genom radiatorn, död zonen bakom fläktmotorn i navet lär bli mindre på detta sättet.

Skrivet av plexorg:

Fan, var det svårt att bygga?, har nästan lust att pilla på något liknande själv :), Alternativt om du vill tjäna lite pengar

Det var tillräckligt svårt/tids krävande att bygga för att någon normal dödlig skulle ha råd att lägga pengarna på ett dator chassi

Permalänk
Medlem

Jävlar i helvete säger jag bara!

Visa signatur

Fermi, för dig som inte har element på rummet.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fler bilder på innandömet!

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

riktigt nice!

Permalänk

Riktigt snyggt!

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk

Tusan så vacker! Bra design och en naturlig look! +1(miljon!)

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och elegant kabelhandtering.

Skrivet av muffyn:

Fler bilder på innandömet!

Finns här. http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Ser trevlig ut, speciellt om man har en inredning som är träig, lådan sticker inte ut lika mycket då.

skulle jag fått ranka den så skulle designen fått en 8/10
Bra design, men inte riktigt min grej liksom, får en flashback/känsla av kyrkan som finns en bit ifrån där jag bor, de har en rätt så liknande design med trä och hur det ser ut vid klockorna i "tornet" (modern kyrka med integrerat torn).

Skulle jag själv gjort den designen så skulle jag gjort den lite mer scifi aktig, har potential att likna något från Battlestar Galactica.
(För jäkla nördig man är ibland..)

Permalänk

Gryymt! Pianolack nästa?

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem

Skickligt byggt! Bra jobb

Men vad är meningen med att den ser ut som en kaffeautomat? Endast "design" eller har det nån funktion?

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

"Tanken bakom designen var att få upp datorn från skrivbordet, dels för att få lite yta att lägga saker (hörlurar, böcker och annat te.x.) och dels för att få bort lite av "dammsugare" effekten som kan bli på vissa burkar." -Kryll

Svar på allas frågor om looken som är jäääävligt cool och unik!

Hur blev ljudnivån undrar jag? Låter den märkbart mer än en vad komponenterna gör i ett mer vanligt chassi?

Permalänk

Riktigt snyggt! Hoppas att de kommer upp mer sånt här, ist för att folk visar att dom kan gömma ett par kablar i en köpt låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Achronos:

Skickligt byggt! Bra jobb

Men vad är meningen med att den ser ut som en kaffeautomat? Endast "design" eller har det nån funktion?

Skrivet av carlen:

"Tanken bakom designen var att få upp datorn från skrivbordet, dels för att få lite yta att lägga saker (hörlurar, böcker och annat te.x.) och dels för att få bort lite av "dammsugare" effekten som kan bli på vissa burkar." -Kryll

Svar på allas frågor om looken som är jäääävligt cool och unik!

Hur blev ljudnivån undrar jag? Låter den märkbart mer än en vad komponenterna gör i ett mer vanligt chassi?

Glömde nämna att ljuset undertill ger en skön bakgrundsbelysning bakom skärmen också
Kan inte påstå att det är någon större skillnad mellan en vanlig låda och denna. Det man hör är förstås ljudet av fläktarna, men ingen resonans eller så.

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt

Permalänk
Avstängd

Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men chassit påminner lite om en espresso-maskin! Har du haft funderingar på att bygga in en sådan?

Permalänk
Avstängd

ser ut som en kaffebryggare

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

ser ut som en kaffebryggare

Ja en riktigt dyr kaffebryggare.